Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Litt nytt om neste generasjon Leaf

Startet av georglu, fredag 11. august 2017, klokken 21:11

« forrige - neste »

georglu

Model 3 RN108xxxxxx - reservert 31.03.2016

Toalmar

BMW i3s 94Ah Fully Charged - 2018
Reservert TMYP Hvit / Svart 08.04.2020 - TMY LR Hvit / Svart 07.04.2020
TM3 LR AWD - Svart / Hvit - Solgt 01.04.2020

Rolf Gjerdsjø

Sitat fra: Toalmar på torsdag 08. juni 2017, klokken 22:21
De skal vel selges vil jeg tro

Det blir i så fall selve bilen, for reservasjonen kan ikke overføres til andre.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2017 Tesla Model S 75D (solgt)

Bestilt: Polestar 2

Jejl

Det er flere som har kjøpt flere enn en Tesla før, og åpenbart har kjøpt disse med tanke på fortjeneste ved videresalg. Disse er nå uønskede kunder hos Tesla, og får ikke bestille nye biler.

georglu

Sitat fra: Jejl på torsdag 08. juni 2017, klokken 23:29
Det er flere som har kjøpt flere enn en Tesla før, og åpenbart har kjøpt disse med tanke på fortjeneste ved videresalg. Disse er nå uønskede kunder hos Tesla, og får ikke bestille nye biler.

Hvor stort problem er dette egentlig? Og hvor reelt er det at folk blir uønsket? Jeg leser mye Tesla-nyheter, men har kun lest det nevnt enkelte ganger.

Hvis Tesla ikke ønsker at folk skal kunne profittere på å videreselge en tidlig Model 3, så skjønner jeg ikke at de tillater 2 reservasjoner per kunde. De fleste kjøper/reserver vel ikke for å venner og familie vel?

Rolf Gjerdsjø

Sitat fra: Jejl på torsdag 08. juni 2017, klokken 23:29

Jeg tror uansett ikke Model 3 vil gi den samme effekten som S og X gjorde, da det jo er et temmelig høyt produksjonsvolum de setter i gang med. Klarer de ramp-up blir nok ikke ventetiden lang nok til at det er særlig mye å hente i spekulasjon.

georglu

Sitat fra: Rolf Gjerdsjø på fredag 09. juni 2017, klokken 10:06
Jeg tror uansett ikke Model 3 vil gi den samme effekten som S og X gjorde, da det jo er et temmelig høyt produksjonsvolum de setter i gang med. Klarer de ramp-up blir nok ikke ventetiden lang nok til at det er særlig mye å hente i spekulasjon.

Tesla sier det er minst ett års ventetid for de som reserverer nå, så da kan det kanskje være noen kroner å hente for dem som reserverte to tidlig. Kan jo tenkes det er noen som litt sent oppdager at de bare MÅ ha en Model 3 når de begynner levering til Norge.

ganton

Har vært inne på tanken å legge inn en ny reservasjon og konfigurere den med alle opsjoner (dette skal tross alt være hovedbilen vår).  Ettersom tidligbilene høres ut til å være "enkle" modeller(?), da ha denne til bil #2 med fullspec kommer  (AWD+++).
(Gitt at tidligvariantene vil ha ~75KWh batteri, må uansett vente til dette er tilgjengelig)

Mulig Tesla ikke liker det, men mener begrunnelsen tilgjengelighet på utstyr og lang ventetid er god nok :-)
BMW i3 (27.aug 2014)
Tesla model 3 (reservert 01.04.2016, bestilt 5.12.18, levert 30.03.19)

georglu

Sitat fra: ganton på fredag 09. juni 2017, klokken 10:22
Ettersom tidligbilene høres ut til å være "enkle" modeller(?)

Det er ikke gitt at bilene blir dårlig utstyrt selv om valgene i design studio i første omgang blir svært. Eneste sikre vi vet er det ikke blir AWD og valg av 18"- eller 19"-hjul. Sannsynligvis også kun et par fargevalg. Godt mulig de første bilene selges med premium skinnseter, oppgradert autopilot og premium lydanlegg.

Men, jeg tror også at design studio vil være betraktelig åpnet opp når nordmenn får lov til å konfigurere sin Model 3. Det blir sannsynligvis tidligst i 4. kvartal 2017 eller tidlig 2018 og da kan mye ha endret seg, så hvem vet, kanskje vi kan velge AWD og en hel andre features allerede fra dag 1 siden vi uansett må vente et halvår før våre biler blir produsert.

knut.aulie

I forhold til spekulasjon så er det jo bare å titte på Ampera-e priser på Finn. De går tydeligvis høyere enn listet også. Det er en som har betalt 430 for en bil som koster 330!
Garantert noen som tenker dette om Model 3 også

Myrvang

Reserverte en 1 dagen og en til 4 mnd senere. Har ikke tenkt så mye på det, men om det blir lang leveringstid kan jeg ha en tidlig verson en stund og oppgradere senere. Koster ikke noe å ha reservasjonen mm Tesla går konkurs.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

Rolf Gjerdsjø

Sitat fra: knut.aulie på fredag 09. juni 2017, klokken 16:27
I forhold til spekulasjon så er det jo bare å titte på Ampera-e priser på Finn. De går tydeligvis høyere enn listet også. Det er en som har betalt 430 for en bil som koster 330!

Helt sikkert noen som vil prøve seg, men går ting noenlunde etter planen er tilgjengelighet av Model 3 mye bedre mye tidligere enn for Ampera E. Vet vi sikkert at det er solgt en til 430'? Fatter ikke at noen er villig til å betale sånne summer for den, det er litt som å skulle betale 500' for en Ioniq.

knut.aulie

Sitat fra: Rolf Gjerdsjø på fredag 09. juni 2017, klokken 16:55
Sitat fra: knut.aulie på fredag 09. juni 2017, klokken 16:27

Helt sikkert noen som vil prøve seg, men går ting noenlunde etter planen er tilgjengelighet av Model 3 mye bedre mye tidligere enn for Ampera E. Vet vi sikkert at det er solgt en til 430'? Fatter ikke at noen er villig til å betale sånne summer for den, det er litt som å skulle betale 500' for en Ioniq.
Det er han som har kjøpt bilen for 430 som har fortalt det. Mulig han fikk med vinterdekk og dermed bare overbetalte 84.......
Det er stor rift om bilene akkurat nå og leveransene tyder ikke på noen løsning.
Blir nok annerledes med Model 3, men ikke helt i starten.

Rolf Gjerdsjø

Om du snakket med kjøper tipper jeg det er riktig. Men shit, 430' for en AmperaE, da er man bra desperat etter å kjøre Opel!  :D

knut.aulie

Sitat fra: Rolf Gjerdsjø på fredag 09. juni 2017, klokken 20:53
Om du snakket med kjøper tipper jeg det er riktig. Men shit, 430' for en AmperaE, da er man bra desperat etter å kjøre Opel!  :D
Heller etter en bil som ikke er så stor som Tesla men likevel kan kjøres som en fosil.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA