Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Kia Optima SW PHEV

Startet av brako79, torsdag 03. august 2017, klokken 13:45

« forrige - neste »

TM

Veldig bra. Jeg er 99 % sikker på Møller tar feil. Men nå har sendt inn melding til importøren om å legge til komfort-telefoni. Når jeg får bilen skal jeg sjekke signalstyrken før og etter at mobilen er tilkoblet via bluetooth. Hvis signalstyrken ikke endres vet vi at Møllers opplysninger ikke stemmer.

TM

Er det noen som er gode i tysk og kan tolke dette som står om komfort-telefon i den tyske prislisten. Det som står om tilkobling til antenne er spesielt interessant. Det kan virke som om antennetilkobling skjer gjennom den induktive ladeforbindelsen.

Telefonschnittstelle ,,Comfort" mit induktiver Ladefunktion

2 USB-Schnittstellen auch für iPod/iPhone; Anwahl von auf dem Mobiltelefon gespeicherten Audiodateien über TFT-Touchscreen (AVRCP 1.3); Außenantennenanbindung über Ladehalterung in der Mittelkonsole; Bedienung und Anzeige über Multifunktionsanzeige ,,Premium" und TFT-Touchscreen des Radios bzw. Navigationssystems sowie über das optionale Multifunktionslenkrad; drahtlose Kommunikationsschnittstelle BLUETOOTH AUDIO (ausschließlich kompatibel mit advanced audio distribution profile A2DP); Einfach-Kopplung des Mobiltelefons über Secure Simple Pairing (SSP); einfacher Telefonbuchzugriff über Phone Book Access Profile (PBAP); Freisprecheinrichtung; für Mobiltelefone mit Bluetooth-Schnittstelle (hands free profile 1.5) und GSM 900/1800 MHz; gleichzeitige Anbindung von bis zu 2 Telefonen; Telefonkontakt-Adressdaten zur Verwendung für Navigations-Zieleingabe 3); Telefonkontakte mit Bilddarstellung

TM

#17
Google translator gir følgende resultat:

Forstår ikke dette med ekstern antenne. Må man koble telefonen fysisk til et adapter, så er vel poenget med induksjonslading borte ?

Google translatør fra tysk prisliste:

"2 USB-porter for iPod / iPhone, Velge lagret på mobiltelefonen lydfiler via TFT-berøringsskjerm (AVRCP 1.3); Ekstern antenne tilkobling via vugge i midtkonsollen; Betjening og skjerm via multi-funksjonell display "Premium" og TFT berøringsskjerm av radio eller navigasjonssystemet, så vel som valgfrie multirat; trådløs kommunikasjonsgrensesnitt BLUETOOTH AUDIO (utelukkende kompatibel med Advanced Audio Distribution Profile A2DP); Bare koble mobiltelefonen via sikker enkel paring (SSP); enkel telefonbok tilgang via Phone Book Access Profile (PBAP); høyttaler; for mobiltelefoner med Bluetooth-grensesnitt (Hands Free Profile 1.5) og GSM 900/1800 MHz; samtidig tilkobling av opp til 2 telefoner; Telefonkontakt adressedata for bruk ved navigasjon input 3); Telefon kontakter med bildevisning"

Rio

Det er uansett "ingen" som bruker 2G (GSM 900/1800 MHz) lengre, selv om de hadde en innebygget "repeaterfunksjon" eller noe slikt.

En elbil har ikke noen spesiell "stråling", og ikke er det farlig uansett. Ei heller fra mobiltelefoner.

Den sterkeste strålingen i en bil (med meget stor margin) kommer gjennom vinduet, som sollys. :)
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA