Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: inventory 90D vs bestille 75D

Startet av Softblue, tirsdag 08. august 2017, klokken 16:52

« forrige - neste »

Softblue

Model 3 Club rapporterer at 90Kw batteriet vil ikke lenger tilbys av Tesla som en del av forenkling av produksjonen.

Fra 8 juni 2017 skal det vist komme et nytt designstudio hvor man kun kan velge 75, 100 eller P100 batteri.

http://www.teslarati.com/tesla-design-studio-packages-discontinues-90kwh-battery/

Tesla vil "boundle" bilene i pakker. Av bildene, ser det ut som om S75 vil leveres som Standard, mens S100 vil leveres som Premium eller Performance. Det virker som om Premium og Performance vil få det meste av utstyr inkludert. Det står ingenting om det vil bli nye priser.

Options vil nå benevnes som "included", "available" og "custom".
Mulig at "custom" er en mulighet for ettermontering fra servicesenteret?
2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban.
70.000 elektriske kilometer.

ezzpen

Blir interessant å se om/hvordan det har innvirkning på priser, og om det kan gi noe som helst grunnlag for prisjustering for de av oss som har S90D allerede i bestilling. Selvsagt tvilsomt, men lov å håpe :)

jkirkebo

Sitat fra: Softblue på fredag 02. juni 2017, klokken 19:29
Model 3 Club rapporterer at 90Kw batteriet vil ikke lenger tilbys av Tesla som en del av forenkling av produksjonen.

Fra 8 juni 2017 skal det vist komme et nytt designstudio hvor man kun kan velge 75, 100 eller P100 batteri.

http://www.teslarati.com/tesla-design-studio-packages-discontinues-90kwh-battery/

Tesla vil "boundle" bilene i pakker. Av bildene, ser det ut som om S75 vil leveres som Standard, mens S100 vil leveres som Premium eller Performance. Det virker som om Premium og Performance vil få det meste av utstyr inkludert. Det står ingenting om det vil bli nye priser.

Options vil nå benevnes som "included", "available" og "custom".
Mulig at "custom" er en mulighet for ettermontering fra servicesenteret?

Går gærne veien dette IMHO. Snart blir det vel slik at man må kjøpe permium skinninteriør og største batteri for å få utvidet hifi og lignende idiotiske koblinger. Glad jeg alt har kjøpt en X75D slik den passer meg, med stoffseter, karbonfiber, lyst taktrekk og hifi-pakke. Skulle jeg kjøpt i dag måtte jeg droppet karbonfiber og lyst taktrekk (eller stoffseter) og i fremtiden sikkert ennå mer.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

knut3448

Den nye konfiguratoren er vel bare en måte å profilere de bilene Tesla ønsker/forventer høyest volum på? Velger man en av disse kan de leveres raskt. Man kan fortsatt velge "custom build", da blir man videresendt til dagens konfigurator.

OlaM

Var bare spørsmål om tid, helt grei utvikling. 100 kWh virker uansett som en bedre bygd pakke enn 90 på flere måter.

spirrevipp

At S90 utgår er vel ikke noen bombe.

Veldig synd hvis de roter det til slik at det blir for mange ting som låses til batteristørrelse. Hvis man nå må kjøpe dyre felger, premium og luftfjæring hvis man ønsker mer rekkevidde enn på S75 så er det ganske kleint... og soltak m/ mulighet for takboks kun på Performance? Håper det bare er en illustrasjon av hvordan konfiguratoren blir og ikke nødvendigvis pakkene de vil tilby...
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

SabreMan

#6
Hva skjer hvis du bestiller for eksempel dagen før de endrer designstudioet? Får du det du valgte den dagen, og har du eventuelt mulighet til å endre bestillingen hvis du foretrekker å bestille med de nye endingene?

Jeg har tenkt å bestille en av de neste dagene, men har ikke helt bestemt meg for alle detaljene.

Jeg vurderer en 75 eller 75D, så for meg personlig gjør det ikke noe at 90D forsvinner, men det er jo trist for de som vurderte den.
Model S 75. Bekreftet 20.07.17. Levert 29.09.17.

Knut Røe

Test av 75 her: http://www.hegnar.no/Nyheter/Motor/2017/05/Denne-Tesla-en-er-en-sjeldenhet-i-Norge

Jeg syns det er rart at det selges nesten bare 90 og 100 med omtrent full utstyr. Rekkevidde skader jo ikke selvsagt, men for mange vil de de knapt merke det? Og mye av options er bortkastet for mange etter mitt skjønn. En helt standard bil er bra nok, options er laget for at folk skal føle seg nødt til å kjøpe det og fortjenesten på slike er skyhøy.

OlaM

Sitat fra: tiger``n på fredag 02. juni 2017, klokken 21:08
Og mye av options er bortkastet for mange etter mitt skjønn.

Er litt enig i dette. Se på hva Hegnars anmelder sier f.eks.

SitatDet mest nødvendige er på plass, som skinninteriør, premium oppgraderingspakke

Det minst nødvendige, vil jeg påstå. Men smak/bak osv...

Softblue

Det blir litt spekulasjoner når det ikke er offesielt ennå.

Glad jeg bestilte soltak og oppgradert hifi, hvis det ikke blir mulig å bestille dette på S75 fra fabrikk lenger.

Det ut som om Tesla legger opp til en ribbet S75 og en "all inclusive" S100/S100P.
Tipper at om du velger alle options på S75, så vil prisen være slik at du heller går for S100 som en bedre deal, bare litt dyrere.
2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban.
70.000 elektriske kilometer.

iCar

Ny designstudio kom ut igår.

https://electrek.co/2017/06/01/tesla-new-configurator-ahead-model-3-launch/

Får den dog kun opp på den amerikanske siden enn så lenge.
Model S 75D Pearl White - Levert 16.06.17
Model ≡ LR Midnight Silver - Levert 23.02.19
Mercedes-Benz EQ C - Reservert 13.09.17
Kjører 100% elektrisk

Kim Kim

Hva tror dere det vil gjøre med bruktprisene på 90D? Blir et realt hopp fra 75 til 100 i pris.
Model S P100D Des 2017 - Bananas
Model X 100D - Aug 2017 -Okt 2017 med alt ink FSD, Ultrawhite interior. Solgt, bomkjøp
Model S 90D AP2 -Jan 2017-aug 2017 med Light Harmonics oppgradering
Model S 85D - 2015 - Desember 2016
Model 3 - Reservert

Roma

Hmm... litt skeptisk. Vi snuser på en ny 90D. Men uten altfor mye ekstrautstyr. Om jeg nå blir nødt å velge en 100D i stedet med luftfjæring og diverse annet inkludert så kjøper jeg ikke. Prisen blir deretter.

krister461

Sitat fra: Roma på lørdag 03. juni 2017, klokken 07:35
Hmm... litt skeptisk. Vi snuser på en ny 90D. Men uten altfor mye ekstrautstyr. Om jeg nå blir nødt å velge en 100D i stedet med luftfjæring og diverse annet inkludert så kjøper jeg ikke. Prisen blir deretter.
Kanskje lurt å slå til raskt da?

OlaM

Har jo vært mange som har sagt de fikk endret sin bestilling etter at noe nytt ble lansert rett etter de bestilte. Men tror ikke jeg har hørt om noen som fikk velge det forrige valget etter en endring. Så hvis du er sikker i din sak er det vel bare å fleske til, evt kaste et par ekstra blikk på bruktmarkedet. Endel facelift 90ere der etterhvert.

Ellers blir det interessant å se hvor dyrt det blir å fravike standardpakkene. S100D kommer med 19" Cyclone og solid glasstak, P100D med soltak. Mulig jeg er litt rar som heller vil ha Slipstream enn Cyclone. Men tror ganske mange som velger soltak, velger det pga takrails, ikke fordi det er så dømrade premium (et av tiårets dølleste nyord forresten).

I dag koster det 16 500 å legge til soltak, 20 000 å legge til 19" Cyclone. Med de prisene skulle en jo tro at å velge vekk Cyclone og legge til Slipstream i den nye konfiguratoren vil spare 3 500 kr. Men kanskje begge deler fører til tillegg?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA