Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Kjøper du nye Leaf?

Startet av zbk, torsdag 03. august 2017, klokken 06:03

« forrige - neste »

Ipadjove

Dette er med nærlys i laveste posisjon. De lyser ca beint frem, men litt vinkel oppover. Færre blinker da, men de ser høye ut. Skal inn på sjekk torsdag eller fredag.

DagfinnN

Varsellyd når man er nær hindringer.
Jeg har ikke funnet ut hvordan man slår dette av. Min oppfatning er at dette bråket forstyrrer mer enn det hjelper når jeg parkerer trangt.
X100D hentet 27.05.2020
TM3 SR+ hentet 31.12.2019
x S100D Levert 29.11.2017 - solgt 27.05.2020
x Opel Ampera-E bestilt 20.09.2016 - levert 30. mai 2017 - solgt 20.desember 2019
x Subaru Outback solgt april 2017, går all in electric.
x Tesla S85D hentet 9. november 2015, solgt 12.10.2017
x Nissan Leaf solgt 28.07.2015

zbk

Fysisk knapp på senterpanelet, mener jeg på. Nest ytterst til høyre, tror jeg. Ved siden av lane assist-knappen. (har ikke testa det, men symbolet skulle tilsi det er den)
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

bno

Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

DagfinnN

Sitat fra: zbk på onsdag 07. juni 2017, klokken 10:13
Fysisk knapp på senterpanelet, mener jeg på. Nest ytterst til høyre, tror jeg. Ved siden av lane assist-knappen. (har ikke testa det, men symbolet skulle tilsi det er den)
Suverent - takk!
X100D hentet 27.05.2020
TM3 SR+ hentet 31.12.2019
x S100D Levert 29.11.2017 - solgt 27.05.2020
x Opel Ampera-E bestilt 20.09.2016 - levert 30. mai 2017 - solgt 20.desember 2019
x Subaru Outback solgt april 2017, går all in electric.
x Tesla S85D hentet 9. november 2015, solgt 12.10.2017
x Nissan Leaf solgt 28.07.2015

pilt

Sitat fra: zbk på onsdag 07. juni 2017, klokken 10:13
Fysisk knapp på senterpanelet, mener jeg på. Nest ytterst til høyre, tror jeg. Ved siden av lane assist-knappen. (har ikke testa det, men symbolet skulle tilsi det er den)
Ja, men på magisk vis skrur den seg plutselig på igjen. Teit med en fysisk knapp som ikke forblir av når man trykker den til å være av, i hvert fall på én og samme tur.
Oslo
P106 - mai 2005 til mai 2017
Nissan Leaf Tekna - juli 2014
Opel Ampera-E - mai 2017
Hyundai Kona - feb 2019

TDM

Det er vel en hastighets grense får når sensorene er aktive så hvis du bryter denne så slår de seg kanskje på igjen når du kommer under grensen. Syntes det er helt greit.

Ipadjove

Hm virker som om setebeltealarmen overstyrer avstands-sensorene sine varslinger.

Liker ikke at setebeltealarmen fortsetter selv om bilen står i ro/park osv. (Men slik er det vel på flere biler)

Radar70

Sitat fra: Ipadjove på torsdag 08. juni 2017, klokken 17:14

Liker ikke at setebeltealarmen fortsetter selv om bilen står i ro/park osv. (Men slik er det vel på flere biler)

Det er noe jeg misliker sterkest med fossil bilen min! Dårlig nytt at det videreføres i AE!
Opel Ampera-e Quantum Grey med alt utstyr - Bestilt 28/9-16 - Levert 16/6-17

Ipadjove

Ikke noe problem, bare nyskjerrig:

En skal ha mest lufttrykk i bakhjulene. Hvorfor det egentlig, når det er mest vekt på framhjulene?

Ca-vekt med kun fører og noe lite baki : framme 960 kg, bak 760 kg. Total 1740 kg.

knut.aulie

Sitat fra: Ipadjove på fredag 09. juni 2017, klokken 13:13
Ikke noe problem, bare nyskjerrig:

En skal ha mest lufttrykk i bakhjulene. Hvorfor det egentlig, når det er mest vekt på framhjulene?

Ca-vekt med kun fører og noe lite baki : framme 960 kg, bak 760 kg. Total 1740 kg.
Jeg har nå som et forsøk 3 bar i alle dekk (280 kpa for å bruke GM/Opel måleenhet)

Ser ikke noen god grunn til å ha mer trykk bak når jeg kjører uten passasjerer og last bak.

S4e

Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

Amundmo

Har nå kjørt min AE noen dager og har dermed to spørsmål som jeg håper noen kan svaret på: )

Er det virkelig slik at jeg ikke kan stille inn en maksgrense for hvor mye jeg ønsker bilen skal lade? Når jeg setter den på vanlig landing så er det ønskelig at ladingen skal stoppe ved 80% for å for bevare batteriet, men en slik funksjon finner jeg ikke.
Mitt andre spørsmål er ang appen My Opel, der kan jeg stille inn landing, 6 eller 10 amp osv, men går det ikke an å stoppe ladingen via appen!?
Om ikke, er det noen som vet om dette er noe som snart er tilgjengelig?   
Ampera-e bestilt 29/9- levert juni 17.

Ipadjove

Du kan bruke hill-top-alternativet. Da stopper ladingen på 88% eller noe, husker ikke helt hva.

Ove Braathen

Hmm brukt hurtiglading i dag og selv etter lading er over eller avbrutt på jeg trykke på fjernkontrollen på nøkkelen for å løse ut denne .... jeg ser for meg praktiske problemer der andre skal overta lading og jeg ikke er i nærheten , enten dette er med hurtiglader pluggen , eller type 2 ... dette selv om bilen er ulåst

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA