Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: 100.000 km i E-Golf.....

Startet av Ecinnaj, mandag 07. august 2017, klokken 14:22

« forrige - neste »

sybo

Sitat fra: TM på torsdag 13. juli 2017, klokken 21:11
Tror nok dessverre at vi snakker om månedskifte august / september. Utvidet kvalitetskontroll er visstnok en diplomatisk måte å fortelle at de mangler viktige komponenter for å ferdigstille bilen  :o

Jeg er i akkurat samme båt som deg. Til meg forteller selger at det er snakk om å endre noe driv greier. Husker ikke lengre ordene han brukte. Og han tør ikke si når bilen kommer.
Jeg har fått bekrefta at bilen sto ferdig produsert 9 juni. Men har stått i Mosel siden. Ikke noe er skjedd.
Selger forteller også at de ikke får vite noen grunner til utsettelsen annet en driv system oppgradering elns.
Skikkelig dårlig er dette uansett. Langt under streken,

TM

Ferdig 9. juni ! Det er vel akkurat i overgangen mellom 2017 og 2018 modell. Hvis det er en 2018 modell er det kanskje ikke så ille å vente litt, men hvis det er 2017 modell så burde det være grunnlag for prisavslag.

sybo

Skulle være en 17 model som ble reservert som nummer 200 i rekken. Så jo. Lang ventetid er det absolutt. Prisavslag? Vi får se hva som skjer da.

Eirik64

Bestilte i forrige uke med både aktivt info display og dynamiske baklys. Fikk foreløpig produksjonsuke 02/2018 pluss 4 uker vil gi levering primo februar.


Sent from my iPad using Tapatalk

laric

Misstenker at om du endrer din bestilling til å skippe dynamiske baklys får du en prod dato i september eller oktober.

TM

Sitat fra: sybo på tirsdag 18. juli 2017, klokken 08:12
Skulle være en 17 model som ble reservert som nummer 200 i rekken. Så jo. Lang ventetid er det absolutt. Prisavslag? Vi får se hva som skjer da.
Selv om bilen er bestilt som 2017, så vil kan den bli levert som 2018 modell hvis produksjonen flyttes. Er usikker på om skillet går ved uke 22 eller 23, men forhandleren kan se modellår ut i fra chassisnummeret.

j-Golf

Hvorfor er det interessant hvilket modelår man får? Er det bare for at kunne skrive det ved salg?

TM

Tja, hvis du selger bilen selv eller ved innbytte så vil det være en forskjell i pris på en 2017 og 2018 modell med samme spesifikasjon og km stand. Det har vel størst betydning for de som bytter bil ofte og med relativt kort kjørelengde. Det er jo en grunn til at merkeforhandlerne også gir litt ektra rabatt på 2017 modellene når 2018 kommer til lager. Men det skjer nok ikke med e-golf på grunn av lang ventetid på nye bestillinger.

VidarBG

Hei dere,

Mitt første innlegg her, 2 dager etter bestilling. Jeg trådde inn en kontrakt som var inngått 20.juni, foreløpig ikke fått bekreftet produksjonsdato. Er det noe her som har en bestilling rundt samme tidsrom som har fått bekreftet produksjonsdato/uke?

Bilen har alt utstyr, jeg har valgt å utsette levering av dynamiske baklys for å eventuelle få raskere produksjon.

Takk for svar!

Mobileum

Bestilte vår andre e-Golf den 2. august. Forventet produksjon uke 46 (tar det med en stor spiseskje salt...)

TM

Sitat fra: VidarBG på mandag 14. august 2017, klokken 18:33
Bilen har alt utstyr, jeg har valgt å utsette levering av dynamiske baklys for å eventuelle få raskere produksjon.
Hva mener du med "utsette". Har du bestilt dynamiske baklys med avtale om at dette ettermonteres, eller har du bestilt uten dynamiske baklys ?

VidarBG

Hei,

Mulig dårlig "wording", jeg tok baklyktene ut av bestillingen mot at disse kunne ettermonteres neste år til samme pris. Så den oppdaterte bestillingen er uten dynamiske baklys

TM

Ja, det var slik jeg tolket det du skrev.  Jeg regner med at det er noe forhandleren da betaler, for det er vel ikke noe importøren vil dekke ? Det var noe annet med 2017 modellen, for da gikk det fram av tekniske data at bilen slulle ha dynamiske baklykter.

VidarBG

Jeg betaler 3.800 mindre nå, og 3.800 når jeg får lyktene montert, så for meg er dette nøytralt, men veldig positivt om bilen kan komme før(?).

For dere som bestilte med dette som standard så burde dere helt klart få det gratis ettermontert, min personlige mening. Jeg var ikke klar over at dette var standard i utgangspunktet.

TM

Høres ut til å være en grei deal. Men så vidt vet så er bare deleprisen nesten det dobbelte, så her må forhandleren din ha vært ekstra grei  :) :+1:

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA