Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Trekke kurs til garasje for lading - hva bør en satse på?

Startet av Håkon77, fredag 04. august 2017, klokken 10:58

« forrige - neste »

nr1rayner

Bruk bilen slik du trenger den  ;)
Vet du at du skal ut etter jobb og ikke får ladet nok hjemme, hurtiglad.
Berger du med saktelading, dropp hurtiglading.
Vi kommer støtt og stadig hjem med rimelig lite på batteriet, hurtiglader når/det vi må for å komme hjem.
Ser ut som bilen er godt fornøyd  :D
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

Håkon77

Takker for gode svar. Jeg kan lade på jobben, men kun 4 biler av gangen og max 3,5timer. Men på nettene og i helgen jeg jobber er jeg den eneste med elbil. Da kan jeg lade 8timer som er nok hvis jeg har tatt meg sammen på vei inn til jobb sånn at det er 20% igjen ved ankomst. Problemet var når det var kaldt og mye vann i vegbanen så kom jeg frem med under 10% og reiste da med 10% i manko på vei hjem. Det vil jo gå det også om allt går etter planen, men det kan oppstå kø og omkjøring som da ikke vil være heldig. Jeg har noen faste hurtigladere på veien. Mortensrud på vei inn til Oslo og Vestby på vei hjem. Det er også en på Inspiria i Sarp, men den er defekt og har vært det en stund så den stoler jeg ikke på. Da har jeg uansett bare 1,8mil igjen så da rekker jeg nok frem. Jeg tror da, ut i fra svarene her, at jeg fortsetter som nå og lader 5-10min når jeg føler jeg må.
Fredrikstad.
2000 Lupo 3L
2014 Leaf

tomrh

Å bruke bittelitt mindre strøm hadde vært gull for deg Håkon. Er i litt samme situasjon da jeg mistet lading på jobb høsten 2015 og måtte plutselig enten klare t/r jobb uten å lade eller selge Leafen. Jeg endte opp med flere små forbedringer, det enkleste er jo å pumpe opp dekka men det gjør du sikkert allerede. Hakka R2 dekk har laveste rullemotstand av vinterdekk. Så er det noe så enkelt som å teipe igjen grillen vinters tid, fikk ca. 0,1 kWh/mil bedre forbruk der.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

knut.aulie

10 minutter hurtiglading er 25 kr og ikke mye tid egentlig.......

tomrh

De minuttene er skikkelig sure på vei til/fra jobb, spesielt på vei hjem. Har kjørt til skilpadde bare for å unngå dem...
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

knut.aulie

Skjønner tanken. Jeg kan kjøre lang omvei for å slippe kø, samme prinsippet egentlig

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA