Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Kia Optima SW PHEV

Startet av brako79, torsdag 03. august 2017, klokken 13:45

« forrige - neste »

brako79

Noen som har fått trådløs lading med på de nye e-golfene dere har mottatt?
///Mvh
Kristian
'17 e-Golf juni / res 14.11 - levert 14.6.
'93 M5T
'89 325ixT

Ecinnaj

Hvor står det at man får det evt kan velge det?

Sent fra min SM-N910F via Tapatalk

Ecinnaj

Fant det.
Men finner ikke ut om det er standar eller tilleggsutstyr :(

Hølland

Er ekstrautstyr. Blå 0 i slutten av teksten betyr ekstrautstyr. (se note i bunn av side 7 i brosjyren du leser) Koster 3100,- i følge prislisten. Tror dette ble introdusert på prislisten datert 1.3.17 så er ikke sikkert det er så mange biler på veien enda som er kjøpt etter dette..?

Ecinnaj

Sitat fra: Hølland på torsdag 25. mai 2017, klokken 22:44
Er ekstrautstyr. Blå 0 i slutten av teksten betyr ekstrautstyr. (se note i bunn av side 7 i brosjyren du leser) Koster 3100,- i følge prislisten. Tror dette ble introdusert på prislisten datert 1.3.17 så er ikke sikkert det er så mange biler på veien enda som er kjøpt etter dette..?
Nei er sikkert ikke det da. Spurte min selger om dette siden ioniq hadde det men han viste ingenting om det.

Hmm er det verd 3100 kr da?
Wlan er det trådløstnett? Mulighet for det.
X 2 usb hvor blir de plassert isåfall.

Er vel ikke så mye vits i å høre med selger. Synes det er forferdelig lite info derrifra :(

TM

Er litt forvirrende at brosjyren og prislisten opererer med ulike navn. Brosjyren referer til business-versjonen med SIM Kort og WLAN, mens prislisten skriver Premium telefonforbindelse med ekstern antenne. I prislisten så er WLAN inkludert i komfortelefon-pakken til 3100.

"På biler med Comfort grensesnitt skjer dette via bilens utvendige antenne. Dette reduserer strålingen inne i bilen. En ekstra antenneforsterker gir bedre mottakskvalitet. Enheter som oppfyller Qi-standarden, kan dessuten lades trådløst.

Hvis bilen bestilles med Komfort-telefon pakken og dermed trolig ikke har ekstern mobil-antenne, hvordan kan da beskrivelsen fra brosjyren (over) stemme ?

Det er ikke første gang VW har feil i brosjyre og prisliste, så dette tror jeg at jeg skal undersøke med VW kundeservice.

Ecinnaj

Sitat fra: TM på fredag 26. mai 2017, klokken 08:59
Er litt forvirrende at brosjyren og prislisten opererer med ulike navn. Brosjyren referer til business-versjonen med SIM Kort og WLAN, mens prislisten skriver Premium telefonforbindelse med ekstern antenne. I prislisten så er WLAN inkludert i komfortelefon-pakken til 3100.

"På biler med Comfort grensesnitt skjer dette via bilens utvendige antenne. Dette reduserer strålingen inne i bilen. En ekstra antenneforsterker gir bedre mottakskvalitet. Enheter som oppfyller Qi-standarden, kan dessuten lades trådløst.

Hvis bilen bestilles med Komfort-telefon pakken og dermed trolig ikke har ekstern mobil-antenne, hvordan kan da beskrivelsen fra brosjyren (over) stemme ?

Det er ikke første gang VW har feil i brosjyre og prisliste, så dette tror jeg at jeg skal undersøke med VW kundeservice.
Ja gjør gjerne det :) min selger vet somregel ingenting om noe når jeg spør.

Jeg har ikke telefon med trådløs lading enda men det blir forhåpentligvis snart.
Så denne pakken hadde vært kjekt.

Ioniq hadde det også men da var det inkl.

iCar

Da har den dukket opp i norske konfiguratoren

Model S 75D Pearl White - Levert 16.06.17
Model ≡ LR Midnight Silver - Levert 23.02.19
Mercedes-Benz EQ C - Reservert 13.09.17
Kjører 100% elektrisk

TM

Har fått e-post fra kundeservice i Møller. De bekrefter at det som står i brosjyren er korrekt:

"På biler med Comfort grensesnitt skjer dette via bilens utvendige antenne. Dette reduserer strålingen inne i bilen. En ekstra antenneforsterker gir bedre mottakskvalitet. Enheter som oppfyller Qi-standarden,
kan dessuten lades trådløst"

Må si at denne pakken til 3100 kr framstår som et veldig fornuftig valg. Gode mottaksforhold og lavere stråling er viktig for en ny bil hvor Internett kanskje benyttes til blant annet strømmetjenester. Hvis pris er avgjørende ville jeg heller kutte ut Active Info Display. Det er jo ikke nyttig og den dagen det systemet går i stykker tror jeg det blir en kostbare regning hvis garantien er utløpt.

Cral

Nå tror jeg ikke stråling fra en mobiltelefonen er den største strålingskilden i en elektrisk bil.
~Cral

2017 FL E-Golf
2015 Kia Soul 27kWt
2019 Kia eNiro

TM

Sitat fra: Cral på torsdag 01. juni 2017, klokken 22:31
Nå tror jeg ikke stråling fra en mobiltelefonen er den største strålingskilden i en elektrisk bil.
Jeg vet om en som solgte sin Tesla Roadster på grunn av høyt strålingsnivå. Vet ikke om det bare var noe han trodde,eller om det ble foretatt målinger. Når det gjelder mobilstråling så har jeg lest at det kan bli veldig høye verdier i en bil fordi mottaksforholdene er dårlige. Det er uansett en fordel hvis det bedrer mottaksforholdene for da går samtidig strømforbruket på mobilen ned. Siden mobilen lades induktivt og strømmen da kommer fra 12V batteriet som igjen lades av fremdriftsbatteriet vil du også få lenger rekkevidde . Kanskje flere meter  ;D

Litt om mobilstråling i bil: https://einarflydal.com/2017/01/17/mobilbruk-i-bil-hvordan-funker-det/

Ecinnaj

Betyr det at det ikke har noe å si da? Siden smarttelefoner ikke kan koble seg på en ekstern antenne uansett?
Skjønner ikke dette jeg.

TM

Nei, jeg forstår det heller ikke. Forsøkte å søke opp ekstern antenne med Bluetooth tilkobling, for hvis det er det i e-Golf, så må det jo finnes. Jeg har i allefall fått bekreftet at jeg via Bluetooth vil få bedre mottak og lavere stråling når jeg kjøper komfort-telefon i e-Golf. Stemmer ikke dette, så får de kreditere det på fakturaen ;)

TM

Jeg leste artikkelen til Einar Flydal som tydelig er en kapasitet innen mobilteknologi. Ass. professor ved NTNU og tilknyttet Telenor. Når han sier at det ikke er mulig å koble en smarttelefon trådløst til en ekstern antenne, så er det akkurat det kundeservice i Møller sier at Volkswagen gjør med komfort-telefon pakken. Jeg føler kanskje at jeg stoler litt mer på Flydal, enn kundeservice i Møller.
Jeg tror de har blandet sammen informasjonen om integrert telefon med innebygget simkort og ekstern antenne. Da vil man oppnå mindre stråling og trolig bedre dekning.

Ecinnaj

Dette fikk jeg fra prodsjef på møller

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA