Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Skal selge bilen privat- Hvordan gjøre det trygt?

Startet av Sportswagoneer, torsdag 10. august 2017, klokken 07:50

« forrige - neste »

Sportswagoneer

Hentet ut min nye Model S for ca. 3 uker siden. Nå er det allerede en "rynke" i skinnet på førersiden. Er bortsett fra det meget godt fornøyd med setene som er ventilerte og som jeg merker god nedkjølingseffekt fra.

Hva synes dere? Er dette innafor?

Cirion

Nei, jeg syns ikke det er OK.

Men min X var slik allerede før utlevering, og dette er nok årsaken til at ventilerte seter ikke lenger er tilgjengelig.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Nasatech

Mitt sete var også som dette og det byttet de på garanti.

Sportswagoneer

Nasatech: Var ditt også ventilert? Fikk du et nytt ventilert sete når de byttet det?

Nasatech

Ja og ja [emoji106] Ventilert. Tok 2-3 mnd å få nytt.

HKS

Var med og hentet ut en Model X (med beige skinn og ventilerte seter).

Var samme problem der i førersetet. I tillegg var det riper på baksiden av setet.
Alle andre setene i bilen var bra.

Klagde selvsagt på dette, og Tesla skal bytte det etterhvert.
Tesla Model S 90D

Sportswagoneer

Liten update her med tanke på andre med samme issue:

Jeg sendte bildet til Tesla. De svarte at dette var et kjent problem som de gjerne byttet med en forbedret utgave av det ventilerte setet  ;D men at de måtte ha den inn og ta bilder selv for å kunne bestille nytt sete.

Hadde bilen inne hos Tesla (fikset litt slark ved vindusåpning og misspassning av en dekorlist også.) Kommenterte at det er en liten rynke i pasasjersetet også og fikk til svar at "da bytter vi begge". De tok bilder av begge og bekreftet i dag på mail at nye seter er bestilt.

Det tar visst noen måneder før de kommer - men det plager meg ikke. Rett og slett strålende service må man kalle slikt!!

...og tusen takk til dere som har svart på første post! Veldig fin hjelp!

Nasatech

Hvor var du inne? De har byttet hos meg en gang, men tror jeg må bytte igjen :(

Sportswagoneer

På Skøyen.

Håper "forbedret utgave" betyr mer robust...

Nasatech

Sitat fra: Sportswagoneer på torsdag 15. juni 2017, klokken 20:43
På Skøyen.

Håper "forbedret utgave" betyr mer robust...

Ok. Skal høre med dem. Der de byttet for meg første gangen også.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA