Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: 100.000 km i E-Golf.....

Startet av Ecinnaj, mandag 07. august 2017, klokken 14:22

« forrige - neste »

sybo

Jeg fikk beskjed fra selgeren om at bilen min som er ferdig og nå har stått i tyskland siden 9 juni, skal ha en oppdatering av drivverk. Hva det betyr vet ikke selgeren. Men jeg kan ikke vente noe ny bil før sent august sa han. Orginal leveringsdato skulle vært 19 juni.

skshenke

I got confirmed delivery in week 37. VW factory three weeks closed during the July.
So my car will be produced in August

Pippus

Sitat fra: skshenke på tirsdag 11. juli 2017, klokken 10:21
I got confirmed delivery in week 37. VW factory three weeks closed during the July.
So my car will be produced in August
Did u get a confirmed production week in August to make delivery in week 37?, and..delivery where?

J.Lafton

Bestilte bil i dag med activ infodisplay, fikk da produksjon i uke 46.
2019 Tesla Model 3 LR
2018 Volkswagen E Golf SOLGT
2014 Nissan Leaf Tekna SOLGT

Sjefen

Bestilte selv 27 juni. Produksjon uke 35 og levering uke 38, men denne er uten active info display. Fikk opplyst om betydelig lengre levering med active info display, så da var valget enkelt  ;D

Pippus

Sitat fra: Sjefen på onsdag 12. juli 2017, klokken 23:22
Bestilte selv 27 juni. Produksjon uke 35 og levering uke 38, men denne er uten active info display. Fikk opplyst om betydelig lengre levering med active info display, så da var valget enkelt  ;D
Wow...Jeg bestilte uke 13 og har nettopp fått "estimert" produksjonsuke 33 . Da har du bestilt 13 uker senere enn meg, men produksjonsuke bare 2 uker etter meg. En forsinkelse på nesten 3 mnd bare for Activ info display?? høres helt bort i hampen ut....Har du alt annet av tilleggsutstyr da eller..?
Men...good for U, bad for me :'(

J.Lafton

Ja, med active infodisplay var leveringstiden ca 10 uker lengre.
Har tatt med alt unntatt adaptive baklys, da hadde ikke bilen blitt produsert før Mars/April neste år.
2019 Tesla Model 3 LR
2018 Volkswagen E Golf SOLGT
2014 Nissan Leaf Tekna SOLGT

Sjefen

Har svært lite ekstrautstyr, så muligens det kan ha noe innvirkning på leveringstiden. Har bare metallic lakk og ryggekamera som ekstra. Har behov for å holde kostnaden nede da jeg nylig fylte 21år og økonomien ikke er på topp enda... Synes igrunn bilen er greit utstyrt fra før. Angrer kanskje litt nå på at jeg ikke bestilte keyless. Trodde keyless bare var for å åpne dørene, men jeg skal overleve. Gratulerer med ny bil til dere begge!
Sitat fra: Pippus på torsdag 13. juli 2017, klokken 08:56
Sitat fra: Sjefen på onsdag 12. juli 2017, klokken 23:22
Bestilte selv 27 juni. Produksjon uke 35 og levering uke 38, men denne er uten active info display. Fikk opplyst om betydelig lengre levering med active info display, så da var valget enkelt  ;D
Wow...Jeg bestilte uke 13 og har nettopp fått "estimert" produksjonsuke 33 . Da har du bestilt 13 uker senere enn meg, men produksjonsuke bare 2 uker etter meg. En forsinkelse på nesten 3 mnd bare for Activ info display?? høres helt bort i hampen ut....Har du alt annet av tilleggsutstyr da eller..?
Men...good for U, bad for me :'(

skshenke

Sitat fra: Pippus på tirsdag 11. juli 2017, klokken 10:36
Sitat fra: skshenke på tirsdag 11. juli 2017, klokken 10:21
I got confirmed delivery in week 37. VW factory three weeks closed during the July.
So my car will be produced in August
Did u get a confirmed production week in August to make delivery in week 37?, and..delivery where?

Yes, I got comfirmed production week in August and delivery to me in Oslo in week 37

TM

#24
Sitat fra: J.Lafton på torsdag 13. juli 2017, klokken 09:30
Ja, med active infodisplay var leveringstiden ca 10 uker lengre.
Har tatt med alt unntatt adaptive baklys, da hadde ikke bilen blitt produsert før Mars/April neste år.
Kan det stemme at dynamiske baklys forsinker levering så mye ?. Jeg mener at forhandler snakket om i slutten av året. Men det var i mai, så kanskje det har blitt ytterligere utsatt.

J.Lafton

Dem sa det hos forhandleren min at det ikke ble produksjon før mars/april hvis jeg skulle ha med dynamiske baklys. Så det er nok mer forsinket.
Men skulle ikke være noe problem å ettermontere om man vil ha det.
2019 Tesla Model 3 LR
2018 Volkswagen E Golf SOLGT
2014 Nissan Leaf Tekna SOLGT

aspera

Jeg bestilte imidten av mai og fikk ca levering  midten av september. Bestille både med aktive info display og dynamiske ledlys bak. Var innom Møller idag og hørte om status og om noen forsinkelser, han sjekka sine systemer og sa leverering var fortsatt estimert til midten av september. Mulig par uker senere.

laric

Bestilte  27/6 och har fått prod uke 37 med active display men uten dynamiske baklys.

Striker

Jeg bestilte/skrev kontrakt 22 des. 2016,og ennå ikke fått noe bil. Forhåndsreserverte også den nye e-golfen 2 nov. for liksom være blant de første som skulle få den nye e-golfen.Estimert levering for de som forhåndsreserverte var apr/mai. Dengang valgte jeg interiøret shetlands beige som var tilgjenglig da. I februar får jeg vite at alle biler med det interiøret ble utsatt til uke 22 for produksjon,og med levering i slutten av juni.
 Fikk mail av selger at bilen var produksjonsbekreftet i uke 22,men dette stemmer heller ikke. Fikk vite i forrige uke av den ble produsert i uke 24. Nå står den i Mosel,og har gjort det siden uke 24. Nå sier det at den er plukket ut for utvidet kvalitestkontroll. Da lurer jeg på et par ting: hva er utvidet kvalitetskontroll,og hvor lang tid tar det? Har også hørt at de bilene som er plukket ut for dette ikke vil bli frislippt før uke 30. Så tar det vel litt tid for transport,klargjøring osv. Da begynner jeg og nærme meg midt/sluten av august. Det skulle bli ca. 8 mnd fra da jeg skrev kontrakt det.





TM

Tror nok dessverre at vi snakker om månedskifte august / september. Utvidet kvalitetskontroll er visstnok en diplomatisk måte å fortelle at de mangler viktige komponenter for å ferdigstille bilen  :o

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA