Problem eller bare jeg som ikke har lest godt nok i manualen?

Startet av zbk, torsdag 25. mai 2017, klokken 12:56

« forrige - neste »

oland

Jeg har problemer med fotgjengersikkerhetssignalet.  Selv om dette er aktivert, lager bilen aldri noen lyd.  Noen som har en ide om hva problemet kan være?
2017 Opel Ampera-e

Counterpointer

Min piper og blinker rødt. Har ikke aktivert noe spesielt.

Arha

Renault Scenic E-tech fra 10/10 2024.
Opel Ampera-e 2017-2024, solgt etter 120000 km. Nytt batteri på tilbakekalling januar 2023.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

Counterpointer

Sitat fra: Arha på onsdag 14. juni 2017, klokken 15:25
Min har en skrapelyd inntil 23 km/t.
Det er fotgjengerlyd. Kan skrus av med knapp på displayet midlertidig.

oland

Sitat fra: knut.aulie på onsdag 14. juni 2017, klokken 19:29

Det er denne lyden jeg savner. Hører ingen lyd selv om den er aktivert på skjermen. Tror den kalles fotgjengersikkerhetssignalet i brukermanual.
2017 Opel Ampera-e

bno

Den kommer på som standard oppsett. Må skru den av for å deaktivere. Avslått kun til neste oppstart. Uansett skal den gi samme lyd ved rygging uavhengig av avslått status. Så har du ikke lyd er vel turen til forhandler...

Counterpointer

Sitat fra: oland på onsdag 14. juni 2017, klokken 21:48
Sitat fra: knut.aulie på onsdag 14. juni 2017, klokken 19:29

Det er denne lyden jeg savner. Hører ingen lyd selv om den er aktivert på skjermen. Tror den kalles fotgjengersikkerhetssignalet i brukermanual.
Du hører den lett når du står i D/L/R. Kan stå stille. Lyden blir borte når du trykker P.

La ikke merke til den først fordi jeg var vant til melodi fra gamlebilen. Men nå er den ganske påtrengende og jeg hører den godt.

Har du den ikke er noe feil.

Counterpointer

Denne knappen aktiverer/deaktiverer

oland

Sitat fra: knut.aulie på onsdag 14. juni 2017, klokken 22:18
Denne knappen aktiverer/deaktiverer

Takk Knut, det er den knappen jeg har aktivert og deaktivert med ja. Ganske sikker på at det ikke er noe lyd, men skal få noen til å skifte mellom D og P mens jeg står foran bilen for å være sikker.
2017 Opel Ampera-e

Counterpointer

Ipadjove

Har bare hørt lyden innenfra hittil og den er svakere der enn jeg hadde trodd den skulle være. Kan minne om frekvenslyd fra motorer osv.

anki

Hører ingen lyd jeg.
Hverken på fotgjengeralarm eller når jeg rygger

Counterpointer

Hvis det finnes et valg i menyene et sted som kan skru den av så si ifra når dere finner det.
Jeg ville heller skrudd den på ved behov enn av.

Tom E.

Jeg har prøvd alt. Får ikke slått på lyden dere skriver om. Ingen lyd på min bil. Har nesten kjørt ned 4 personer på 2 uker. Bilen er tysst som graven. Til og med i 120 hører jeg ingenting. Kun antydning til vindstøy fra speilene.

Trond.m

Sitat fra: Tom E. på torsdag 15. juni 2017, klokken 18:59
Jeg har prøvd alt. Får ikke slått på lyden dere skriver om. Ingen lyd på min bil. Har nesten kjørt ned 4 personer på 2 uker. Bilen er tysst som graven. Til og med i 120 hører jeg ingenting. Kun antydning til vindstøy fra speilene.
Det er vanlig at fotgjengervarselet slår seg av automatisk over en viss hastighet. Det pleier å være rundt 40 km/t. Grunnen er at dekkstøyen da er så høy at det ikke er noe poeng å lage mer støy. Hvis du allerede nesten har kjørt ned 4 personer vil jeg anbefale å endre adferd i trafikken eller oppsøke optiker  :)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA