Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Elbilsalget måned for måned

Startet av Lars C. Krogenæs, torsdag 10. august 2017, klokken 10:58

« forrige - neste »

Lars C. Krogenæs

BKK må ha skrattet høyt, da de planla plasseringen av hurtigladerne på Knarvik.  >:(

"La oss plassere laderne slik at førstemann sperrer for de resterende brukerne" tenkte de sikkert da de tegnet inn hvordan laderne skulle stå på kartet.

Om kartet burde være kastet i søpla eller boss-bøtten er vi dog usikre på.

Bildet er rappet fra Stian Nepstad på Nissangruppen på Facebook.
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

goggo

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på tirsdag 06. juni 2017, klokken 12:56
Om kartet burde være kastet i søpla eller boss-bøtten er vi dog usikre på.
Det bør nok kastes i skraldespandet tenker jeg, for her må det utvilsomt være en Molbo som er utvist fra hjemlandet, har flyttet til Bergen og fått jobb i BKK...

mvh
Hugo
Har elbil og elsykkel.
Bor nær Kristiansand

elekTrond

 :o

:+1: :+1:

Håper det er noen som har tatt seg bryet med å gjøre BKK oppmerksomme på deres fortreffelighet.  :police:

'13 Mjau

sylwester

Ingen ville vel plassert seg på noen av de 2 innerste hvis de var først siden de mest sannsynlig blir sperret inne.
Det koster sikkert flere hundretusener å den vesle slik at den ikke står i veien.
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

Orbit

Kablingen inn på den enkeltstående laderen ser litt midlertidig ut (rød kabel over bakkenivå ut til høyre på blidet). Kanskje den skal flyttes litt lenger unna når grunnarbeidene er ferdig? Ser ut som laderen står på bein, og at det ennå er noe asfalteringsarbeid igjen.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Rio

Jeg forstår fremdeles ikke hvorfor man ikke setter hurtigladere på "trafikkøyer", slik man gjør med bensinpumper.

Jeg forstår at det finnes steder hvor det ikke er plass, men det må jo være mye enklere at man kan passere/lade på begge sider, samt at det er fysisk plass til el-varebiler.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

goggo

Sitat fra: Rio på tirsdag 06. juni 2017, klokken 19:27
Jeg forstår fremdeles ikke hvorfor man ikke setter hurtigladere på "trafikkøyer", slik man gjør med bensinpumper.

Jeg forstår at det finnes steder hvor det ikke er plass, men det må jo være mye enklere at man kan passere/lade på begge sider, samt at det er fysisk plass til el-varebiler.

Den beste layout jeg har sett så langt, er den nye Fortum ladestasjonen på IKEA Sørlandet.
Her kjører man inn fra siden for å komme til alle 4 hurtigladerne.
2 av laderne er attpåtil tilgjengelige for de som har tilhenger, uten at man sperrer for andre.


mvh
Hugo
Har elbil og elsykkel.
Bor nær Kristiansand

OlaM

Fantastisk...burde sendes til BT!

B-flat

Det enslige skuret i Knarvik er vel den gamle hurtigladeren som har blitt flyttet midlertidig mens det store skuret ble bygget. Ergo har det ikke vært noen tapt kapasitet i byggeperioden. Tipper at dette skal fjernes.
Tesla Model X: Reservert desember 2012, kansellert april 2017
Kia Soul EV 2016: 2016-01-05 -->
Citroen C-Zero:    2012-08-16 --> 2016-01-12 Kjørt 0-72000km - SOLGT!

Lars C. Krogenæs

Fasiten er at den enslige laderen med bur skal bort, og erstattes med 3 nye ladere. Til glede for oss elbilister har de unngått nedetid ved å flytte det gamle skuret, inntil nye ladere er operative.

Kudos til BKK!
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

pudderjagar

#10
Da er mange her inne på forumet som er veldig kjappe med å klarge på andre. Men kanskje ein bør sjekke fakta og sjå litt nærmare på løysinga før ein klagar.

Ikkje sant forumadmin?  ::) ::) ::) ::) ::)
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

OlaM

Æsj! Fakta ødelegger alltid artige saker.  >:(

Bondeknøl

Men dumt når artige saker rakker ned på noen.

Trekkoppbil

Det finnes mange varianter rundt omkring:
På Liertoppen står det en hurtiglader til venstre, som har både AC og DC-utgang, men kun en biloppstillingsplass.
Til høyre er det en lader som har kun DC. Ved den er det 2 biloppstillingsplasser, en foran som er reservert og en p-plass ved siden av som ikke er resertvert.
https://www.google.com/maps/@59.8107233,10.3016115,3a,15y,120.72h,89.69t/data=!3m6!1e1!3m4!1sOhDymVUxOLvkYnAb5mIRTg!2e0!7i13312!8i6656
Det finnes sikkert historikk og årsaker til at man har begrensa med oppstillingsplasser.



Petter Leaf

#14
Slik jeg forstår blir det satt opp 3 hurtigladere.

De to på sidene ser ut til å være med både CHAdeMo/Combo samt 43kW uttak.
Det betyr at det kan lade to biler hver på disse. Den i midten ser jeg ikke.

Slik laderne er satt opp er det bare plass til en bil pr lader.
burde det ikke vært plass til to biler per lader, altså 6 plasser?
Da vil det likevel være for lite ladeplasser.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA