Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Nye E-golf

Startet av Lars C. Krogenæs, mandag 07. august 2017, klokken 10:10

« forrige - neste »

Trekkoppbil

#15
Det er forgreining til 1-fase som jeg tenkte på i denne tråden. Blå kontakt kan bety andre ting i andre sammenhenger, så beklager at jeg var litt upresis.

geihan5

Reknar med at det må inn ein trafo (transformator) for å redusere spenning frå 400V til 230. Eller elektriker kopler hjemmelader som er beregna for 400V. https://www.elektroimportoren.no/elektromateriell/brukssentral/001146000/Catalog.html?Event=tabmenu


Sent from my iPad using Tapatalk

elektrolux

Du trenger ikke redusere spenningen fra 400V til 230V

I et 400V stikk er det allerede 230V mellom N og fasene, og det eneste du trenger å gjøre er å utnytte det til 1 fase 230V lading. 3 fase 230V lading er uansett ikke mulig.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Trekkoppbil

Mellom hver fase og N, er det 230V:

Vekselspenningen veksler mellom negative og positive amplituder. Når speningen når positiv amplitude på en fase, er den negativ på de 2 andre.  Spenningen mellom 2 og 2 faser blir 400V.

Ferry

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på onsdag 31. mai 2017, klokken 09:59
Noen som vet om et sted som selger overgang fra 400v 16A til 3X230v, enten schuko eller blå CEE og som har 2,5mm ledning.

Hva eksakt er det du frykter med 1,5 mm2? Både 1,5 og 2,5 varmes opp av 16 A. 1,5 noe mer enn 2,5 , men varme i seg selv er ikke noe problem.En må se på hvor varmt det blir og videre konsekvensen av det. Kobber tåler mye varme.

Sitat fra: Elmo på onsdag 31. mai 2017, klokken 10:39
Det er dessverre er generelt problem hos de fleste >:( :-1-:   Kan ikke fatte hvorfor de skal "spare" på den kabelstumpen der :o

Den besparelsen kan jo være betydelig hvis volumet for produsenten er høyt nok. Evt. at marginene er veldig små. For miljøets skyld er det bra å ikke bruke mer materiale enn nødvendig.

nofuelno

Sitat fra: Elmo på torsdag 01. juni 2017, klokken 08:18
Sitat fra: nofuelno på onsdag 31. mai 2017, klokken 23:55
Finnes også hos nofuel.no: http://www.nofuel.no/Produkt/3-fas-forgrener-cee-400v-3xschuko#product

Da kan du kanskje få sjekket med produsenten om det har knuslet med ledningene inni, eller benytter 2,5mm2 ??
Jeg kan åpne opp og se på kvadraten de har benyttet.
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA