Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ny justering av pris på X75?

Startet av Somni, fredag 04. august 2017, klokken 15:34

« forrige - neste »

E_S

Med skinnseter hadde jeg også tatt med premium. Det hadde jeg droppet med stoff, siden man om jeg ikke husker feil ikke får "nyte godt" av skinn på dashbord og så videre med stoffinteriør.

Jeg hadde gått for hifi, soltak og fungerende autopilot. Vinterpakke og luftfjæring synes jeg er helt uvesentlig. 21" felger synes jeg hadde vært en ulempe.
2020 Tesla Model 3 Performance
+ en veteranbil og to gamle fossilbiler (som skal selges)

alda

Sitat fra: Saberhagen på tirsdag 30. mai 2017, klokken 11:46
Sitat fra: alda på tirsdag 30. mai 2017, klokken 09:55
Fick personligen en mindre chock när jag upptäckte att det inte var dimljus/grøftelys fram på bilen utan premiumpakken, brukte ganska mycket tid på att försöka slå på ljus fram på skärmen innan jag fattade att dom var "non existent" utan premium.  :o :o :o

Inte nog med det, tycker själv att hela fronten ser ganska "billig"/jalla ut utan lampor under glaset..... (se bifogad bild).

Värderar starkt att eftermontera detta bara pga. det estetiska...

Og DER er grunnen til at jeg valgte premium pakken til tross for at den ikke gir så ekstra mye merverdi. Det ser mye bedre ut, pluss at en bil i denne klassen bør ha grøftelys/tåkelys. Hvertfall den dagen man skal selge den videre - syntes jeg.
+1!
Har för övrigt next gen-säten som jag är mycket nöjd med, men dom är ju inte tilgängliga längre. Vad har jag då för material på övre dashboard och dörrsidor, när jag inte har premium? Är det "fake-skinn"? Helt likt skinn i alla fall...
Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå"   - solgt 03/20
Tesla Model S60D 2016 (20.09) - "Big Blue"
-Reservert Tesla Model 3 03/18 - kansellerad
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"

Softblue

Man finner heller ikke grøftelys på AMG Mercedes , M BMW, RS Audi eller VW R-line.
På de flotteste modellene er det som regel tatt vekk  8)

Generelt er jeg skeptisk til alt hvor man må fortelle at det er premium.
2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban.
70.000 elektriske kilometer.

Saberhagen

Sitat fra: Softblue på tirsdag 30. mai 2017, klokken 14:43
Man finner heller ikke grøftelys på AMG Mercedes , M BMW, RS Audi eller VW R-line.
På de flotteste modellene er det som regel tatt vekk  8)

Sammenlignbare bilmodeller blir heller S-klasse, 5/7 serie eller A7/A8 tbh.

Cookie Monster

Model S er mer BMW 5 og 6 serie som Elon Musk selv har sakt og Mercedes E klasse. S klasse og BMW 7 serie er en helt annen klasse bil enn Model S selv om utvendig størrelse en rundt det samme. Så er ikke sitteplass og luksuriøse funksjoner i nærheten.
2015 P85D

Saberhagen

Sitat fra: Cookie Monster på tirsdag 30. mai 2017, klokken 15:35
Model S er mer BMW 5 og 6 serie som Elon Musk selv har sakt og Mercedes E klasse. S klasse og BMW 7 serie er en helt annen klasse bil enn Model S selv om utvendig størrelse en rundt det samme. Så er ikke sitteplass og luksuriøse funksjoner i nærheten.

Når jeg tenker meg om så er jeg 100% enig. Men å sammenligne Model S opp mot RS/M/AMG/GTI bilene blir da hvert fall ikke korrekt.

Både E klasse og BMW 5/6 serie har grøftelys.

turfsurf

Model S er mest sammenlignbar med 5 serie GT og A7, ikke 5 serie og A6 (som er mindre og har annen karosseriform)
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Gordon Retriever

Sitat fra: Softblue på tirsdag 30. mai 2017, klokken 14:43Generelt er jeg skeptisk til alt hvor man må fortelle at det er premium.

:+1:
Når jeg ser "Premium"-varianten i prislisten til Subaru er jeg ganske sikker på at "premium" er nettopp hva bilen ikke vil føles som. :(

Somni

Da ble det en S 75D på meg også  :)

- Soltak
- Oppgradert AP
- Vinterpakke
- Premium lyd

Premium droppet jeg da jeg ikke synes det gir bilen noe mer premium look. I Norge har vi frisk luft så alt det filteret har jeg heller ikke bruk for. Det eneste jeg syntes var interessant var faktisk dynamiske kjørelys.
E-Golf 2016 - 15.08.15
TMS 75D - 22.11.17

HelectriC

Sitat fra: Somni på tirsdag 30. mai 2017, klokken 17:41
Da ble det en S 75D på meg også  :)

- Soltak
- Oppgradert AP
- Vinterpakke
- Premium lyd

Premium droppet jeg da jeg ikke synes det gir bilen noe mer premium look. I Norge har vi frisk luft så alt det filteret har jeg heller ikke bruk for. Det eneste jeg syntes var interessant var faktisk dynamiske kjørelys.

Dynamiske kjørelys er ikke noe du trenger å savne, de gjør i stort sett ikke noe annerledes enn de vanlige. Jeg merket ikke noe forskjell med facelift bil med premiumpakke vs. min pre-facelift bil med xenon. Hverken kurvestøtte eller lysmengde er noen forskjell. LED fra Tesla skal nok mer sees som noe designgreie for det hjelper ikke på funksjon i hvert fall.
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

Somni

Er det noen som vet om man kan kjøpe tåkelys å sette inn på biler uten premium pakke? Ligger det ledninger bak det tomme skallet?

E-Golf 2016 - 15.08.15
TMS 75D - 22.11.17

Muffinman

Tror nesten jeg ville valgt en ribbet rwd 75 i dag. Muligens med metallic lakk. Alterntativt en ribbet 90D + luft, men da ville jeg følt jeg fikk ekstremt lite for pengene. Bilene er rett og slett for dyre i forhold til hva man får igjen synes jeg.

Dealbreakere nå er obligatorisk glasstak, og ikke tilgjengelig luft på 75 i kombinasjon med stålfjæring som er nesten 2cm lavere enn tidligere. Tror jammen jeg hadde havnet på bruktmarkedet slik det ser ut nå.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA