Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Nye E-golf

Startet av Lars C. Krogenæs, mandag 07. august 2017, klokken 10:10

« forrige - neste »

Lars C. Krogenæs

Noen som vet om et sted som selger overgang fra 400v 16A til 3X230v, enten schuko eller blå CEE og som har 2,5mm ledning.

De Clas og Biltema selger har bare 1,5mm ledning :-(

Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Elmo

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på onsdag 31. mai 2017, klokken 09:59
De Clas og Biltema selger har bare 1,5mm ledning :-(

Det er dessverre er generelt problem hos de fleste >:( :-1-:   Kan ikke fatte hvorfor de skal "spare" på den kabelstumpen der :o
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Propell

#2
Har lyst på VCDS .
2017 E-Golf FL VIP Sort Levert. 15/6
2016 Volvo V70 D4 Grå Dynamic
2008 Golf GT Solgt.

Lars C. Krogenæs

#3
Ladespesialisten har bare overgang til 1-fas CEE, etter det jeg kan se?
Stemmer det Jens Kristian ?

Noen som har åpnet 3-er boksen til Clas og sett om det er enkelt å bytte ledning?
(Biltema sin på bildet er sveiset sammen)...


Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Elmo

Enklere å lage en "tusenpupp" selv ;D  (tre ledninger til hver sin schuko)
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

jkirkebo

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på onsdag 31. mai 2017, klokken 11:05
Ladespesialisten har bare overgang til 1-fas CEE, etter det jeg kan se?
Stemmer det Jens Kristian ?

Stemmer. Trippel er vanskelig å lage liten og nett da det ikke er plass til 3 ledninger ut fra CEE-støpselet. Jeg kan fikse, men det blir med koblingsboks. Evt. kan man bruke en slik + 3 enkle overganger som kobles på hver sin fase:

http://www.biltema.no/no/Bygg/Elektrisk/CEE-installasjon/CEE-Grenkontakt-400-V-16-A-2000023417/
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Lars C. Krogenæs

#6
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

jkirkebo

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på onsdag 31. mai 2017, klokken 15:19
Fant en variant av en boks til en OK pris nå:
https://www.bygghjemme.no/hus-och-bygg/el-og-installasjon/skjoteledning-og-grenuttak/skjoteledning/adapter-malmbergs-416-6-och-3xschuko-16-a/p-184709

Men vet jo ikke hva som er av ledninger inni ;-(

Lengden er så kort at det spiller neppe noen rolle. Blir ikke store varmeutviklingen av noen centimeter med 1.5mm2.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

nofuelno

Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

Elmo

Sitat fra: nofuelno på onsdag 31. mai 2017, klokken 23:55
Finnes også hos nofuel.no: http://www.nofuel.no/Produkt/3-fas-forgrener-cee-400v-3xschuko#product

Da kan du kanskje få sjekket med produsenten om det har knuslet med ledningene inni, eller benytter 2,5mm2 ?? 
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

moderator 2

Sitat fra: nofuelno på onsdag 31. mai 2017, klokken 23:55
Finnes også hos nofuel.no
Se der ja,. Hvorfor gå over bekken etter vann?

Da kommer jeg innom en dag :-)

Lars
Mvh Lars, moderator på elbilforum.no

Trekkoppbil

#11
Biltema sin har jeg ikke prøvd.
Jeg brukte Clas sin forgreiner for et par år sida. Den var ganske grei. Jeg forstår ikke poenget med å ha 2,5mm2 på så korte kabler. Om du lader 3 biler, så går det 16A på bare 3 ledere. Jeg mener det er kontaktpunktene som blir varme og ikke kabelen, men jeg pleide rett nok ikke å lade mer enn 2 biler.
Det jeg ikke likte, var at kontaktene blei ca 50 Celcius. Antakelig er det ikke noe stort problem, men jeg er kanskje litt bortskjemt når jeg sammenligner med andre typer utstyr fra Biltema, som f.eks adaptere 44571 hvor kontakta kom litt over 20C med 16A i den samme garasjen. Generelt stoler jeg mer på Biltema enn Clas.

Et problem med en forgreiner, er at man ender opp med kabler over allt, men det er helst sjeldent man bruker en sånn løsning, så det blir mest "kjekkt å ha"-utstyr.

Aller helst ville jeg hatt en forgreining fra rødt til blå industri, men jeg har ikke klart å finne det. Antakelig kan man bare spørre en kinamann om en skreddersydd 3-veis splitter: https://zjqixing.en.alibaba.com/collection_product/multi-function/1.html?spm=a2700.8304367.0.0.qVW5Bk&isGallery=Y

elektrolux

Sitat fra: Trekkoppbil på torsdag 01. juni 2017, klokken 23:56
Aller helst ville jeg hatt en forgreining fra rødt til blå industri, men jeg har ikke klart å finne det.

Vi bygger slike for 300 kr stk. ;)
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Elmo

Sitat fra: Trekkoppbil på torsdag 01. juni 2017, klokken 23:56
Aller helst ville jeg hatt en forgreining fra rødt til blå industri, men jeg har ikke klart å finne det.

Hvis du tenker på direkte TN (400V) rød 3fas til IT (230V) blå 3fas så er det fysisk/teknisk umulig. Det blir kortsluttning uansett hvordan du snur og vender på det :o
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

jkirkebo

Sitat fra: Elmo på fredag 02. juni 2017, klokken 22:29
Sitat fra: Trekkoppbil på torsdag 01. juni 2017, klokken 23:56
Aller helst ville jeg hatt en forgreining fra rødt til blå industri, men jeg har ikke klart å finne det.

Hvis du tenker på direkte TN (400V) rød 3fas til IT (230V) blå 3fas så er det fysisk/teknisk umulig. Det blir kortsluttning uansett hvordan du snur og vender på det :o

Det går det også, men det blir en jækla tung adapter siden det sitter en 158kg trafo midt på ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA