Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: BTX8 som kode på ny konfig av X75?

Startet av SabreMan, torsdag 10. august 2017, klokken 22:30

« forrige - neste »

SabreMan

Har problemer med å velge mellom rød og blå. Noen tips når det gjelder holdbarhet mot steinsprut?

Har Tesla endret rødfargen over tid? Er det en annen og litt lysere rødfarge på eldre biler?
Model S 75. Bekreftet 20.07.17. Levert 29.09.17.

TorR

Blå selvfølgelig. Kjempefin!

Nasatech

Ville også tatt blå. Sikkert lettere å selge og rød blir veldig "rosa" hvis den blekner.

alda

Hållbarhet mot stensprut är lik 0 på båda alternativen  ;D

Lacken är nok lika mjuk och känslig oavsett färg, men blå ser nok fortare skitten ut... Samtidigt finns det ingenting som slår en ren, blå bil på utseende  8)
Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå"   - solgt 03/20
Tesla Model S60D 2016 (20.09) - "Big Blue"
-Reservert Tesla Model 3 03/18 - kansellerad
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"

Softblue

Tesla Oslo Nord (Østre Aker vei) har en rød S90D utstilt.
Jeg har bestilt rød, men anbefaler ingen andre å bestille det, da jeg fortsatt ønsker at rød forblir en sjelden farge på Tesla S  ;)
2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban.
70.000 elektriske kilometer.

tkjoerlaug

Er på Tesla nr 2 nå. Hadde deep blue (den nye varianten) på den forrige og rød nå. Jeg tror jeg ville valgt rød på nytt dersom det blir en bil nr 3. Dette handler uansett om smak, så du må bare velge det du liker best.

De endret rødfargen da facelift kom. Den nye er litt skarpere og mer Ferrari-rød, mens den gamle er litt mørkere og heller noe mot burgunder. I tillegg finnes det en sjelden burgunder-signatur-variant, men den får du ikke bestillt på nye biler i dag.

OlaM

Begge to. Kjøp en hvit i tillegg. Kjør fremst i toget på 17. mai.

Muffinman

OlaM

Seriøst svar: Jeg er enig med mange som synes krommen er gubbete og malplassert, men jeg synes blå er den fargen som får den til å funke best (sammen med sølvgrå).

SabreMan

Jeg har bestemt meg for en blå 75D med hvite seter. Jeg så rundt 20 Model S rundt Bergen i dag. Bare en eller to var blå, og 2-3 var røde, så begge farger synes å være sjeldne. Velger kanskje rød neste gang.
Model S 75. Bekreftet 20.07.17. Levert 29.09.17.

cra

Jeg ville valgt blå selv, men endte på en pre-ordered 75D en som var rød. Har ikke sett røde på nært hold enda, men er heldigvis ikke så veldig opptatt av akkurat fargen. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

krister461

Mistenker at de selges mer blå en røde om dagen, men dagens blåfarge er jo enda litt ny, så det er sikkert flere rød Tesla på veiene en stund til....Har forøvrig bestilt blå selv da det ikke gikk å bestille grønn denne gangen. :)

Nasatech

Sitat fra: krister461 på onsdag 07. juni 2017, klokken 22:40
Mistenker at de selges mer blå en røde om dagen, men dagens blåfarge er jo enda litt ny, så det er sikkert flere rød Tesla på veiene en stund til....Har forøvrig bestilt blå selv da det ikke gikk å bestille grønn denne gangen. :)

Helt klart: http://teslastats.no/

Diravi

Vi er veldig godt fornøyd med den blå fargen, og har lagt en Cosmic behandling på den for å holde den lettere ren. Etter min mening kommer det også an på hvilket interiør du går for. Vi har de lysegrå setene som ikke lenger er å få, og matt abachi tredetaljer som vel også er ute nå - synes kombinasjonen er ganske elegant. Jeg synes det gulbeige skinnet er mindre heldig mot blå bil, for eksempel. Skulle vi kjøpt ny bil nå hadde vi sannsynligvis tatt rød som også er veldig fin, for å ikke kjøpe samme farge på nytt, og fordi den røde fargen er veldig elegant mot sort interiør.

Jeg har vært litt bekymret for at det blir for mange blå Tesla på veien, og slik sett er det jo fint om andre velger rød.  8)  Hvit og sort er fullstendig utelukket her i huset, også hvis man ser bort fra ulempene med "solid" lakk.
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

madsskon

Kjøp blå du. For den ser så mye kjedeligere ut enn den røde. Som fortsatt skal skille seg ut. Rød = sportslig og tøff. Blå = kjedelig og gubbe.

Du spurte etter min mening og fikk den.
TMX 100D 2017 og Kia Soul EV 2015.
Tidligere TMS 75D 2016 og Peugeot iOn 2015.

Kun elektrisk siden 2015.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA