Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Kewet 5 med problemer

Startet av electromax, søndag 13. mars 2011, klokken 20:07

« forrige - neste »

Granheim

Dette oppfattet jeg overhode ikke som negativ omtale, snarere som en foreløpig oppsummering av elbilens historie så langt i et sikkerhetsmessig perspektiv.
forhenværende Mitsubishi selger og i-Miev sjåfør
2012 Rasberry red Mitsubishi i-Miev

Carl Anton Stenling

Marius Paus mener vel at elbiler må være like andre biler for at de skal være relevante. Forstår derfor godt at Granheim oppfatter dette positivt. Hypotesen til Paus er at dersom en bil ser annerledes ut så er den ikke sikker. Nå er jo sikkerhet ikke bare spørsmål om utseende. Buddy er nok sikrere enn man skulle tro med sitt stålbur og moderate akselerasjon. Think er jo testet etter USA-krav og har grei sikkerhet.

Forsikringsselskapene har sannsynligvis godt grunnlag for å gi Buddy lav forsikringspremie. Kan det være slik at en Audi A6 med 30 km/t høyere gjennomsnittshastighet er farligere enn Buddy i praksis - både for den som sitter inni bilen og den som måtte bli truffet?

Carl Anton
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

hens

Nå er det vel ikke gjennomsnittshastigheten som dreper, men topphastigheten.
En idiot har større risiko bak rattet i en A6 enn i en Buddy!
Hvor mange dødsulykker er registrert med elbil som årsak?
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

Lars C. Krogenæs

"It's not the fart that kills you, it's the smell!" - Sitat Petter Solberg.

Som den vise mannen han er prøver han å si at det altså er utslippene fra biler som dreper flest nordmenn. Dette er dog vanskeligere å måle, fordi hendelsen ikke skjer momentant. Akutte dødsulykker i trafikken er lettere å registrere.  :o

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Ken

Jeg tror at han prøver å si at dårlig engelsk norsk er litt morsom. :'(
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

Elmo

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på fredag 18. februar 2011, klokken 13:58
"It's not the fart that kills you, it's the smell!" - Sitat Petter Solberg.

Som den vise mannen han er prøver han å si at det altså er utslippene fra biler som dreper flest nordmenn. Dette er dog vanskeligere å måle, fordi hendelsen ikke skjer momentant. Akutte dødsulykker i trafikken er lettere å registrere.  :o

Veldig bra Lars :D ;D
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

hens

#7
Meget god forklaring på en uheldig formulert setning. :D
Jeg har en lignende fra sporveien i Oslo, legger den på "humor...." under utrolige.
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA