Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Dumt å kjøpe e-golf uten ekstrautstyr?

Startet av tkjoerlaug, fredag 11. august 2017, klokken 11:50

« forrige - neste »

GOS

Sitat fra: tkjoerlaug på fredag 14. juli 2017, klokken 09:49
- Unngå å komme til superladere med bare fire stolper med helt tomt batteri

Hvorfor det?
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

Muffinman

Kjipt om det står to der fra før og du må dele. Med tomt batteri kan det bli en litt langdryg affære. Ikke for det, har stått i kø på lader både med 8, 4 og 3 stolper i utlandet den siste uka.

Øyvind.h

Nå er jeg naturligvis farget av at jeg har full bil med kids på en slik tur, men på langturer på sommeren ankommer jeg normalt med veldig lav soc og blir stående lenge.
Det å få 6 pers til å spise, gå på do og strekke bena når to av dem er hhv 2 og 5 år tar sin tid. Fort en time +. Da kan far fint vente 10-20 minutter på å få plugget i, og bilen får ladet de neste 45-60 minuttene opp til OK soc.

Men med lav soc mener jeg ensiftet prosent, ikke Charge now varsel :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Muffinman

Det varselet kan vel også koste mye tid. For en stund siden stod bilene og gjorde fint lite ganske lenge om man koblet til med charge now før ladingen startet for fullt. Er det fremdeles slik?

jkirkebo

Sitat fra: GOS på fredag 14. juli 2017, klokken 10:49
Sitat fra: tkjoerlaug på fredag 14. juli 2017, klokken 09:49
- Unngå å komme til superladere med bare fire stolper med helt tomt batteri

Hvorfor det?

Risikere å måtte dytte bilen på plass etter at den gikk tom i ladekø mens du kjørte klimaanlegget fordi det var 32 grader ute? ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Muffinman

Er det kø finnes det nok folk til å hjelpe ;)

Men absolutt relevant. Hadde ensifret soc når vi kom til Varazze i Italia og var første i køen. Den vokste raskt ved at en italiener resolutt stilte seg foran, og en hyggelig svenske bak. En kort prat med herremannen foran, og jeg var først i køen igjen. Men mistet like fullt 3-4% mens vi stod der.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA