Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ny justering av pris på X75?

Startet av Somni, fredag 04. august 2017, klokken 15:34

« forrige - neste »

Somni

Premium lyd overasker med mange stemmer synes jeg ... Og stoffseter er tydelig vis OK for mange?
E-Golf 2016 - 15.08.15
TMS 75D - 22.11.17

fonberg

Sitat fra: Somni på mandag 29. mai 2017, klokken 10:11
Premium lyd overasker med mange stemmer synes jeg ... Og stoffseter er tydelig vis OK for mange?

Har du sett mange her eller på Facebook-gruppene som har klaget på stoffsetene?
Har du sett mange her eller på Facebook-gruppene som har klaget på skinnsetene?

Personlig hadde jeg betalt ekstra for å gå fra skinn til stoff om jeg måtte.

Jeg har for øvrig fire "må ha" på lista; Lyd (fordi jeg er avhengig), luft (for framkommelighet), soltak (for takstativ) og EAP (for komfort, sikkerhet og coolness). Valgte da de tre første siden EAP er SW som kan kjøpes i ettertid. Og hvem vet, kanskje Elon kjører happy hour på EAP-oppgradering etter hvert?  :)
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Saberhagen

Sitat fra: Somni på mandag 29. mai 2017, klokken 10:11

De nye stoffsetene virker å være mye bedre enn de nye (og eldre) skinnsetene. Skinnsetene blir jo "skrukkete" med en gang man sitter i de.

Sandvika

Har selv vært utrolig ambivalent på luft. Etter å ha konfrontert selger i drammen med skrekkhistorier fra andre merker og han svarte med at "så lenge man underspyler en gang i uka/hver 14.dag når det saltes så bør det ikke by på for mye uforutsette kostnader" ble det ikke det på meg. I dag er det mulig jeg hadde valgt motsatt da det nok hadde vært kjekt på hytteveien, i bunn av bratte bakker
eller hver gang man skal til Tesla på Rud ::)

SabreMan

Jeg skal bestille en 75 i nær fremtid. Jeg var aldri i tvil om at jeg ville ha EAP, rattvarme og best mulig lyd. Jeg ville sannsynligvis også valgt luft siden jeg har hatt de på de to siste bilene mine (Lexus). Det jeg var/er mest usikker på, er valg av seter og farge på bilen.
Model S 75. Bekreftet 20.07.17. Levert 29.09.17.

Somni

Sitat fra: SabreMan på mandag 29. mai 2017, klokken 16:45
Jeg skal bestille en 75 i nær fremtid. Jeg var aldri i tvil om at jeg ville ha EAP, rattvarme og best mulig lyd. Jeg ville sannsynligvis også valgt luft siden jeg har hatt de på de to siste bilene mine (Lexus). Det jeg var/er mest usikker på, er valg av seter og farge på bilen.
Da er vi i samme båt. Fikk kikket på de nye delskinnsetene hos Tesla i dag og ble positivt overrasket. Setene var grisefine og stoffet virket solid. Bor man ikke midt i en smogg by ser jeg heller ingen premium med premium interiør lenger heller. I følge selger er alcantara tak standard på s foreløpig uten premium oppgr.
E-Golf 2016 - 15.08.15
TMS 75D - 22.11.17

Diravi

Firehjulsdrift er strengt tatt også et ekstrautstyr, i hvert fall på S75.

Når midtkonsoll, elektrisk bakluke, glasstak og bedre standardseter er inkludert i grunnprisen er bilen egentlig ganske komplett slik jeg ser det - minus autopilot og 4WD, som jeg ville lagt til på en 75. Økt rekkevidde og muligens luftfjæring er neste trinn opp på nice-to-have-listen; skinn deretter, fordi skinn + alcantara taktrekk tross alt gir et lite løft innvendig. Det er slik jeg ser det etter ett år og nesten 25 000 km i en 70D som alltid rekker langt nok hvis man planlegger litt.
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

SabreMan

Er det merkbart bedre akselerasjon på en 75D i forhold til en 75?
Model S 75. Bekreftet 20.07.17. Levert 29.09.17.

alda

Fick personligen en mindre chock när jag upptäckte att det inte var dimljus/grøftelys fram på bilen utan premiumpakken, brukte ganska mycket tid på att försöka slå på ljus fram på skärmen innan jag fattade att dom var "non existent" utan premium.  :o :o :o

Inte nog med det, tycker själv att hela fronten ser ganska "billig"/jalla ut utan lampor under glaset..... (se bifogad bild).

Värderar starkt att eftermontera detta bara pga. det estetiska...
Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå"   - solgt 03/20
Tesla Model S60D 2016 (20.09) - "Big Blue"
-Reservert Tesla Model 3 03/18 - kansellerad
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"

E_S

Om det ikke er så farlig om tåkelyset virker kan man kjøpe brukt på Ebay fra USA, så får man den orange fliken som er markeringslys i USA som i hvert fall jeg synes ser ganske bra ut. :) Vet ikke om det er mulig å få dette til å virke på europeiske biler uten jallamekk eller koding av Tesla (noe de helt sikkert nekter å gjøre)..
2020 Tesla Model 3 Performance
+ en veteranbil og to gamle fossilbiler (som skal selges)

Teslus

Jeg har nettopp bestilt en slitter ny S75D med det utstyret jeg følte var viktigst. Første skikkelige elbil, gleder meg stort! :D Jeg endte med følgende utstyr:

• Sort skinn + karbon (jeg likte ikke det brune treverket)
  • Vinterpakke
  • EAP
  • Premium lyd
Etter både familie og venner har hatt dårlige erfaringer med pano valgte jeg det bort og gikk heller for glasstak. Vilt lekkert! Fikk tittet på glasstaket på Rud. Premium interiør føler jeg ikke er verdt pengene.

zairup

Bestilte nettopp en 75d med stoffsetene da jeg ikke vil ha skinn uten ventilasjon, AP, vinterpakke og premium lyd. Syntes ikke Premium pakken var verdt 30k bare for litt lys og ett hepa filter jeg aldri vil bruke.

Sent fra min MIX via Tapatalk

rmr

Sitat fra: zairup på tirsdag 30. mai 2017, klokken 11:23
Bestilte nettopp en 75d med stoffsetene da jeg ikke vil ha skinn uten ventilasjon, AP, vinterpakke og premium lyd. Syntes ikke Premium pakken var verdt 30k bare for litt lys og ett hepa filter jeg aldri vil bruke.

Sent fra min MIX via Tapatalk

Uten Premium pakken får man ikke grøftelys , det tror jeg ikke mange er klar over! Om det er verdt 30K kan selvsagt diskuteres , hehe
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

Teslus

Sitat fra: rmr på tirsdag 30. mai 2017, klokken 11:24
Uten Premium pakken får man ikke grøftelys , det tror jeg ikke mange er klar over! Om det er verdt 30K kan selvsagt diskuteres , hehe

Det er nok sant, kanskje litt dårlig informert fra Tesla sine selgere også - men jeg ser ikke at grøftelys er verdt 30k - det blir voldsomt dyre pærer.  :o

Saberhagen

Sitat fra: alda på tirsdag 30. mai 2017, klokken 09:55
Fick personligen en mindre chock när jag upptäckte att det inte var dimljus/grøftelys fram på bilen utan premiumpakken, brukte ganska mycket tid på att försöka slå på ljus fram på skärmen innan jag fattade att dom var "non existent" utan premium.  :o :o :o

Inte nog med det, tycker själv att hela fronten ser ganska "billig"/jalla ut utan lampor under glaset..... (se bifogad bild).

Värderar starkt att eftermontera detta bara pga. det estetiska...

Og DER er grunnen til at jeg valgte premium pakken til tross for at den ikke gir så ekstra mye merverdi. Det ser mye bedre ut, pluss at en bil i denne klassen bør ha grøftelys/tåkelys. Hvertfall den dagen man skal selge den videre - syntes jeg.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA