Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvorfor jeg avstår fra TMS rentetilbud og venter på TM3 (advarsel, lang post!)

Startet av Cral, tirsdag 08. august 2017, klokken 11:44

« forrige - neste »

Cral

Hei,

Plutselig sto det en Tesla og ladet på en plugg utenfor her. Ulempen var jo at det IKKE var en av våre biler. Hva mener dere om å ta seg til rette på en slik måte?
~Cral

2017 FL E-Golf
2015 Kia Soul 27kWt
2019 Kia eNiro

Dnn .

Napp ut kontakten. Frekt som bare det. Hadde sikkert ikke sagt nei om noen var i nød for lading (uforutsette ting) midt ute i ingenmans land. Men lade uten å spørre er bare ufint.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

vichingo

Er det tydelig at det er privat gårdsplass?

Hvis ja, er det langt over streken.

zbk

Jeg vil si at om den ikke er merka som offentlig ladepunkt (skiltet eller i nobil) er det ekstremt ufint uansett hvordan det ser ut der det er.

Eneste grunnen til at jeg kunne gjort noe slikt var om det ikke fantes folk i nærheten og jeg ikke kunne klare å nå en offentlig lader uten ei lita stund på en saktelader.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

keepitsimple

Ufint. Personen skulle iaf. skrevet en lapp som forklarer hvorfør, og signert med mobilnummer og navn.
Tesla Model S 60D - 2016

elektrolux

Kan det være mulig at føreren er rundt og ser etter eier av stikket?

Lærte tidlig at når det kommer til nødlading må en plugge i først, og så spørre. Ofte går det 15 min før tillatelsen er innhentet, og kanskje er det nok til å nå videre uansett.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Autowinder

Jeg har en hengelås under mitt ladeuttak, og hadde låst fast kabelen til vedkommende i et slikt tilfelle  :laugh:
TM3 LR AWD «Amore Odiata»

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA