Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: 5,6 eller 7 seter

Startet av carlsatt, onsdag 09. august 2017, klokken 10:56

« forrige - neste »

carlsatt

Vi vurderer sterkt å kjøpe i3 Fully Charged. Bilen for vår del er egentlig veldig bra og vi har den på lån. MEN, både kona og jeg opplever at frontruta gir en forvrengning eller en optisk endring av synsbilde. Værst for henne som får hodepine og blir veldig sliten etter ca 30 min kjøring. Ruta er lang og buet begge veier med en lett soting. Er det andre som opplever det samme?

bromm

Den var ny, den  :D

Har lest en del om i3, dvs. stort sett alt - så det kan jeg nesten forsikre deg om. Er dere sikker på at det ikke er foregående bils synsfelt som er "avvikende" ?

Crown

Tipper den dere prøvekjørte hadde optiplus frontrute, frontrute med innebygget brillestyrke. Det er ekstrautstyr. Her er demo:
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk

TM

TM

At kona sier hun har hodepine skjer av og til, men det har ikke nødvendigvis noe å gjøre med bilruten å gjøre  ;)
Spøk til side. Jeg tror ikke dette er noe hun vil tenke over. Det kan teoretisk ha vært noe galt med frontruten på den bilen dere prøvekjørte. Kanskje bare trafikk-film som har gitt et litt uklar rute.

sail4fun

Har kjørt i3' i snart et år , dette problemet har hverken jeg eller kona merket noe til.
e-golf
I3

Autowinder

Yngste datter reagerte første dagene på at den var litt uvant å se ut av under kjøring, men ikke noe hodepine nei. Etter en 10-12 turer sier hun at hun ikke merker dette lenger. Har ikke hørt noen andre sier dette gir fysiske utslag, utover at hårene i nakken nesten reiser seg ved fullt pådrag i trafikken  :+1:
TM3 LR AWD «Amore Odiata»

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA