Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Konkurranse i premiumsegmentet....!

Startet av E_S, lørdag 05. august 2017, klokken 20:06

« forrige - neste »

E_S

Ja, da konket den siste "nøkkelen" også. Fjernkontrollen virker, men bilen kjenner den ikke igjen, så jeg får låst opp, men får bare "key not in car". Aha, appen, tenker du. Neida. Bilen står i en parkeringskjeller som har fantastisk dårlig mobildekning (alt forsvinner 3-4 meter innenfor porten selv med porten åpen) slik at bilen bytter mellom ingenting og en strek på Edge. Altså ikke noe håp her heller.

Skal ut og kjøpe en sånn wifi-extender senere i dag - bilen står ca. 25 meter fra porten ut, så med litt mer futt i sakene enn funksjonen innebygget i mobilen håper jeg at det er mulig å få koblet til der og aktivert bilen så jeg får kjørt den ut..

Og før noen snakker om gratis veihjelp og så videre - bilen har gått 117000 km, så garanti er "no more", og jeg kan sikkert argumentere meg til å få ny nøkkel på 5 års reklamasjon, men det nytter ikke ovenfor de utlendingene på veihjelp-telefonen, de har aldri hørt om noe annet enn garanti 5 år/100000 km. En wifi-extender koster 300 kroner og kan sikkert brukes til noe senere også..
2020 Tesla Model 3 Performance
+ en veteranbil og to gamle fossilbiler (som skal selges)

BømloBjørn

har du prøvd å bytte batteriet i nøkkelen?

Har du teste med nøkkelen flere plasser rundt om på dashbordet o. l..?

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk


Hyperstress

Funker det om du legger nøkkelen i koppholderen? Eller ved 12v uttaket, eller ca i det området?
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

E_S

Ja og ja, prøvd begge deler. Ikke håp.. Har time 7. juni for bl.a. ny nøkkel, så da måtte jo den gamle konke nå..
2020 Tesla Model 3 Performance
+ en veteranbil og to gamle fossilbiler (som skal selges)

Softblue

2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban.
70.000 elektriske kilometer.

E_S

Ja, batteribytte er prøvd allerede uten resultat, dessverre.
2020 Tesla Model 3 Performance
+ en veteranbil og to gamle fossilbiler (som skal selges)

Softblue

Du har sikker gjort det riktig. Men batteriet ble satt rett vei, med plussiden vendt opp?

Manualen sier:

Hvis Model S ikke registrerer nøkkelen, viser berøringsskjermen en melding som indikerer at det ikke er en nøkkel i bilen. Plasser nøkkelen der det er enklest for Model S å registrere den, dvs. under 12 V-uttaket (se Nøkkel er ikke i bilen på side 42).

Radioutstyr på lignende frekvens kan påvirke nøkkelen. Hvis dette skjer,  ytter du nøkkelen minst 30 cm vekk fra andre elektroniske enheter (telefon, bærbar PC osv.). Dersom nøkkelen ikke virker, kan det hende du må skifte batteri. Dersom batteriet i nøkkelen er utladet, kan du åpne Model S ved å følge prosedyren for opplåsing (se Låse opp når nøkkelen ikke fungerer på side 7).

På side 42:
Nøkkel er ikke i bilen
Hvis Model S ikke registrerer en nøkkel når du trykker inn bremsen, viser instrumentpanelet en melding om at det ikke er registrert noen nøkkel.
Plasser nøkkelen i koppholderen i midtkonsollen, der Model S lettest kan registrere den.
Hvis Model S fortsatt ikke registrerer nøkkelen, kan du prøve å holde den mot midtkonsollen, rett nedenfor strømuttaket på 12 V (se Strømuttak på 12 V på side 114). Eller forsøk med en annen nøkkel. Kontakt Tesla dersom en annen nøkkel ikke fungerer.
En rekke faktorer kan påvirke om Model S kan registrere nøkkelen. Disse omfatter lavt batterinivå i nøkkelen, interferens fra andre enheter som bruker radiosignaler og hindringer mellom nøkkelen og mottakeren.
2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban.
70.000 elektriske kilometer.

E_S

Har lest boken og er sikker på at alt er riktig, ja. Fjernkontroll med nøkkelen virker, men bilen kjenner den ikke igjen for å "starte".
2020 Tesla Model 3 Performance
+ en veteranbil og to gamle fossilbiler (som skal selges)

Tuxedo

P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Muffinman

Trom sammen kona og noen venner og tethre wifi fra porten og ned i kjelleren :)

OlaM

Sitat fra: Muffinman på mandag 29. mai 2017, klokken 19:48
Trom sammen kona og noen venner og tethre wifi fra porten og ned i kjelleren :)

Haha akkurat som en gjeng som langer bøtter til hverandre ved brann i gamle dager.

E_S

Den ene nøkkelen ga opp for litt siden, og jeg har en time 7. juni for å fikse noe annet småtteri pluss få ordnet den. Da måtte selvfølgelig den andre nøkkelen gi opp også nå..

Men - problemet er "løst"!! :) Det løste seg med en range extender til WiFi som jeg kom på at jeg hadde liggende, den satte jeg opp mot mobilen, la mobilen i trappen ned til parkeringskjelleren, brukte 20 meter skjøteledning og fikk extenderen rett innenfor døren til P-kjelleren, fant et sted mobilen kunne ligge uten å hoppe over på EDGE eller noe annet ubrukelig ræl som ikke virker, satte opp det trådløse nettet i bilen, sjekket at det var to grønne lys på extenderen, løp til telefonen for å få forbindelse på appen, fikk det med en gang, valgte å "starte" bilen derfra, rasket med meg skjøteledning, extender og annet dill, pælmet det inn i bilen og kom meg ut av kjelleren og ut til gateparkering. Problem midlertidig løst! :D

Nå gjenstår det bare å møte opp hos Tesla i morgen kl. 8 og høre om de kan programmere ny nøkkel på drop-in, noe de sa på telefon gikk greit.. :P
2020 Tesla Model 3 Performance
+ en veteranbil og to gamle fossilbiler (som skal selges)

E_S

Drop-in gikk selvfølgelig ikke, der var det fullt allerede, og å vente 4-5 timer på kanskje en ledig plass er ikke aktuelt. Får gateparkere inntil jeg har time 7. juni slik at jeg kan bruke appen..
2020 Tesla Model 3 Performance
+ en veteranbil og to gamle fossilbiler (som skal selges)

N00b

Sett telefonen din opp til å kringkaste WIFI nett. Legg den ved porten og koble bilen til det WIFI nettet

EDIT Ser du løste det

E_S

Jepp, det ble løst, dog via en repeater siden mobildekningen forsvinner 5 meter innenfor porten, bilen sto ca. 25 meter inn og hotspoten i telefonen ikke har rare rekkevidden. Litt fikling, så funket det. ;)
2020 Tesla Model 3 Performance
+ en veteranbil og to gamle fossilbiler (som skal selges)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA