Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Nye kart og navigasjon

Startet av Troald, tirsdag 08. august 2017, klokken 22:43

« forrige - neste »

Troald

Vi elbil-eiere kan nok av og til være noe ensporete, men målt mot hydrogengutta er vi bare amatører. Noen der i gården er fanatiske i sine uttalelser på sosiale medier. Siste rykte er at BMW gir opp EV og satser på hydrogen. Men det er vel kun snakk om i5 eller er det noe jeg ikke har fått med meg?
Renault Zoe ZE40 Life mars 2017
Nissan Leaf 40 LE april 2018

bromm

Jon Braathen

Hehe, så ineffektiv en hydrogen drivlinje er så kommer nok elbiler til å vinne;) eneste fordelen er at det går fort å fylle, men  mtp driftskostnader så tviler jeg på at hydrogen biler blir masseprodusert i noe større antall på en stund.
Er selvsagt kjekt som ett supplement til elbiler der det ikke er strøm tilgjengelig og som rekkeviddeforlenger i elbiler etterhvert..
BMW i3 94Ah 2016
Reanult Zoe R240 2016 (kona)

JorgenM

Kun i5 som er kansellert ja, visstnok for å øke fokuset på iNext som de har tro på vil generere mer salg (og penger) samt elektrifisering av de normale fossil-seriene sine.

Hadde de skrinlagt EV kunne de nesten like godt lagt ned hele konsernet :)
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

i05L0

Sitat fra: JorgenM på lørdag 03. juni 2017, klokken 17:06

BMW viste lovende takter med i3 - jeg har personlig med stor glede kjørt 1100 kilometer i pinsen med en 60ah - men om de ikke nå kommer med noen gode nyheter vedr. utvikling av i-plattformen i NÆRMESTE fremtid så hopper jeg lett over til Tesla M3 uten å se meg tilbake. Det er nå det gjelder!
2016 BMW i3 Charged Edition 60Ah, Capparisweiss

Klykken

Står på reservasjonslista til en TM3 selv. Her er det liten sjanse for at vi velger noe annet enn Tesla pga rekkevidde og ladenettverk. Hvis ikke TM3 innfrir blir det en brukt TMS xxD. Beholder dog i3 for småpendlinga til og fra jobb, mens sambo får Teslaen med sine 5km til og fra jobb. Satser på å være helelektrisk innen 2018 er omme.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Amigakongen

@Klykken
2018? Huff da...Tenk om det er for sent?
Her er det elektrisk allerede. 2 stk i3. :)

Sitat fra: Klykken på søndag 04. juni 2017, klokken 21:02
Står på reservasjonslista til en TM3 selv. Her er det liten sjanse for at vi velger noe annet enn Tesla pga rekkevidde og ladenettverk. Hvis ikke TM3 innfrir blir det en brukt TMS xxD. Beholder dog i3 for småpendlinga til og fra jobb, mens sambo får Teslaen med sine 5km til og fra jobb. Satser på å være helelektrisk innen 2018 er omme.
2015 BMW I3 - 11800km

StigH

Dette må de ikke finne på. Dette er den beste bilen jeg har kjøpt noensinne. Kjempekomfort og går som en rakett :) Samtidig kan en kjøre den supergjerrig. Kul å se på også. Ikke å forglemme den geniale konstruksjon i aluminium og carbon. Endelig har jeg en bil jeg slipper å bekymre meg nevneverdig om rust.

Endelig en bil som ser litt annerledes ut i massen av like biler. De MÅ jo bare beholde i3 i sortimentet sitt.
BMW i3 2015 60Ah Cappariweiss, suite. Kjøpt 19.05.17. Levert 25.05.17
Tidligere biler:
2015 Zoe Intens Easy charge
2013 Skoda Fabia Monte Carlo 1.2TSI
2011 Skoda Fabia 1.6D
2007 Toyota Yaris 1.4D

Bavaria94

Sitat fra: i05L0 på søndag 04. juni 2017, klokken 19:30
Sitat fra: JorgenM på lørdag 03. juni 2017, klokken 17:06
men om de ikke nå kommer med noen gode nyheter vedr. utvikling av i-plattformen i NÆRMESTE fremtid så hopper jeg lett over til Tesla M3 uten å se meg tilbake. Det er nå det gjelder!

om du ikke ser deg tilbake, kan det være lurt å se litt til "siden" nå. Ta en titt på alt Teslaeiere må gjennomgå av dårlig US kvalitet på bilene sine, og all den ventingen på verksted. Kan man leve med det, skjønner jeg tanken...Tror rett og slett ikke at Tesla greier å lage så gjennomført bra kvalitetsmessig bil som i3 på svært lenge, og håper for all del at ryktene ikke stemmer
2017 i3FC94Ah

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA