Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hund i Model 3?

Startet av thawi, mandag 07. august 2017, klokken 11:24

« forrige - neste »

thawi

Jeg kjører daglig ut av Oslo på E6 nordover, og stusser litt over avkjøringen til Lindeberg etter Alna. Her er det en liten vei som ifølge min tolkning bare er for busser (Se kartlenke nedenfor). Slik jeg har forstått det så har hverken elbiler eller taxier lov til å svinge inn og benytte denne snarveien tilbake ned til E6. Men jeg ser hver dag at det er veldig mange som ikke har denne oppfatningen, kan dette potensielt bli dyrt for dem eller er det jeg som har misforstått?

En gang jeg passerte der stod det som så ut som en politimann og hindret elbiler fra å svinge inn her, og vinket dem videre opp avkjørselen. 

https://www.google.no/maps/@59.9356814,10.8788842,422a,35y,84.79h,45.93t/data=!3m1!1e3



Elmo

#1
Med den skiltingen så er det bare busser som har lov til å kjøre på venstre side av det skiltet.

Tilsvarende "problem" før Lysakerlokket på E18 vestfra (bildet).  Mange elbilister som liker å snike her :(  En sjeden gang i blant får noen av dem en real smekk ;)
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

JonHB

Det er også en slik snarvei i Skulleruddumpa retning nord.   :angel:
Datsun Leaf 2014, utelukkende for å spare penger.

Caspar

Sitat fra: JonHB på onsdag 26. juli 2017, klokken 10:29
Det er også en slik snarvei i Skulleruddumpa retning nord.   :angel:
Hvor jeg ble stoppet med motorsykkel for noen uker siden og forsøkt bøtelagt, fordi politimannen mente at "alle" motorsykler kjørte gjennom der
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA