Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: 75D inventory biler med 85 kwh pakke

Startet av HCO, torsdag 10. august 2017, klokken 08:35

« forrige - neste »

HCO

Er det igjen noen fabrikknye Zoe 240 ute hos noen av forhandlerne? Selges de fortsatt til tilbudspris, kr. 175.000?

Noen som vet?
2018 Renault Zoe 400 Life Grå Titanium
2019 Tesla Model 3 LR AWD Solid Black

minibiti

I know they have some left in Hamar:
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=86229478

If you search on Finn, you should find more of them :)
Oslo
2020 Zoe Intens R135 (Jan 2020 - present)
2018 Zoe Intens R110 (Nov 2018 - Jan 2020)
2016 Zoe Intens R240 (Aug 2016 - Nov 2018)

minibiti

Oslo
2020 Zoe Intens R135 (Jan 2020 - present)
2018 Zoe Intens R110 (Nov 2018 - Jan 2020)
2016 Zoe Intens R240 (Aug 2016 - Nov 2018)

HCO

Jeg snakket nettopp med Auto Berg: Det er nå 9 (!) stk Zoe 240 Life igjen (i hele landet), som selges for kr. 175.000 inkl. montert hjemmelader. Det er en del fler av Intense (kr. 189.000).
2018 Renault Zoe 400 Life Grå Titanium
2019 Tesla Model 3 LR AWD Solid Black

pudderjagar

Eg lurer verkeleg på kvifor nokon kjøper Zoe 240 når du får den kliss lik i 400 utgave?
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

Speeder

Sitat fra: pudderjagar på onsdag 07. juni 2017, klokken 15:16
Eg lurer verkeleg på kvifor nokon kjøper Zoe 240 når du får den kliss lik i 400 utgave?
Det er jo bare en grunn og det er pris.
Zoe 43kW

erik e

Det er nok mange flere som lurer på hvorfor noen kjøper Zoe?
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

Oddaa

Sitat fra: erik e på onsdag 07. juni 2017, klokken 17:52
Det er nok mange flere som lurer på hvorfor noen kjøper Zoe? [emoji6]
Tja, synes i-MiEV annonseres til omtrent samme pris og da kan jeg vel kanskje forstå det...


Sent from my iPhone using Tapatalk
2017 e-Golf
2016 XC90 T8

pudderjagar

Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

pudderjagar

Sitat fra: Speeder på onsdag 07. juni 2017, klokken 15:29
Sitat fra: pudderjagar på onsdag 07. juni 2017, klokken 15:16
Eg lurer verkeleg på kvifor nokon kjøper Zoe 240 når du får den kliss lik i 400 utgave?
Det er jo bare en grunn og det er pris.

Pris er ikkje bare kjøpesummen. Kva om bilen kan gå så langt at den kan erstatte ein fossilbil i husholdningen sjøl etter 10 års bruk.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

THE

Jeg hadde uten problem byttet ut Q210 med ny Zoe HVIS nye Zoe hadde hatt CCS. For min del er det helt uaktuelt å bytte ut Zoe'n med en bil uten hurtiglading uansett om ny Zoe går opp til dobbelt så langt på ei lading. Da hadde jeg mye heller byttet i en Leaf, Golf, i3, Ioniq, Soul.... som kan hurtiglade på tur. 200 km på vinter og 350 km på sommer er uansett alt for kort rekkevidde til at hurtiglading ikke vil være nødvendig på mange av mine kjøreturer i løpet av året. I det daglige klarer jeg meg godt med Q210-rekkevidde og 11 kW hjemmelading, i alle fall nå som vi også har fått ladeplasser på jobb.

For mange andre er kanskje Zoe-rekkevidden det som skal til for at de slipper å lade underveis, og da er jo Zoe et kupp. Jeg kan også godt forstå at mange har kjøpt R240 til 175000,- kun for småkjøring. Da har de jo fått en elbil med bomfritak og lave drifts- og vedlikeholdskostnader til samme pris som f.eks. en Skoda Fabia der det reklameres med kampanjepris på 177000,- nå.

Jeg kommer nok til å beholde Zoe'n som nr.2 bil når dieselbilen erstattes med elbil. Jeg har ingen behov for å ha to biler som kan kjøre dagsturer t/r Oslo-Bergen, heller ikke har jeg behov for to biler med stor bagasjeplass eller tilhengerfeste, og derfor vil Zoe'n være en perfekt nr.2 bil så lenge det er liv i den. Selv om batterikapasiteten reduseres til 70-80% så vil den dekke vårt behov som nr.2 bil, og for min jobbpendling på ca 100 km pr. dag. Jeg vil tro at det er akkurat dette mange som kjøper Zoe også ser.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

StigH

Jeg byttet min problematiske 2015 Zoe til i3 nå for 2 uker siden. Solgte den nå mens alt virket noenlunde som det skulle.

Kjøpte en like gammel i3 med 60A batteri som har gått nesten like langt. I teorien skulle denne aldri kunne slått Zoe i kjørelengde men jammen skulle en oppleve en stor forskjell på teori og praksis. Når jeg har kjørt denne i 2 uker nå så banker denne Zoe 240'n som jeg hadde i rekkevidde. Zoen min klarte nesten 14 mil på en god dag i eco nå på slutten før jeg solgte den.

i3'n klarer nå oppimot maks oppgitt kjørelengde på 19 mil og jeg tror jeg skal faktisk klare over om jeg anstrenger meg litt. Skuffet over Zoe som går rundt 10 mil under oppgitt kjørelengde med veldig pen kjøring. Nå har jeg kjørt begge bilene i samme kjøremønster med maks batterisparing.

Samtidig er jeg er veldig positivt overrasket over i3 som jeg ikke hadde forventet meg mere enn 12 -14 mil av og deromkring på småkjøring.

Jeg hentet bilen 3 timer unna nede i Sarpsborg og dette med hurtiglading var jammen en annen verden enn jeg er vant med fra Zoe. BMW'n oppleves også som en helt annen klasse med delikat og behagelig skinninteriør og solide tepper i gulvet. Og ikke for å glemme den bakmonterte 170Hk elmotoren som gjør bilen til en liten sleeper som kan overraske en annen stakkar som vil kjøre ifra en i lyskrysset :)

Jeg kommer nok ikke til å gå tilbake til Zoe nå tror jeg gitt :)
BMW i3 2015 60Ah Cappariweiss, suite. Kjøpt 19.05.17. Levert 25.05.17
Tidligere biler:
2015 Zoe Intens Easy charge
2013 Skoda Fabia Monte Carlo 1.2TSI
2011 Skoda Fabia 1.6D
2007 Toyota Yaris 1.4D

Måkemannen

Sitat fra: StigH på torsdag 08. juni 2017, klokken 11:22
Jeg byttet min problematiske 2015 Zoe til i3 nå for 2 uker siden. Solgte den nå mens alt virket noenlunde som det skulle.

Kjøpte en like gammel i3 med 60A batteri som har gått nesten like langt. I teorien skulle denne aldri kunne slått Zoe i kjørelengde men jammen skulle en oppleve en stor forskjell på teori og praksis. Når jeg har kjørt denne i 2 uker nå så banker denne Zoe 240'n som jeg hadde i rekkevidde. Zoen min klarte nesten 14 mil på en god dag i eco nå på slutten før jeg solgte den.

i3'n klarer nå oppimot maks oppgitt kjørelengde på 19 mil og jeg tror jeg skal faktisk klare over om jeg anstrenger meg litt. Skuffet over Zoe som går rundt 10 mil under oppgitt kjørelengde med veldig pen kjøring. Nå har jeg kjørt begge bilene i samme kjøremønster med maks batterisparing.

Samtidig er jeg er veldig positivt overrasket over i3 som jeg ikke hadde forventet meg mere enn 12 -14 mil av og deromkring på småkjøring.

Jeg hentet bilen 3 timer unna nede i Sarpsborg og dette med hurtiglading var jammen en annen verden enn jeg er vant med fra Zoe. BMW'n oppleves også som en helt annen klasse med delikat og behagelig skinninteriør og solide tepper i gulvet. Og ikke for å glemme den bakmonterte 170Hk elmotoren som gjør bilen til en liten sleeper som kan overraske en annen stakkar som vil kjøre ifra en i lyskrysset :)

Jeg kommer nok ikke til å gå tilbake til Zoe nå tror jeg gitt :)
+1

Sent fra min Moto G (4) via Tapatalk


pudderjagar

Eg lurer på kvifor alle er så opptatt av hurtiglading på Zoe. I bunn og grunn så treng ein ikkje da når bilen går over 300 km.

Skal du kjøre frå Oslo til Bergen så kjem du heilt til Geilo før du må lade med Zoe 400. Her treng du litt over 1 time på 22 kw for å ha nok straum til å kome til Bergen. Da er nesten da same som du treng på ein bil som har hurtiglading. Og er da ladekø så hjelper da ikkje med hurtiglading, då må du venta. På type2 så har eg ikkje opplevd ladekø enno og eg kjører mykje Bergen - Hallingdal både sommer og vinter.

Kjøre du ein så lang tur så kan da være greit å ta eit stopp for matpause og strekke på beina.

I dag er Zoe400 nesten like rask på ladinga som ein Leaf som står på hurtiglading.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

Øyvind.h

#14
Med Leaf 30kWh bør det være lett å få snitteffekt på typisk ladesesjon opp i ca 35-40kW. Dvs ca det dobbelte av snitteffekt på en 22kW AC ladesesjon pga tap i omforming.
22kW AC blir ikke mer enn 18-20kW DC.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA