Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: 100.000 km i E-Golf.....

Startet av Ecinnaj, mandag 07. august 2017, klokken 14:22

« forrige - neste »

mortenstj

Bestilte 15.mai og fikk i dag bilen levert hos forhandler.

Da med det meste av utstyr inkl dynamiske baklykter. Rart og synd det skal være så mye forskjellige informasjon og produksjonsstatuser. :-\

TM

Sitat fra: mortenstj på torsdag 17. august 2017, klokken 17:25
Bestilte 15.mai og fikk i dag bilen levert hos forhandler.

Da med det meste av utstyr inkl dynamiske baklykter. Rart og synd det skal være så mye forskjellige informasjon og produksjonsstatuser. :-\
Merkelig. Jeg bestilte 2. juni og har fått antydet at bilen ikke blir produsert før i 2018  >:(

Pippus


Her bare må det være noen misforståelser. Greit nok at produksjon og leveringstider ikke er mulig å beregne med kirurgisk presisjon, men et antatt spenn i leveringstider kan da virkelig ikke variere mellom 14 til 30 uker. Selv med forskjellig utstyrsbestillinger er dette for drøyt. Til overmål har mortenstj det korteste leveringstiden og "det meste av utstyret" ikl. dynamisk baklykter...go figure.

Jeg skjønner deg godt TM, og slenger på en grumpyface i ren sympati >:(

TM

#63
Takk for sympatierklæringen, @pippus  ;) Jeg sendte til og med en epost til produktsjefen hos Møller. Fikk super-raskt svar....det skal de ha  :) De beklaget at leveringstiden for dynamiske baklykter er så lang, men kan ikke si noe om når proppen i systemet skulle løsne. Jeg synes at de burde gitt kundene tilbud om etterlevering framfor å holde tilbake produksjonen. Riktignok står det i prislisten at lengre leveringstid må forventes, men et halvt år ekstra for en annen baklykt er jo helt ute av proporsjon. Det mest negative er vel at man ikke får god estimering på forventet levering. Har god erfaring med BMW, og de har jo stålkontroll i forhold til VW  ::). Forhandleren (ikke Møller) er imidlertid veldig serviceinnstilt, men det er jo utenfor deres kontroll. Men at det er utenfor Møllers kontroll (slik produktsjefen skriver) er jeg ikke helt sikker på.

Propell

Feilen er nok at vår Norske Importør har sakt fra seg disse Dynamiske baklyktene og alle andre land får disse.
Dermed stiller vi langt bak i køen. De lyktene som er levert er dårligere/styggere en Gammel E-Golf.
Dette og feil ladekabel(20A) og ikke 32A er de største problemene med 2017 FL.. Selger har et problem en stund fremover. Alle må få leveringsdato skriftlig så vi har noen krav ved forsinkelser..
Har lyst på VCDS .
2017 E-Golf FL VIP Sort Levert. 15/6
2016 Volvo V70 D4 Grå Dynamic
2008 Golf GT Solgt.

Striker

Bestilte bil i uke 51 (åltså i fjor) og har fått dato og klokkeslett for levering 25 august (uke 34) kl 15. Dette har tatt ekstremt lang tid. Bestilte den gang med dynamiske lykter,da hadde de ikke skilt ut baklyktene som en egen post på   ekstrautstyrslisten. Hva jeg får vet jeg ikke ennå så er litt spent på det. Selger nevnte noe om disse lyktene for en stund tilbake,og sa at de skullle bli ettermontert. Han trodde dette ikke kom til og skje før rundt jule/nyttårstider.
Bilen ble forøvrig produsert i uke 24. Grunnen til at det har tatt 10 uker fra ferdig prodoksjon til levering,var at den stod til "utvidet kvalitetskontroll" som igjen bare er Vw``s måte å si at bilen har feil eller mangler.

mortenstj

Her må det være noe feil allerede under bestillingen fra selger.
En bestilling fra desember 2016 og antatt levering august 2017?!
Passe urettferdig iforhold til min egen bestilling  :-\
Alt dette med "utvidet kvalitetskontroll", "mangler på active display", "ettermontering av lykter", ingenting av dette har jeg hørt fra Møller direkte, bare lest om det på nett.
Stod på utstyrslista at dyn.baklykter kan ta lenger tid i produksjon, men ikke hvor lenge.

Må da være flere her som har mottatt golfen sin med disse ???

simon.s

Har fått beskjed fra min selger at jeg ikke kunne få dynamiske baklykter nå. Så får vi se om de blir montert i ettertid.
2019 Tesla Model 3 SR+
e-Golf 2018 solgt
Opel Amper-e bestilt med full pakke. KANSELERT

geear

For en parodi det der baklyktegreiene er. Hadde de giddet å bry seg hadde de løst dette i løpet av det siste halve året, men e-Golf er vel fortsatt ikke stort mer enn 1% av Golf-produksjonen...
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA