Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Vinterdekk på felg fra Tesla - 19" vs. 20"

Startet av hansob, fredag 11. august 2017, klokken 09:30

« forrige - neste »

hansob

Hei, jeg har en Charge Amps Spark Coolgrey hvor låsearmen har knukket tvert av. Jeg hadde forventet at dette var en reklamasjonsak men jeg får dette svaret.

"Dessverre så er ikke dette en reklamasjons sak. Hadde dette vært en feil på ladingen eller fuktskader eller lignende så hadde dette  helt klart vært en reklamasjons sak, eller om dette hadde vært et kjent problem. Dette er det første tillfellet jeg har hørt om med knekt metalldel. Beklager dette. så må bare henvise til det service senteret skrev tidligere. "

Servicesenteret tar fast pris på kr 1500 for enten reparasjon eller innbytte.

I utgangspunktet spurte jeg bare etter en ny låsearm for å bytte denne selv, men de sier de ikke har lov til å selge deler.
Reklamasjonsretten må vel gjelde hele produktet og ikke bare primærfunksjonen?
Jeg har ikke bestemt meg for om jeg skal ta dette videre med forbrukerrådet eller lignende, hva synes dere andre?
Ampera-E 2018
Nissan Leaf Tekna 2014 6,6 kW
Bestilt 2018 Leaf Launch Edition men avbestilt
Halden

Solarbroom

Hva er årsaken til at den knakk?

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

Jobber hos Grønn Kontakt.

Powerflux

Her var det mye rart  :o

Har ikke lov til å selge reservedeler??
Reklamasjon gjelder bare deler av produktet??

Siden du i utgangspunktet bare spør om en enkel del for å bytte det selv kunne de ha gjort det såre enkelt for seg selv og sendt deg denne!

Derimot med slik oppførsel det her vises til hadde jeg tatt saken videre og sørget for massiv negativ omtale av firmaet :-1-:

Merkelig at enkelte selskap/firma ønsker seg selv alt vondt ::)
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

hansob

Sitat fra: Solarbroom på onsdag 07. juni 2017, klokken 16:59
Hva er årsaken til at den knakk?

Det begynte med at kabelen ble vanskelig å fjerne fra bilen. Jeg måtte trykke hardt på utløserknappen og lirke den ut. Til slutt ble det så ille at kabelen var tilnærmet ubrukelig. Når jeg sjekket støpslet nærmere så  jeg at låsearmen var litt bøyd. Jeg prøvde å bøye den forsiktig tilbake men med det resultat at den knakk tvert av. Det var ingen store krefter involvert, så jeg mener det må ha vært en svakhet i metallet.
Ampera-E 2018
Nissan Leaf Tekna 2014 6,6 kW
Bestilt 2018 Leaf Launch Edition men avbestilt
Halden

geear

Vær klar på at du fremmer reklamasjon basert på Lov om forbrukerkjøp §27.

En ladekladd har forventet levetid på vesentlig mer enn to år og dermed er det fem års reklamasjonsrett, ergo må produktet være laget for lang levetid. Forlang ferdig reparert produkt, ellers mister du nok videre reklamasjonsrett.
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

teralv

------------------------------------------------------
Nissan Leaf jan-2013 modell.
Lys grå.
5000 km - Bergen

E_S

Her er det bare å kjøre knallhardt på lovgivningen og hevde reklamasjonsrett.

Ellers oppfordrer jeg til boikott av firmaer som ikke selger reservedeler til sine produkter fritt til sluttbruker. (og ja, jeg vet at jeg har en bil hvor det kan være litt så-som-så iblant)
2020 Tesla Model 3 Performance
+ en veteranbil og to gamle fossilbiler (som skal selges)

teralv

Hadde også brukt for deler til min Charge-Amp.
Fikk nei og til svar at deler ikke var mulig å skaffe fra Norsk Representant.

Servicen i Sverige derimot er helt upåklagelig, og de skaffet deler på alt jeg ønsket.
Kom etter 3 dager i posten. Diverre er det bare å konstatere at Norsk representant helst vil selge nytt, og deler er bare bryderi og tidkrevende.

------------------------------------------------------
Nissan Leaf jan-2013 modell.
Lys grå.
5000 km - Bergen

Muffinman

Men da handler vi ikke der flere ganger. Eller?

E_S

Hadde gammel Charge-Amps selv som ikke lot seg låse med originallåsen til ladekabel på Nissan Leaf og fikk høre av en norsk forhandler at da måtte jeg kjøpe ny kabel om jeg ville ha den funksjonaliteten.

Sendte mail til produsenten og fikk svar på dagen med at det var bare å sende dem adressen, så skulle jeg få en liten plastgreie til å lime på metallhaken slik at den lot seg låse. Gratis, selvfølgelig. :)
2020 Tesla Model 3 Performance
+ en veteranbil og to gamle fossilbiler (som skal selges)

hansob

#10
Jeg har nå fått ordnet denne saken. Etter å ha sendt en ny mail til forhandler med henvisning til forumet her og eventuelt klage til forbrukerrådet, fikk jeg raskt svar tilbake at de ville prøve å finne en løsning. Jeg har nå fått tilsendt en innbyttekabel direkte fra Charge-Amps.
Ampera-E 2018
Nissan Leaf Tekna 2014 6,6 kW
Bestilt 2018 Leaf Launch Edition men avbestilt
Halden

Ingeniøren

Sitat fra: hansob på lørdag 15. juli 2017, klokken 19:21
Jeg har nå ordnet denne saken. Etter å ha sendt en ny mail til forhandler med henvisning til forumet her og eventuelt klage til forbrukerrådet, fikk jeg raskt svar tilbake at de ville prøve å finne en løsning. Jeg har nå fått tilsendt en innbyttekabel direkte fra Charge-Amps.

Så bra, dog synd at man må true med negativ reklame og forbrukerråd får å få de man lovmessig har krav på. Dessverre er det slik at mange spiller på at folk ikke kjenner sine rettigheter og hevder dem.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA