Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Lading Tinn Kommune

Startet av bosonic, torsdag 10. august 2017, klokken 07:39

« forrige - neste »

bosonic

Interessant innslag fra PBS NewsHour:



"Norway's vast wealth comes from decades of gas and oil production, yet its citizens are turning their backs on fossil fuels and embracing electric cars like nowhere else. In fact, the Norwegian government is planning to end sales of gasoline and diesel vehicles by 2025. Special correspondent Malcolm Brabant reports on the Scandinavian country's investment in a greener future"
Utvikling av 12V clamper til blybatteri
Stord, Kewet Citi-Jet 5 1997 mod 5000 km
Hjemmelaget Elbil: 0-100 på ca 1,8 sekund
http://www.austinev.org/evalbum/35
Les mer om bosonic: Alt kan konverteres, så hvorfor vente?

Ingeniøren

Vel, det var vel Bellona som "tvang" igjennom dette. Etter dette har myndighetene konsentrert seg om å trappe  ordningen ned....
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

stefse

Jepp, og flaks at elbilene på den tiden så ut som forvokste rullestoler. Hvis det bare var Teslaer å velge i ville misunnelsesfaktoren sørget for at elbilfordelene aldri hadde oppstått.
Tesla Model3
VW eGolf - solgt

Mikkelrev

I Tyskland koster en egolf ca dobbelt av en diesel golf. Med den prisforskjellen blir det dieselgolfen som selger mest i lang tid fremover.
Kun i Norge med våre spesielle avgifter blir egolfen mye mer konkurransedyktig.

jkirkebo

Sitat fra: Mikkelrev på søndag 09. juli 2017, klokken 22:34
I Tyskland koster en egolf ca dobbelt av en diesel golf. Med den prisforskjellen blir det dieselgolfen som selger mest i lang tid fremover.

Hvorfor er prisforskjellen så stor i Tyskland? I Norge koster billigste dieselgolf noe over 200k eks. mva. og avgifter, mens e-Golf koster drøye 300k. Pristillegget her er altså 50%, ikke 100%.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA