Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: 100.000 km i E-Golf.....

Startet av Ecinnaj, mandag 07. august 2017, klokken 14:22

« forrige - neste »

VidarBG

Forhandler har vist seg meget godt til nå. Bare håper han kan trylle opp en produksjonsdato. Estimerer levering tidlig Januar 2018, jeg håper på en julegave

MichaelSøraa

Jeg bestilte min i slutten av Mai. Fikk beskjed om at bilen skulle produseres ca. uke 35, men har enda ikke fått bekreftelse på dette  :-[
2018 VW e-Golf (bestilt Mai)
2010 Audi  A4 2.0 Tdi
2004 Audi  RS4
2006 BMW M5

VidarBG

Impørtøren burde gitt oss tilgang til å søke selv for  å unngå mas:)

Erlingni

Sitat fra: VidarBG på mandag 14. august 2017, klokken 20:34
Jeg betaler 3.800 mindre nå, og 3.800 når jeg får lyktene montert, så for meg er dette nøytralt, men veldig positivt om bilen kan komme før(?).
Håper du har fått dette skriftlig?
Var ikke snakk om å få med dette da jeg bestilte for to uker siden. Ble ca. dobbelt så dyrt å ettermontere, hvilket var uaktuelt.

Pippus

Sitat fra: Erlingni på tirsdag 15. august 2017, klokken 10:00
Sitat fra: VidarBG på mandag 14. august 2017, klokken 20:34
Jeg betaler 3.800 mindre nå, og 3.800 når jeg får lyktene montert, så for meg er dette nøytralt, men veldig positivt om bilen kan komme før(?).
Håper du har fått dette skriftlig?
Var ikke snakk om å få med dette da jeg bestilte for to uker siden. Ble ca. dobbelt så dyrt å ettermontere, hvilket var uaktuelt.

Jeg valgte en løsning der jeg betaler på forskudd( inkludert i totalen når jeg betaler ut bilen) og får ettermontert når det er tilgjengelig. dermed har jeg sikret at jeg ikke betaler mer enn de 3.800. Bestilte for øvrig siste uken i Mars og har produksjonsuke......i denne uken ;D

VidarBG


TM

At du bestilte i mars forklarer vel alt. Da var det ikke åpnet for bestilling av 2018 modell og da kommer bilen automatisk uten (som 2018 modell). I likhet med de som fikk 2017 modell, vil man nok fortsatt ha krav på ettermontering av dynamiske baklys hvis man viser til at markedsmateriellet beskriver dette. Bestiller man en 2018 modell så er dynamiske LED lys en egen utstyrskode, og da er nok en slik avtale vanskeligere å få til.

Erlingni

Sitat fra: TM på tirsdag 15. august 2017, klokken 14:40
At du bestilte i mars forklarer vel alt. Da var det ikke åpnet for bestilling av 2018 modell og da kommer bilen automatisk uten (som 2018 modell). I likhet med de som fikk 2017 modell, vil man nok fortsatt ha krav på ettermontering av dynamiske baklys hvis man viser til at markedsmateriellet beskriver dette. Bestiller man en 2018 modell så er dynamiske LED lys en egen utstyrskode, og da er nok en slik avtale vanskeligere å få til.
Stemmer!
Men de innførte dette som egen utstyrskode, angivelig for å få lavere etterspørsel slik at de kunne levere til de som evt. ønsket å betale for det. Det har jo imidlertid ikke skjedd, og de klarer fortsatt ikke å levere dette, på tross av at så og si ingen nå bestiller det med bilen. Så etter min mening burde de enten fortsatt vist litt fleksibilitet rundt dette, eller rett og slett fjernet det fra utstyrslisten (inntil de evt. kan levere).
Nå det er sagt; dette var overhodet ingen dealbreaker for min del, da det finnes større verdensproblemer ;)

simon.s

Ting begynner å skje nå. Fikk i dag en hyggelig mal fra min selger om at bilen blir satt i produksjon uke 36 og estimert levert i uke 39. Dette blir bra.  ;D
Kontrakt inngått 5 mai. Veldig fornøyd med informasjonen jeg har fått.  :+1:
2019 Tesla Model 3 SR+
e-Golf 2018 solgt
Opel Amper-e bestilt med full pakke. KANSELERT

TM

Stemmer bra overens med min bestilling. Bestilte 28.4 og produksjon uke 35   :)

MichaelSøraa

Jeg kontaktet selgeren min i går. Han regnet med levering uke 39 (bestilte uke 21). Jeg bestilte også nye felger med vinterdekk til bilen denne uken. De originale som følger med er kjedelige! Innen bilen er mottatt så er det jo straks Oktober  :o
2018 VW e-Golf (bestilt Mai)
2010 Audi  A4 2.0 Tdi
2004 Audi  RS4
2006 BMW M5

Pippus

Sitat fra: MichaelSøraa på torsdag 17. august 2017, klokken 11:54
Jeg kontaktet selgeren min i går. Han regnet med levering uke 39 (bestilte uke 21). Jeg bestilte også nye felger med vinterdekk til bilen denne uken. De originale som følger med er kjedelige! Innen bilen er mottatt så er det jo straks Oktober  :o
...eeehhhh...så vidt jeg kan finne ut av, så leveres biler bestilt i uke 13 nå tidligst ut i uke 36/37. Det skulle bety at du er heldig hvis det blir levert Oktober...kan dessverre fort bikke over til November....sorry :-\

MichaelSøraa

Produksjon uke 36 med levering 2-4 uker etter dette fikk jeg beskjed om. Mulig han bare drar ut tiden for å slippe mas, men det var siste oppdatering fra selger i går.
2018 VW e-Golf (bestilt Mai)
2010 Audi  A4 2.0 Tdi
2004 Audi  RS4
2006 BMW M5

Pippus

Sitat fra: MichaelSøraa på torsdag 17. august 2017, klokken 12:17
Produksjon uke 36 med levering 2-4 uker etter dette fikk jeg beskjed om. Mulig han bare drar ut tiden for å slippe mas, men det var siste oppdatering fra selger i går.
Vi satser på at du har rett og at jeg tar grundig feil :laugh:

MichaelSøraa

Ja, det håper jo jeg også! Vente på ny bil er ikke min sterkeste egenskap  8)
2018 VW e-Golf (bestilt Mai)
2010 Audi  A4 2.0 Tdi
2004 Audi  RS4
2006 BMW M5

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA