Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Foliering

Startet av Haavard1979, onsdag 09. august 2017, klokken 10:50

« forrige - neste »

Haavard1979

Jeg kjører en e-Golf med svært manuell justering av setet. Er det noen biler som har elektronisk setejustering, enten med eller uten memory-funksjon?


Sent from my iPhone using Tapatalk

brako79

Litt usikker på hva du spør om her,

Ingen e-Golf ihvertfall har elektriske seter.
Ioniq har elseter, tror det er minne på de også.

Kjenner ikke til andre biler som har elseter, men ville overraske meg om ikke flere har det.
///Mvh
Kristian
'17 e-Golf juni / res 14.11 - levert 14.6.
'93 M5T
'89 325ixT

jkirkebo

Sitat fra: brako79 på søndag 04. juni 2017, klokken 00:18
Litt usikker på hva du spør om her,

Ingen e-Golf ihvertfall har elektriske seter.
Ioniq har elseter, tror det er minne på de også.

Kjenner ikke til andre biler som har elseter, men ville overraske meg om ikke flere har det.

Tesla har det som standard, både på S og X.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

gamer73

Det er rett og slett latskap fra VW at E-golf ikek har det som burde vært standard i 2001, Elektriske seter med minne!

odahle

Det handler vel fort om vekt, slik jeg har forstått det.
Elbilist siden 2013, kjører nå 2018 Tesla Model X75D og 2016 VW e-golf.

Tidligere 2013 e-up! og 2017 BMW i3.

moby666

Vekt?? Nå tuller du, eller er det det Møller sier?
Hvis VW vil gjøre en innsats på å ta bort vekt fra bilen har de mange tiltak som de kan gjøre.
IONIQ er vesentlig større og veier vesentlig mindre og har elektriske seter ;)


Sitat fra: odahle på tirsdag 06. juni 2017, klokken 10:23
Det handler vel fort om vekt, slik jeg har forstått det.
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

geear

Sitat fra: moby666 på tirsdag 06. juni 2017, klokken 13:31
Vekt?? Nå tuller du, eller er det det Møller sier?
Hvis VW vil gjøre en innsats på å ta bort vekt fra bilen har de mange tiltak som de kan gjøre.
IONIQ er vesentlig større og veier vesentlig mindre og har elektriske seter ;)
Basert på hva som har "lekket ut", så handler det om typegodkjent maksimalvekt for Golf, og med 40kg ekstra seter blir det for lite lastekapasitet igjen for en 5-seter. Hvis det stemmer så er det ingen tvil om at VW lett kunne gjort noe med det, men når e-Golf utgjør 15 000 av totalt 1 000 000 Golfer per år, så kan det se ut for at VW ikke bryr seg nevneverdig om å gjøre noe stort nummer utav noen ny typegodkjenning, stivere fjæring, luftfjærer, vektreduksjoner eller hva det måtte være for å tilby elektriske seter. De har sikkert et blårussdokument som sier noe om lønnsomheten i å gjøre det opp mot hvor mange som velger elektriske seter - og opp mot hvor mange som allikevel velger e-Golf selv om de ikke får elektriske seter. Til slutt er det nok en kalkulert andel kunder de mister.
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

eivhelle

Sitat fra: odahle på tirsdag 06. juni 2017, klokken 10:23
Det handler vel fort om vekt, slik jeg har forstått det.
Er nok en kombinasjon av flere ting. Vekt er en ting, en annen er at man ikke har så mye høyde tilgjengelig fordi batteripakken ligger under forsetene. Jeg vil anta at manuelle seter har lavere byggehøyde en elektriske.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

carboncarstenDK

Jeg er ved at sætte el sæder fra en Passat B8 2015 over i min E-Golf, det er stort set samme sæder, og læder flyttes lige over på det nye sæde.
Og der skal kun trækkes en ledning.
CC

elekTrond

@carboncarstenDK: Stilig! Har du flere prosjektbilder å legge ut? Evt. lage en egen tråd for dine seter?
'13 Mjau

carboncarstenDK

#10
Har taget en del billeder ja, og når jeg har fået kodet div. styringer så det virker 100% vil jeg da gerne dele ombygningen.

Gamle sæder vejede 42 kg. og nye sæder vejer 58 kg. til sammen, + 16 kg i alt.

CC

carboncarstenDK

Så er sæderne kodet ;o) som at få en E-Passat

CC

Sonus

Nice!

Hadde jeg ikke hatt planer om å selge vår E-Golf hadde jeg nok gjort dette. Jeg sitter helt nede og Samboeren på topp av høydejusteringen så det er en del 'pump' på hendelen før jeg kommer meg inn i bilen :(

Erlingni

Facelift E-Golf ble faktisk markedsført med dette helt til å begynne med (se bilde). Hva skjedde?

geear

Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA