Bestilt og bekreftet, men nå tar det tid

Startet av Lokführer, torsdag 01. juni 2017, klokken 13:19

« forrige - neste »

Saberhagen

Sitat fra: knut3448 på fredag 30. juni 2017, klokken 21:09
Sitat fra: Saberhagen på tirsdag 27. juni 2017, klokken 19:31
Bestilt: 05 mai. Levering: 30 juni kl. 18:00 hos Tesla Drammen! UNDER 2 måneder faktisk.. Gleder meg! :D
Hvordan gikk dette? Jeg bestilte/bekreftet samme dag og fikk bilen 28.06.

Det gikk bra! Var noen smågreier på bilen som ikke var helt 100% (fangeren stakk litt ut under frontlykt på førersiden og samme bak på førersiden og en list som må litt lengre ned + fikk ikke med Type2 kabel), men bilen funker som den skal og man er strålende fornøyd her i huset! :) Fikk mulighet til å hente den 28 jeg også, men jeg var på jobbreise i 2 dager så hadde ikke mulighet.

morpheos

Virker som MyTesla er veldig buggy, nå er min også i Europa sies det. I går var den i produksjon. I følge Delivery Team er den ferdig produsert denne uken.

Sent from my iPhone using Tapatalk

mthoring

Min dukket også plutselig opp i Europa i går. Tidligere på dagen var den "i produksjon", slik den har vært i 29 dager.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

Rolf Gjerdsjø

De siste to-tre dagene kommer jeg ikke engang inn på MyTesla via iPaden - må på PC. Men jeg tror neppe jeg gidder å sjekke mer uansett før mandag (hvor jeg er på jobb og må ha på PC uansett). Har sendt mail til delivery service sent på fredag, men kan nok ikke forvente svar før på mandag.
2020 Mercedes EQC
2021 Tesla Model 3 LR

x: 2019 Tesla Model 3 LR, 2020 Polestar 2, 2017 Tesla Model S 75D

afitch80

Sitat fra: Rolf Gjerdsjø på lørdag 01. juli 2017, klokken 21:01
De siste to-tre dagene kommer jeg ikke engang inn på MyTesla via iPaden - må på PC. Men jeg tror neppe jeg gidder å sjekke mer uansett før mandag (hvor jeg er på jobb og må ha på PC uansett). Har sendt mail til delivery service sent på fredag, men kan nok ikke forvente svar før på mandag.
Hvis du får beskjed på iPaden om at siden ikke kan lastes pga for mange omdirigeringer eller noe sånt. Så gå bare i innstillinger og tøm logg og nettleserdata. Da får du logget inn igjen. Fikk det selv tidligere i uken.
Begynte el-eventyret med Tesla, så innom noe tysk, men var kjapt tilbake over dammen.

Rolf Gjerdsjø

Sitat fra: afitch80 på lørdag 01. juli 2017, klokken 22:21
Sitat fra: Rolf Gjerdsjø på lørdag 01. juli 2017, klokken 21:01
Hvis du får beskjed på iPaden om at siden ikke kan lastes pga for mange omdirigeringer eller noe sånt. Så gå bare i innstillinger og tøm logg og nettleserdata. Da får du logget inn igjen. Fikk det selv tidligere i uken.

Aha, takk! Nå funker det!

(Din Tesla er for øyeblikket i produksjon)  :P
2020 Mercedes EQC
2021 Tesla Model 3 LR

morpheos

Evt bruk Safari i stedet for Chrome til MyTesla

Sent from my iPhone using Tapatalk

Rolf Gjerdsjø

Fikk akkurat vite av DS at bilen min først blir produsert i løpet av etpar dager, og at de pga transport beregner bilen utlevert i september (uten å være mer spesifikk). Kan det være at de holdt igjen pga oppdateringene tro?
2020 Mercedes EQC
2021 Tesla Model 3 LR

Siggen

Sitat fra: Rolf Gjerdsjø på tirsdag 04. juli 2017, klokken 13:15
Fikk akkurat vite av DS at bilen min først blir produsert i løpet av etpar dager, og at de pga transport beregner bilen utlevert i september (uten å være mer spesifikk). Kan det være at de holdt igjen pga oppdateringene tro?

EU modeller har somregel blitt produsert tidlig i kvartalet for å kunne levere dem ut i slutten av kvartalet for å unngå for mye aktiva på lager i kvartalsregnskapene.

Somni

Sitat fra: Somni på torsdag 22. juni 2017, klokken 00:16
Sitat fra: krister461 på tirsdag 20. juni 2017, klokken 21:04
Sitat fra: Rolf Gjerdsjø på tirsdag 20. juni 2017, klokken 21:03
Er det noen som vet ca. hvor lang tid bil pleier å være "i produksjon"? Min ble bekreftet 13/6, gikk mer eller mindre umiddelbart i produksjon - men har nå samme status en uke senere. Har vel vært innom MyTesla 3-4 ganger daglig siden den ble bekreftet...  ;D
Min var i produksjon i tre uker. :)
Bekreftet min 8. Juni, og i følge tesla er min ferdig bygd på mandag. Gjengen på Teslabutikken har mer info en hva som står på MyTesla.

>:( enda står min tesla i produksjon ... noe forsinker i produksjonen?
E-Golf 2016 - 15.08.15
TMS 75D - 22.11.17

akseln

Min endret status i går fra å være i produksjon til å være i transport fra fabrikken. I dag er status at den har ankommet havnen i Europa  :)  Har vel blitt transportert med det samme flyet som mange andre her  :o

Pussig at de ikke klarer å fikse disse feilene i statusoppdateringene på MyTesla.

Somni

Din Tesla har blitt bygget og er i transitt fra Fremont-fabrikken vår til havnen i USA. ENDELIG  :D
E-Golf 2016 - 15.08.15
TMS 75D - 22.11.17

Somni

Sitat fra: Somni på lørdag 08. juli 2017, klokken 17:33
Din Tesla har blitt bygget og er i transitt fra Fremont-fabrikken vår til havnen i USA. ENDELIG  :D
Og dagen etter står den i Tilburg ...  ::) Lite vits i å følge med på MyTesla da når det bare er en tilfeldig status som jeg vet ikke stemmer.
E-Golf 2016 - 15.08.15
TMS 75D - 22.11.17

krister461

Vi bør vel holde denne diskusjonen i sticky-tråden. Min prosess fra bestilling 8.5 til bekreftet levering 20.7 er oppsummert der:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,8295.msg591661.html#msg591661

krokus

Snakket med utlevering nå. Min ble bekreftet 29. mai og ventet levering august-tidl. september.
De sa at min ikke var på båt ennå, men at det var mest sannsynlig at hvis den rakk neste båt ville den bli utlevert om ca. en måned fra nå, altså i midten av august, og ikke tidlig september. Kanskje av interesse for dere andre som har samme status som meg og bekreftet månedsskifte mai/juni.
2017 Tesla Model S 75D, Deep Blue Metallic, AP 2.5, FSD (Lev. nov/des)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA