Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla innfører 0,4 $ pr min på SC fra bilen er ferdig ladet! Bra løsning?

Startet av Pearlwhite, onsdag 09. august 2017, klokken 15:28

« forrige - neste »

Pearlwhite

Hei, bestilte e-golfen 18 Mai, og fått produksjonsuke 33. Levering slutten av September.
Gleder oss stort til å få den hjem.

Vi så på flere alternativer, men var vel aldri i tvil om at det ble Golf. Prøvde og så på forskjellig, unntatt Tesla(for dyr) og BMW i3, som for oss ble for.... sær. :)

Hadde vært moro og høre hvorfor dere andre landet på Golfen, og om dere er fornøyd etter å ha fått bilen.

Ecinnaj

Har ikke fått bilen enda.

Men prøvde også mange forskjellige.

Det jeg likte godt med golfen er
- rekkevidden
- ryggekameraet som kommer fram bak vw logoen i bakluka.
- sittekomfort
- kvalitetsfølelse
- app
- utstyr
- utseende
- liten bil uten å være for liten (orker ikke stasjonsvogna lengre)
- god plass til barna
- lys og koppholder bak

Sent fra min SM-N910F via Tapatalk

TM

Det er vel bare i3 og e-Golf som gir tilsvarende kvalitetsfølelse etter min vurdering. Hjertet sier i3, men hodet sier e-Golf. Godt lys, omfattende sikkerhetsutstyr, radarbasert ACC som virker (i motsetning til den kamerabasert i3 ACC), milighet for å få med sykkel på taket var avgjørende for mitt valg. Men jeg savner i3  :o

Pippus

Bestilte E-Golf i slutten av Mars( 7 uker før pearlwhite, men har enda ikke fått noen produksjonsuke :()
Det var uansett tiden for å kjøpe ny arbeidsbil og tekte at jeg godt kunne prøve en elbil. Prøvde en golf og ble nesten "satt ut" av hvor kvikk og lettkjørt den var og fikk lyst til å bestille der og da. I edruelighetens navn så overbeviste jeg meg selv om å prøve alternativer først. Leaf syntes jeg var for "stygg" til å prøve og Tesla utenfor budsjett. Vurderte også I3 og Ampera-e, men for lang leveringstid på Ampera og til tross for et propert inntrykk av I3, var den til syvende og sist for....speisa i utseende ;)
E-golf var rett og slett en "tight" og kvikk bil som ikke ser ut som en politisk markering på fire hjul.

geear

Ja, merkelig at i3 plent må (bokstavelig talt) drite ut en annen bil... kunne vært interessant å se hva slags bil som er skjult under der. i8 skjuler jo en 911 inni ræva.

http://forums.vwvortex.com/showthread.php?7067200-Is-your-BMW-i3-or-i8-pooping-out-911-s-Here-s-the-simple-fix#/topics/7067200?page=1

Ellers er 4-seter og sykkelhjula også en partypooper for min del.
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

Tøvdall

Sitat fra: Ecinnaj på søndag 04. juni 2017, klokken 16:35
Har ikke fått bilen enda.

Men prøvde også mange forskjellige.

Det jeg likte godt med golfen er
- rekkevidden
- ryggekameraet som kommer fram bak vw logoen i bakluka.
- sittekomfort
- kvalitetsfølelse
- app
- utstyr
- utseende
- liten bil uten å være for liten (orker ikke stasjonsvogna lengre)
- god plass til barna
- lys og koppholder bak

Sent fra min SM-N910F via Tapatalk

Støttar meg på desse orsakane. Ellers gav e-Golf generelt det beste inntrykket ved prøvekøyring, og gjer samstundes kort leveringstid samanlikna med Ampera-e.
2019 Model 3 (Midnight Silver metallic)
SOLGT - 2018 e-Golf FL (Atlantic Blue)

gamer73

For min del så var E-golf den eneste bilen som faktisk så ut som en bil og samtidig var billig og med annerkjent kvalitet.

Jeg elsker BMW'er men I3 er noe av det styggeste jeg har sett så det var aldri aktuelt å prøve den engang.

RunnerM5

Sitter på vippen selv, og har mange ganger vurdert å låse bestillingen.
Golfen er klar favoritt blant elbilene vi har prøvekjørt, men vi trenger egentlig ikke 2 biler før til vinteren så det er derfor jeg avventer litt. Leafen har vi som midlertidig hovedbil og det fungerer helt ok, men litt stress da vi kjører 11 mil en vei stort sett hver helg og får vi motvind og regn så holder den ikke turen uten hurtiglading.
2020 Nissan Leaf E+ 62 N-Connecta
2018 Tesla model X 75D
*SOLGT* 2015 Nissan Leaf Acenta
*SOLGT* 2015 Tesla model S70D
*E-tron quattro reservert(kansellert)

grime

Vi kjøpte en eGolf høsten 2015. Vi hadde egentlig bestemt oss for en Mercedes B-type, men oppdaget så at den ikke tok hurtigladning og da ble valget enkelt. Leaf'en er for utrolig stygg og en 5 min prøvetur med eGolf'en overbeviste.

Det vi ikke liker er at det er litt mye støy fra bakhjulene samt at bryteren til vindusheisen er alt, alt, alt for hard. Det vi liker er - resten av bilen.

Bilen brukes i Oslo/Drammensområdet på vinteren og på Sørlandet i sommerhalvåret. Den går gjerne 3-4 tur/retur turer Lillesand Oslo i løpet av sommerhalvåret.

18-20 min lading på Fokserød og ca 10 min etterladning på Brokelandsheia fungerer glimrende, men vi bruker dermed ca en time mer på Oslo-Lillesand enn med fossilbil. På den annen side er det ingen fare for fartsbøter. Ved returen lader vi ved avkjøring til Kragerø og deretter på Fokserød. Og - på sommeren er det mulig å få vesentlig flere km ut av bilen enn det 'Guess-o-meteret' antyder.

Vi har vært så strålende fornøyd med eGolf'en og opplevelsen med el-bil at vi nå også har byttet ut den store familiebilen, riktignok med en Tesla S. Men det er fortsatt eGolf'en som brukes mest.
Tesla S75D AP1 2016 - S100D AP2,5 FSD 2018 - Cybertruck 4x4 FSD & Model Y DM FSD med krok i bestilling.

geear

Sitat fra: grime på tirsdag 13. juni 2017, klokken 09:53
Det vi ikke liker er at det er litt mye støy fra bakhjulene samt at bryteren til vindusheisen er alt, alt, alt for hard. Det vi liker er - resten av bilen.
At vindusbryteren er trippel-alt for hard har jeg ikke tenkt over en eneste gang. Er du sikker på den er i orden?  :o
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

TM

Juni nummeret at det norske Auto Motor & Sport setter e-Golf på topp i sin sammenlikning med Zoe, Ioniq, i3, Ampera-e. Zoe og Ampera-e er naturligvis vinnere på rekkevidde, men e-Golfen er generelt en så mye bedre bil at testpanelet vurdere den som det beste kompromisset.

Oddaa

Sitat fra: TM på mandag 19. juni 2017, klokken 07:22
Juni nummeret at det norske Auto Motor & Sport setter e-Golf på topp i sin sammenlikning med Zoe, Ioniq, i3, Ampera-e. Zoe og Ampera-e er naturligvis vinnere på rekkevidde, men e-Golfen er generelt en så mye bedre bil at testpanelet vurdere den som det beste kompromisset.
Ioniq ikke fullt så overlegen e-Golf som enkelte debattanter her inne vil ha det til?


Sent from my iPhone using Tapatalk
2017 e-Golf
2016 XC90 T8

J@x

Definitivt ikke etter min mening. Lavere forbruk, raskere hurtiglading og mulighet for takluke og el-seter er eneste som er bedre syns jeg etter å ha eid begge. Alt annet synes JEG e-Golf er en del bedre på og det veier tyngre for MEG.

Sitat fra: Oddaa på tirsdag 20. juni 2017, klokken 20:23
Sitat fra: TM på mandag 19. juni 2017, klokken 07:22
Juni nummeret at det norske Auto Motor & Sport setter e-Golf på topp i sin sammenlikning med Zoe, Ioniq, i3, Ampera-e. Zoe og Ampera-e er naturligvis vinnere på rekkevidde, men e-Golfen er generelt en så mye bedre bil at testpanelet vurdere den som det beste kompromisset.
Ioniq ikke fullt så overlegen e-Golf som enkelte debattanter her inne vil ha det til?


Sent from my iPhone using Tapatalk
2017 VW e-Golf FL
2017 Hyundai Ioniq Electric (solgt)
2014 VW e-Golf (solgt)

MichaelSøraa

Sitat fra: Pearlwhite på søndag 04. juni 2017, klokken 16:15
Hei, bestilte e-golfen 18 Mai, og fått produksjonsuke 33. Levering slutten av September.
Gleder oss stort til å få den hjem.

Vi så på flere alternativer, men var vel aldri i tvil om at det ble Golf. Prøvde og så på forskjellig, unntatt Tesla(for dyr) og BMW i3, som for oss ble for.... sær. :)

Hadde vært moro og høre hvorfor dere andre landet på Golfen, og om dere er fornøyd etter å ha fått bilen.
2018 VW e-Golf (bestilt Mai)
2010 Audi  A4 2.0 Tdi
2004 Audi  RS4
2006 BMW M5

gak

Polo 2.5

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA