Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Model X som taxi

Startet av nien, torsdag 03. august 2017, klokken 17:35

« forrige - neste »

nien

Jeg eier ikke en Tesla i dag... litt for dyr for meg... men 600 er innafor..

0,8% rente + 600 for en lett ribba Model S, er ikke det veldig gunstig ???

Eller er det noe her jeg ikke har forstått - løp & bestill ?

Nasatech

Sitat fra: nien på fredag 26. mai 2017, klokken 09:25
Jeg eier ikke en Tesla i dag... litt for dyr for meg... men 600 er innafor..

0,8% rente + 600 for en lett ribba Model S, er ikke det veldig gunstig ???

Eller er det noe her jeg ikke har forstått - løp & bestill ?

Er det en helt ribba bil da eller? 600' er billig. Du får i tillegg 8.000 i referral rabatt, så da kan du slenge på en pakke til 8.000. F.eks. vinterpakken ;)

Espen Hugaas Andersen

Hvor gunstig det er får du vurdere. Men det er ikke noe lureri. :)

Ikke glem referral kode, så sparer man også 8000 kroner.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Espen Hugaas Andersen

En kostnad som det riktignok er vanskelig å slippe unna er vinterhjul. Da må man legge på 22-25k om man velger hjul fra Tesla.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

BMW850

Jeg er helt enig med deg. Og du sparer kroner fra første kilometer :)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

krister461

Absolutt en god deal. Men når
man først handler er det kanskje lurt å legge på noen prosent til og få med autopilot....

Espen Hugaas Andersen

#6
Jeg ser ikke på autopilot som noen nødvendighet. Har ikke tatt med det på min bil, og kommer neppe til å savne det. Jeg tenker også slik at dette er noe man kan aktivere om et år eller to eller tre, hvis man ser SW blir såpass bra at man bare *må* ha det. (Her kan man også oppleve det samme som de som gikk for 60 kWh Model S, at plutselig blir det veldig billig å aktivere autopilot, og at det blir standard på alle nye S/X. Jeg vil nesten si dette er mer sannsynlig at skjer enn at det ikke skjer.)

Om jeg skulle vurdert å kjøpe noe ekstra, så er det nok AWD. Bedre ytelser, lavere forbruk, bedre regen, jevnere dekkslitasje og trolig noe bedre pålitlighet. I tillegg kan det være veldig bra for prisen om man skal selge bilen om noen år. AWD hjelper på å skille bilen fra de tidlige Teslaene som kom til Norge. En 2017 S75 kan fort bli sammenlignet med en 2013 S85, til mye lavere pris. Med AWD virker bilen nyere.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

krister461

Smak og behag. For meg gir autopilot mye mer verdi enn AWD, og ville aldri valgt en bil uten autopilot. :)

Softblue

Skal du bruke takstativ, så bør du velge soltak til 16.500. De andre takene har ikke fester for takstativ.
Skal du ha en annen farge enn svart så må du legge til metallic lakk, som koster 8.300,-.

Ekstra kostnader:
Vinterdekk (koster 25.200 fra Tesla)
Gummimatter
Chademo-adapter
Rødt adapter til lader
Ladeboks til egen garasjeplass hjemme
2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban.
70.000 elektriske kilometer.

krister461

Sitat fra: Softblue på fredag 26. mai 2017, klokken 12:48
Skal du bruke takstativ, så bør du velge soltak til 16.500.
Evt. kan man bruke vakuum-stativ til ski og sykler :)

Nasatech

Sitat fra: Softblue på fredag 26. mai 2017, klokken 12:48
Skal du bruke takstativ, så bør du velge soltak til 16.500. De andre takene har ikke fester for takstativ.
Skal du ha en annen farge enn svart så må du legge til metallic lakk, som koster 8.300,-.

Ekstra kostnader:
Vinterdekk (koster 25.200 fra Tesla)
Gummimatter
Chademo-adapter
Rødt adapter til lader
Ladeboks til egen garasjeplass hjemme

Mye av dette er vel "Nice to have"? Jeg har hatt Tesla siden 2013 og har aldri hatt, eller savnet, gummimatter, chademo, rødt adapter eller ladeboks men har jo mye å si hvordan kjøremønster man har. Lader på vanlig 16a kurs hjemme. Blått adapter følger vel med bilen?

Enig med takstativ og metallic [emoji106]

Saberhagen

Følger ikke gummimatter og hattehylle som standard når man kjøper bil hos Tesla?

Nasatech

Sitat fra: Saberhagen på fredag 26. mai 2017, klokken 12:54
Følger ikke gummimatter og hattehylle som standard når man kjøper bil hos Tesla?

Hattehylle følger med. Det følger med matter men de er ikke gummi. De er stoff. Men de holder lenge. De blir fine når man støvsuger de og bak i bilen min (hvor barna er) så er den helt fin. Foran hos meg blir den litt slitt, men mye penere da.

De tidligste bilene (og Model X) har ikke hattehylle.

cstromme

Syns at en helt ribba Model S i dag til 589.100,- er et kjempekjøp. Jeg tror at AP vil være viktig om et år eller to, men da kan man alltids betale for det da.

Det eneste jeg hadde sørget for å få med er metallic lakk. Standardlakken på Model S og X er ufattelig dårlig, og slites fort med årene. Det er verdt de ekstra 8.300,- for å komme seg opp på en bedre lakk. Da er du fortsatt kun på 597.400,-
Tesla Model X 75
Tesla Model S 85 - Vin: 37234 (SOLGT)

BMW850

Man kan klare seg helt fint uten AP. Ihvertfall for oss som liker å kjøre selv  :+1:
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA