Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Trenger alvorlig hjelp til felgvalg - Vossen USA tom for 21/22" VFS1 Graphite

Startet av Lokführer, mandag 07. august 2017, klokken 22:20

« forrige - neste »

Lokführer

Bestilte og bekreftet 13 mai, men etter det har de brukt tiden på å planlegge produksjonen
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

afitch80

Bestilte og bekreftet dagen før deg. I følge selger hos Tesla produserer de nå biler for det amerikanske markedet som skal leveres før enden av kvartalet.
Har selv estimert levering sent Juli-August og siden det tar ca 6 uker over dammen, så håper jeg de snart er ferdig med de amerikanske bilene og begynner på våre.  :D
Før amerikansk, nå tysk.

Nasatech

Jeg har en på min referral som bestilte 2. januar og den er fortsatt ikke levert. Men 30. desember er levert nå i mai, så rundt 5-6 måneder er det nok.

afitch80

Sitat fra: Nasatech på torsdag 01. juni 2017, klokken 15:52
Jeg har en på min referral som bestilte 2. januar og den er fortsatt ikke levert. Men 30. desember er levert nå i mai, så rundt 5-6 måneder er det nok.
At dine en av dine referrals ikke er levert enda er nok at kjøperen har valgt å utsette levering, for levering er ikke 5-6 måneder for tiden. Folk som bestilt X i mars/april får sine nå i juni.
Før amerikansk, nå tysk.

Nasatech

Sitat fra: afitch80 på torsdag 01. juni 2017, klokken 16:10
Sitat fra: Nasatech på torsdag 01. juni 2017, klokken 15:52
At dine en av dine referrals ikke er levert enda er nok at kjøperen har valgt å utsette levering, for levering er ikke 5-6 måneder for tiden. Folk som bestilt X i mars/april får sine nå i juni.

Ok. Det gjelder 4 stykk, men han fra 2. var den tidligste. Er også senere i januar. Ingen av de er levert. Men de to fra desember er levert. Har også 2 på neste referral program som er bestilt i slutten av januar. De er heller ikke levert. Men kan jo være det er flere som holder tilbake og/eller at det er noen modeller som har blitt prioritert.

Orake1et

Sitat fra: afitch80 på torsdag 01. juni 2017, klokken 15:35
Bestilte og bekreftet dagen før deg. I følge selger hos Tesla produserer de nå biler for det amerikanske markedet som skal leveres før enden av kvartalet.
Har selv estimert levering sent Juli-August og siden det tar ca 6 uker over dammen, så håper jeg de snart er ferdig med de amerikanske bilene og begynner på våre.  :D

Hm, jeg bekreftet bare fire dager før dere og jeg har forventet levering i juni / tidlig juli. Glad for de dagene nå merker jeg...

krister461

Hvilken dag bekreftet du? Jeg bekreftet 75D 8.5, bilen gikk tilsynelatende i produksjon neste dag, men den står fortsatt i produksjon og levering juli / tidlig august...

Orake1et

Sitat fra: krister461 på torsdag 01. juni 2017, klokken 18:10
Hvilken dag bekreftet du? Jeg bekreftet 75D 8.5, bilen gikk tilsynelatende i produksjon neste dag, men den står fortsatt i produksjon og levering juli / tidlig august...

Bekreftet 8.5.... Bilen ble ferdigprodusert ila et par uker og har siden vært på vei til havna i USA, angivelig.

Saberhagen

Bestilte min 5.5, bekreftet 6.5. Bilen ble produsert ferdig for ca 4 dager siden (tror jeg). Nå sies det at den er på vei til havnen i USA... Levering juni / tidlig juli... Har hørt at det tar ca 4 uker videre derfra, men håper det går raskere!

Epleskreller

Min bruker forøvrig ca 2 uker fra den kom til Drammen og til utlevering i Drammen. Virket som om den var relativt lenge i havna en annen plass i Europa først..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

ezzpen

Min TMS ble bestilt 29/4, bekreftet 30/4, ferdigprodusert 21/5 (antar jeg) og bekreftet fra Tesla Delivery at den var på østkysten av USA 26/5.
Fikk beskjed om at de skal kontakte meg så fort bilen kommer til Belgia, for å avtale leveringstidspunkt. Normalt sett 2 uker før levering.
Estimert levering er "en gang i juli". Jeg satser på første uka i juli :)

afitch80

Sitat fra: afitch80 på torsdag 01. juni 2017, klokken 15:35
...så håper jeg de snart er ferdig med de amerikanske bilene og begynner på våre.  :D
Og det ble veldig snart og det. Nå står min som "i produksjon". :D :D
Før amerikansk, nå tysk.

Jaro

Tror at dere som ønsker, håper, tror - på at bilene kommer til Norge et par måneder etter bestilling må forvente å bli skuffet.
Det er mange som har bestillinger fra januar som enda ikke har fått bilene sine enda.  At det fremdeles tar 4-6 måneder er fakta, selv om det kan variere noe etter hvilken modell man venter på.
Det er sjelden bilene trenger mindre enn en måned fra ankomst Europa til utlevering i Norge - ja, ofte tar det praksis 5-6 uker.  Det er særlig hektisk rett før utløpet av hvert kvartal (dette vises i registreringsoversikten).
Min erfaring er at informasjonen underveis må tas med en stor klype salt, både fra selgere og fra MyTesla m.fl.
Ja, jeg snakker av erfaring.... 
Men den som venter på noe godt, den....osv.
VW e-Golf 2014 - Solgt
Tesla S P85 2014 - Solgt
Tesla X75 2017 - Solgt
BMW i3s 2019 - Solgt
BMW i3 2017
Jaguar I-Pace
--  Sandnes, Rogaland --

iCar

Som du sier det varierer.
Men for min del bekreftet jeg bilen 21.04
Bilen er i Europa nå og på båt imorgen til Norge.
Så estimert utlevert rundt midten av juni.
Legg på 1 uke til så vil jeg ha fått bilen ca 2mnd fra den
ble bekreftet av meg.

Til sammenligning tok det ca 6mnd når jeg bestilte min forrige
Model S i 2014.
Model S 75D Pearl White - Levert 16.06.17
Model ≡ LR Midnight Silver - Levert 23.02.19
Mercedes-Benz EQ C - Reservert 13.09.17
Kjører 100% elektrisk

Jaro

Sitat fra: iCar på fredag 02. juni 2017, klokken 23:45
Som du sier det varierer.
Men for min del bekreftet jeg bilen 21.04
Bilen er i Europa nå og på båt imorgen til Norge.
Så estimert utlevert rundt midten av juni.
Legg på 1 uke til så vil jeg ha fått bilen ca 2mnd fra den
ble bekreftet av meg.

Til sammenligning tok det ca 6mnd når jeg bestilte min forrige
Model S i 2014.
Det er nesten umulig.  Det tar tre uker å frakte bilen over Atlanteren. Nesten en uke fra Belgia til Drammen. Minst to uker bruker de vanligvis på klargjøring før utlevering etter at bilene er ankommet Drammen.  Som regel står bilene flere uker i Belgia og på havn i USA for å vente på transport.  Og ikke minst så tar selve produksjonen også litt tid.  Månedene ruller kjapt da.... 
Jeg tror ikke jeg bommer veldig mye på disse estimatene.  Kjenner mange som enten nettopp har fått eller får sin nye Tesla om noen dager.  Felles for alle er at de har hatt 4-6 måneders leveringstid.
Om jeg er på bærtur med dette så er det derimot veldig bra for deg :-)
VW e-Golf 2014 - Solgt
Tesla S P85 2014 - Solgt
Tesla X75 2017 - Solgt
BMW i3s 2019 - Solgt
BMW i3 2017
Jaguar I-Pace
--  Sandnes, Rogaland --

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA