Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: 5,6 eller 7 seter

Startet av moby666, mandag 07. august 2017, klokken 21:30

« forrige - neste »

moby666

Her er liste over prisene for ny nøkkel til elbiler. BMW og MB er som vanlig dyrest, mens Tesla! og Hyundai har de beste prisene.

Ny "keyless" nøkkel:

Tesla Model S kr 1 671,5   
Tesla Model X kr 1 820,5
Hyundai Ioniq kr 2 500
Nissan Leaf kr 2 544
Renault Zoe kr 2 594
Nissan NV200 kr 3 107
VW Golf kr 3 312
Kia Soul EV kr 3 500
Ford Focus kr 3 500
Peugeot iOn kr 3 902
BMW i3 kr 4 409
Mercedes-Benz B-klasse kr 6 400
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

knut.aulie

He He

Tesla har de laveste prisene, mens Ioniq/Leaf/Zoe er på neste nivå!

Siden du ikke skiller på 150 kr mellom Tesla sine, så blir det litt kunstig å ikke slå sammen neste gruppe som er under hundrelappen fra hverandre.

Uansett, kudos for interessant liste [emoji1360]

Spent på å se hvor Opel legger seg (tipper høyt, siden de skal ha flere tusen for hattehylle)

moby666

Har aldri mistet en nøkkel, men prisene gir en indikasjon på delepriser til de forskjellige merkene. Opel priser ekstra nøkkel til ca 2500 på fossilversjonene så vil tippe at AE vil ligge der også.

2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

Burger

Jeg skulle likt å vist hvor man fikk prisene fra. Jeg så artikkelen men når jeg sjekket erstatter for min Leaf nøkkel var prisen på 4.000 for et år siden.
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf
Stjørdal

PionerThink

For ikke å snakke om fjernkontroll til styring av varme og lading på i-Miev som koster enda mer ::)
Tror det var snakk om 7000,- eller noe for den lille dingsen når kona til en bekjent mistet sin og måtte ha ny :(
Ellers var det vel ikke noen bombe at BMW og MB havnet på topp kanskje ;)
Grå BMW i3 I01 2014-modell i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012-modell, gått 53 500 km, solgt
Grå Think 2001-modell, USA-utgave, solgt.

Trekkoppbil

#5
Alternativer kan være å kjøpe brukte nøkler og bestille billige nøkkelblad fra Kina som man sliper opp, og som kan erstatte den originale.

turfsurf

Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

turfsurf

 Ellers er det rart at det er så stor forskjell på de to Nissan nøklene.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

bromm

Ser at trådstarter konkluderer med at pris på nøkkel er direkte indikasjon på pris for resten av delene. Vel, det er ikke nødvendigvis riktig. Se også denne tråden: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,16877.msg343336.html#msg343336

geear

Syke forskjeller. Regner med det de populært å handle hos Citroen om man eier en av de andre trillingene...

Har ikke sett den tråden før, men innlegget til han som forandrer meninger med vinden (eller hvilket bilkjøp han må forsvare for seg selv) ga god underholdning.

I den andre tråden (antar fordi Soul som han hadde gjorde det dårlig):
Sitat fra: moby666 på tirsdag 31. mars 2015, klokken 15:16
Ser ikke helt poenget med denne sammenligningen. Har hatt bil i 25 år og aldri kjøpt noen av de delene som står nevnt. Hvis noen av disse delene har blitt byttet har det vært en forsikringssak og da spiller det ikke så stor rolle om en frontrute koster 4 eller 8000.

Men hyggelig at i3 gjør det bra i en test :)

Sitat fra: bromm på tirsdag 31. mars 2015, klokken 11:53
Ny sak på VG+ i dag med tittelen "Rådyre deler til Elbiler": http://pluss.vg.no/2015/03/31/1975/1975_23426341

BMW i3 gjør det svært bra på en 4. plass (av 11), og bekrefter dermed at de totale driftskostnadene er en av de desidert laveste, hvis man også regner inn selve service-prisene hvor den ligger på klar førsteplass  :D

Siden i3 også har det klart laveste forbruket (kWh/100km), noe som av EPA er rekord-rated til 124 MPGe (e = ekvivalenten som gjør elbiler sammenlignbare med fossilbiler) så er den herved Norges garantert rimeligste bil i drift  ;D ;D ;D

Plutselig har han laget sin egen oversikt over en del som han heller aldri har trengt å kjøpe, men som nåværende bil kommer ok ut av.

Sitat fra: moby666 på torsdag 01. juni 2017, klokken 12:13
Har aldri mistet en nøkkel, men prisene gir en indikasjon på delepriser til de forskjellige merkene. Opel priser ekstra nøkkel til ca 2500 på fossilversjonene så vil tippe at AE vil ligge der også.

Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

StigH

Jeg skulle kjøpe en reservedel til Zoen som røk med forrige vinter. En liten plastleppe i framkanten av forhjulet. Kostet ikke "mer" enn 1800.- for et sett. Jeg spurte de om de hadde sett på riktig delenr.

For holdt på å gå i bakken da delen ser ut som noe til maks 200.- Også på Renault som liksom er en billigbil.

Endte med jeg dro derifra og kjøpte gummiplate på Biltema til underkant av 200.- istedet. Deretter laget jeg begge nye i gummi som også flekser unna så det ikke knekker av i kulda for de orginale var i tynn plast. Dette ble seende helt orginalt ut og sitter i de orginale festene :)
BMW i3 2015 60Ah Cappariweiss, suite. Kjøpt 19.05.17. Levert 25.05.17
Tidligere biler:
2015 Zoe Intens Easy charge
2013 Skoda Fabia Monte Carlo 1.2TSI
2011 Skoda Fabia 1.6D
2007 Toyota Yaris 1.4D

bromm

Sitat fra: gr på søndag 04. juni 2017, klokken 20:58
Plutselig har han laget sin egen oversikt over en del som han heller aldri har trengt å kjøpe, men som nåværende bil kommer ok ut av.
Hehe, du ser "det samme" som meg, ser jeg  ;D ;D ;D

Oddaa

"Den beste bilen i væla er den som han har nå, ..." heter det i Vidar Sandbecks vise "Bildilla".


Sent from my iPhone using Tapatalk
2017 e-Golf
2016 XC90 T8

moby666

Lista er fra denne artikkelen
http://www.dinside.no/motor/dette-ma-du-betale-om-du-mister-bilnokkelen/67323114

Så jeg har nok ikke laget den selv. Tok bare bort alle fossilene.

Jeg velger alltid den beste elbilen så det er ikke noe nytt. Dvs jeg har hoppet greit over i3 og egolf og spart masse penger på det :)
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

bromm

Sitat fra: moby666 på mandag 05. juni 2017, klokken 23:31
Jeg velger alltid den beste elbilen så det er ikke noe nytt. Dvs jeg har hoppet greit over i3 og egolf og spart masse penger på det :)
Hehe - ja, ser ut som du alltid velger den "beste" ja...
Sitat:
"2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn
2016 Outlander PHEV
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)"

Hvorfor beholder du aldri den "beste bilen" ? :D :D :D

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA