Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla Model 3 Konfiguratoren er klar.

Startet av Gordon Retriever, onsdag 02. august 2017, klokken 18:22

« forrige - neste »

Knut Røe


Fush

Model 3 har regnsensorer og automatiske viskere i følge denne tråden (det er lagt inn bilde av sensorene på side 1)

https://model3ownersclub.com/threads/windshield-wipers-and-headlights.4664/

Der er det også bilde som bekrefter at det er integrerte spylere i viskerene og ikke den dritten som Model S kaller spylerdyser
Hvit Volkswagen E-Up! siden 7. november 2014 [Solgt mai 2019]
Hvit Tesla Model S 85D siden 18. mai 2015 [Solgt mai 2019]
Hvit Tesla Model 3 LR AWD siden 6. juni 2019

Amoss

Sitat fra: Fush på fredag 13. oktober 2017, klokken 21:15
(det er lagt inn bilde av sensorene på side 1)
Der er det også bilde som bekrefter ...

Problemet er bare at på det forumet ser man kun T-skjorte reklamer istedet for bildene dersom man ikke er inne med en registrert brukerprofil. Har derfor gitt opp å følge lenker ditt.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

geear

Sitat fra: tiger``n på fredag 13. oktober 2017, klokken 19:40
To trinn på viskerne i model 3, og ikke auto.
https://jalopnik.com/we-have-to-talk-about-the-tesla-model-3s-windshield-wip-1819439449
Kan tenkes at planen er full automatikk og justere følsomheten via skjermen. På mine biler kjører jeg KUN med regnsensoren på, og hadde hatt null problem om spaken var kun av og på så lenge jeg kunne stilt følsomheten et annet sted (i dette tilfellet på skjermen). Hvis det er det som er planen bør de ha fått det til før bilen kommer til Norge, for med kun av og på blir mangelen på regnsensor enda større enn på TMS og TMX...  :'(
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

ohowl

Sitat fra: Amoss på fredag 13. oktober 2017, klokken 21:35
Sitat fra: Fush på fredag 13. oktober 2017, klokken 21:15
(det er lagt inn bilde av sensorene på side 1)
Der er det også bilde som bekrefter ...

Problemet er bare at på det forumet ser man kun T-skjorte reklamer istedet for bildene dersom man ikke er inne med en registrert brukerprofil. Har derfor gitt opp å følge lenker ditt.

2015 Leaf EU-Tekna
Tesla Model ≡ LR AWD

Amoss

"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

lunitiks

Vis meg noe som bekrefter at det der er en regnsensor. AP2 S/X har også en sånn linse, men dette er ikke noen regnsensor slik som AP1 har
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

DrNox


ohowl

Sitat fra: lunitiks på lørdag 14. oktober 2017, klokken 13:11
Vis meg noe som bekrefter at det der er en regnsensor. AP2 S/X har også en sånn linse, men dette er ikke noen regnsensor slik som AP1 har

Vi har ikke noe bekreftelse på noe som helst, kun antagelser. Stiller meg lett tvilende til at model3 har en egen regnsensor, bare repostet et bilde noen viste til ;-)
2015 Leaf EU-Tekna
Tesla Model ≡ LR AWD

Amoss

Nå dreier ikke denne artikkelen direkte om Model 3, men synes fortsatt den er relevant. Antar denne forklarer den gode plassen til ladepluggen på Model 3:
https://electrek.co/2017/10/16/tesla-new-dual-charge-port-design-model-s-model-x/
Sitat
Tesla unveils new dual connector charge port design for Model S and Model X

Tesla unveiled today an updated Model S and Model X design featuring a new dual connector charge port system to support more than one charging standard on its electric vehicles.

Currently, the charge port on all Tesla vehicles is located within the tail light on the driver's side, but the actual connectors are different depending on the market.

In the US and Canada, it features Tesla's own proprietary connector and in Europe, the company uses the standard Mennekes plug.

In China, Tesla was using the same charging system as the one it uses in Europe until now.

Antar på bakgrunn av dette at *i det minste* CCS nå vil komme til alle europeiske Tesla modeller. Uansett en spennende utvikling :)
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Vesel

Sitat fra: Amoss på mandag 16. oktober 2017, klokken 15:16
Nå dreier ikke denne artikkelen direkte om Model 3, men synes fortsatt den er relevant. Antar denne forklarer den gode plassen til ladepluggen på Model 3:
https://electrek.co/2017/10/16/tesla-new-dual-charge-port-design-model-s-model-x/
Sitat
Tesla unveils new dual connector charge port design for Model S and Model X

Tesla unveiled today an updated Model S and Model X design featuring a new dual connector charge port system to support more than one charging standard on its electric vehicles.

Currently, the charge port on all Tesla vehicles is located within the tail light on the driver's side, but the actual connectors are different depending on the market.

In the US and Canada, it features Tesla's own proprietary connector and in Europe, the company uses the standard Mennekes plug.

In China, Tesla was using the same charging system as the one it uses in Europe until now.

Antar på bakgrunn av dette at *i det minste* CCS nå vil komme til alle europeiske Tesla modeller. Uansett en spennende utvikling :)
Nice.  :) 
Ser ut som Chademo-tilkoblingspunkt for meg, på bildet. Håper TM3 også får dette innen den når Europa, eller helst CCS da, så slipper man å kjøpe og drasse på Chademo-adapter for den sjeldne gangen man behøver å bruke offentlig hurtiglader.
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

Espen Hugaas Andersen

Det er den kinesiske hurtiglade-standarden. Men forventningen er at det også vil legges til støtte for CHAdeMO (i Japan) og CCS (i Europa/USA).
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

trykkertor

Bilene var da mye mer elegant da ladelokket var skjult i "baklyset"
Nå fikk vi gjensyn med det stygge "tanklokket".

Jeronan

#569
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på mandag 16. oktober 2017, klokken 19:28
Det er den kinesiske hurtiglade-standarden. Men forventningen er at det også vil legges til støtte for CHAdeMO (i Japan) og CCS (i Europa/USA).

But since the European Tesla's already come with Mode 2 connection, we don't need a separate second connection. To get CCS, the combo connector is placed right under the Mode 2 connection.
But that is of course not going to fit in the curent space either. :-/
Model S 75D - Nov 2017
BMW i3 2017 - Feb 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA