Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Vinterhjul til TMX? Erfaringer med vinteregenskaper?

Startet av madsscott, mandag 07. august 2017, klokken 21:32

« forrige - neste »

bobakka

#15
Sitat fra: EV85 på torsdag 01. juni 2017, klokken 20:35

i3 sitter jeg godt i (193 cm) og jeg synes den hadde veldig godt utsyn til alle kanter. Veldig bra bakover, noe som på mange nyere biler nærmest er en stor blindsone.

Godt å høre. Jeg har prøvekjørt alle elbilene som er aktuelle og har landet på å kjøpe ny i3.

Det er mange kriterier - og en av de er sittestilling.

Jeg er 192 cm og satt veldig fint i i3. Det er stor plass til beina og over hodet hadde jeg 10 cm ledig plass.
Dessuten med ACC'en trenger jeg ikke å holde foten på gasspedalen hele tiden og kunne variere mye på posisjonen.



iMiev fra 8.2.11. 20 000 km per år med elbil siden. 23.10.17 passerte 135 000 km. Solgt 30.01.18 på 138 000.
i3 hentet 18.10.17. 20 000 km per år. Mindre rekkeviddeangst.
Fossilbil kun for langtur og tilhenger.

madsscott

"Godt" og høre at fler har samme problemet. Ser ut til at vi må sjekke ut i3 og ioniq. I tillegg får jeg teste egolf skikkelig. Det samme med leaf. Så får vi se hva det blir til.

jkirkebo

Sitat fra: JorgenM på torsdag 01. juni 2017, klokken 18:48
Sitat fra: madsscott på torsdag 01. juni 2017, klokken 12:05
Jeg synes Tesla (både S og X) hadde de dårligste kjøreposisjonene. Skuffende for biler til nærmere en million.

Noen som sliter med det samme?
Enig i at Tesla har dårlige seter. Synes også nakkestøtten er elendig, for meg blir den alt for langt bak så jeg ser opp i taket hvis jeg skal hvile hodet på støtten. Likte heller ikke de nye nextgen-setene.

Med mine 188cm er Tesla Model X setene helt perfekte. Savner ingenting på sitteposisjon eller komfort. Også nakkestøtten er tilnærmet perfekt for meg, men så kan jeg heller ikke fordra nakkestøtter som er langt fremme. '

NextGen-setene i Model S likte jeg derimot aldri. De var alt for trange.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

madsscott

Jeg må si at de nye Teslasetene var greie, men jeg kom alt for høyt opp så ut av taket og det mørke i ruta. Må dukke for å se ut. Det blir for dumt liksom til en bil opp mot 1mill.

Og ja. Jeg vet hva god sittestilling er.

Espen Hugaas Andersen

Sittestilling er veldig individuelt. Det er nok ingen bil som passer alle.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

roarsolem

Er 196 og har en MB Electric. Meget fornøyd med plass, sittestilling og komfort!


Sent from my iPhone using Tapatalk
2018 Audi e-tron Quattro
2016 Mercedes Benz B Electric

bromm

Her er en video som både beviser hvor romslig BMW i3 er, og hvor uskyldig dumme de fleste amerikanere er ;) Har faktisk aldri sett noen sette seg bak i i3, uten å åpne bakdøra først  ;D ;D ;D


EV85

To kjernefysikere det der...

God plass bak i i3 også. Med 193 cm så tar hodet i kanten der forhøyningen slutter om jeg lener meg godt bakover, men det fungerer veldig bra. Utrolig romslig til 4.

madsscott

Ingen gode og opplagte svar/alternativer. Sommeren får gå til prøvekjøring av diverse biler. Håper jeg finner en.

AW

Jeg er 193 og sitter ganske bra i en Kia Soul. Høy sittestilling i motsetning til en del andre elbiler.
Kia Soul EV 2015 Exclusive

DagfinnN

Ampera-e har best plass foran av alle biler jeg har testet. Men er du brei over baken blir setet for smalt.
X100D hentet 27.05.2020
TM3 SR+ hentet 31.12.2019
x S100D Levert 29.11.2017 - solgt 27.05.2020
x Opel Ampera-E bestilt 20.09.2016 - levert 30. mai 2017 - solgt 20.desember 2019
x Subaru Outback solgt april 2017, går all in electric.
x Tesla S85D hentet 9. november 2015, solgt 12.10.2017
x Nissan Leaf solgt 28.07.2015

Barskog

Jeg er 196 cm høy og kjører ZOE. Funker fint det òg da denne bilen faktisk er ganske høy.

Sent fra min SM-N9005 via Tapatalk

2017 Grå Titanium Renault ZOE Intens ZE40 R90 - Hentet 31/5-17
2016 Sort Renault ZOE Intens R240 - Hentet 14/3-16
2014 Sort Renault ZOE Intens Q210 - Hentet 11/9-14
11kW Supercharge hjemmelader
Zaptecs ZapCharger PORTABLE 10A (genrasjon1)
Zaptecs ZapCharger PORTABLE 16A (genrasjon2)
Sort lademugge fra noefuel.no (trekker 9,1A/gir DC Power 1,7 kW inn på batteriet)
Gul hyttelader fra Renault (trekker 9,6A/gir DC Power 1,8 kW inn på batteriet)
Begge siste målt 4. juli 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA