Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: S75: Hvor mange har avbestilt for å få luft?

Startet av knut.aulie, søndag 06. august 2017, klokken 00:37

« forrige - neste »

knut.aulie


Stigzy

Wow.. Jeg er imponert! Trodde i grunn 530km ikke var oppnåelig. Men når jeg ser dette, så er jeg meget imponert! 8)
* Tesla Model S 85D 18.11.17
* Opel Ampera-E Amber 06.06.2017 - SOLGT
* Nissan Leaf Sølv Metallica levert 5/12-2011 - SOLGT

Mazzbot

Gjennomsnitthastighet på 40 km/t , dette er ikke på norske veier .
Tesla model 3 reservert 31/3 .

seidl

-Opel Ampera-e reservert 13.09.16 - Levert 30.05.17

turfsurf

Men det er vel ikke så imponerende gitt snittfarten? Mener han kjørte P85D med snitt på 1,1.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Orbit

Mest sannsynlig Ringkøbing, på vestkysten av Jylland som er det flateste av det flate i Danmark.....
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

TorAtle

2014 BMW i3

Gordon Retriever

Sitat fra: turfsurf på mandag 29. mai 2017, klokken 22:11
Men det er vel ikke så imponerende gitt snittfarten? Mener han kjørte P85D med snitt på 1,1.

Stemmer, her er det Bjørn Nyland skriver selv i kveld:

SitatTwo years ago, Morgan and I averaged 106 Wh/km in a 2500 kg (total weight) Tesla Model S P85D. The Ampera-e averaged 92 Wh/km despite some 1600 kg weight but with lower temperature than with the Model S.

My next project is to see how efficient Model S 100D facelift and Hyundai Ioniq is when hypermiling. I guess 100D will average 95 Wh/km and Ioniq 70 Wh/km when driving at 40 km/h on a flat and dry road with HVAC off.

timingbeltkiller

Med den farten er det bare flaks han ikke fikk parkerings bot.
Og giga flaks det ikke var tyggegummi i kjørebanen slik han ble stående fast.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

sven erik

tror du kunne opnåd tilnermet det samme i runt 60 km  i timen og

AmocoCadiz

Med fare for å fremstå som partykiller,

Men hva er egentlig vitsen med slikt eksperimentet på offentlig vei?
Dette kunne like gjerne vært utført på lukket bane, da virkelig med den mest optimale hastigheten feks.20 -30-40km/h, som kunne gi enda lenger fantasirekevidde.

All slik ekstrem eksperimentering ute i trafikken skaper rett og slett så mange farlige trafikksituasjoner at det kun er flaks at det går bra. Å tape en plakat med slow i bakruta gir like mye straffereduksjon ved ev. ulykke som å sette en plakat med teksten retard...

Resultatet blir jo uansett like lite nyttig som NEDC, en kjøresyklus som er helt urealistisk (og like trafikkfarlig) i normal trafikk.

Hadde en stakkars Ford Galaxy forran på Mosseveien idag lunkende i 45 km/h i 50km/h sonen. Både BMW'n og Audi'n like bak svermet som ville veps både ut i kollektivfelt og motgående kjørefelt i vill frustrasjon. Med elbil rett bak de igjen kunne jeg glidd forbi alle sammen i kollektivfeltet  i 50km/h, men gadd ikke ta tisselengst konkuransen idag.


sylwester

Eneste som mangler er en minutt-for-minutt-video. Alle 17 timene og 38 minuttene!
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

Jejl

Sitat fra: sylwester på tirsdag 30. mai 2017, klokken 00:44
Eneste som mangler er en minutt-for-minutt-video. Alle 17 timene og 38 minuttene!
Det er er vel slikt NRK liker å sende. Hurtigruten minutt for minutt, og langtur med Ae minutt for minutt.

alv1

Bittre købitere her som prøver å snu dette til noe negativt? :laugh: vi vet jo allerede at bilen går 35mil ved "vanlig" bruk

geear

Sitat fra: AmocoCadiz på tirsdag 30. mai 2017, klokken 00:26
Med fare for å fremstå som partykiller,

Men hva er egentlig vitsen med slikt eksperimentet på offentlig vei?
Absolutt ingenting annet enn å skaffe seg selv PR, money making på Youtube, blogg etc. Han er ikke noe annet enn Sophie Elise og Fotballfrue.

Testen gir absolutt ingen nytteverdi.

Det hadde vært interessant å vite hva de forskjellige bilene faktisk forbruker, men da må man, som du sier, ta det inn på bane eller en helt fastsatt rute med de samme start og stopp og ved en gitt temperatur, vind, etc. (det kalles også NEDC...). Problemet er bare at NEDC har svakheter målt mot vanlig bruk hvor mer fart, aerodynamikk og temperaturforskjeller gjør seg gjeldende, og denne testen har enda større svakheter enn NEDC.
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA