Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla Model 3 Konfiguratoren er klar.

Startet av Gordon Retriever, onsdag 02. august 2017, klokken 18:22

« forrige - neste »

ganton

Sitat fra: Mazzbot på lørdag 23. september 2017, klokken 08:24
https://m.youtube.com/watch?v=tLsuUbqv4eg&feature=youtu.be
Blir en tilvenning til at alt styres fra touch (vindusviskere etc..), mulig noe på ratthendel også håper jeg.

Litt pikseltelling tilsier at estimert rekkevidde 100% ~ 517km :-)
BMW i3 (27.aug 2014)
Tesla model 3 (reservert 01.04.2016, bestilt 5.12.18, levert 30.03.19)

Alfa Bergen

Sitat fra: ganton på lørdag 23. september 2017, klokken 11:29
Blir en tilvenning til at alt styres fra touch (vindusviskere etc..), mulig noe på ratthendel også håper jeg.

Litt pikseltelling tilsier at estimert rekkevidde 100% ~ 517km :-)

Blir tilsynelatende mulig å få et sveip med et lett trykk og sveip/spyling med et litt hardere trykk
Model S85 Levert 7.11.2013. (Solgt)
Model S100D Levert 8.6.2019

Beste biler jeg har kjørt. Punktum!

RuneW

Sitat fra: ganton på lørdag 23. september 2017, klokken 11:29

Særlig når man må trykke hele 5 ganger på skjermen før det skjer noe! Og husk at dette er av folk som sitter og koser seg med bilen parkert, ikke en som er i en stresset trafikk-situasjon. Jeg blir matt...

Det der holder rett og slett ikke til kritiske ting som styring av vindusviskere. Heldigvis er de fleste av disse grunnleggende tingene styrbare fra rattet i tillegg.
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

Brede

Du henter bilen hos forhandler, går inn på skjermen og setter viskerne i auto og lever livet med et smil til du selger bilen. Ikke akkurat kritisk i mine øyne..

Men at det er viktig at skjermen responderer på en god måte, det er vi enige i!

lunitiks

"Setter viskerne i auto"...? What did I miss?
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Lynet

Sett viskerne på auto og ødelegg både viskerne og pussermotor ved første vinterdag!
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

knut.aulie

Ganske mye som ikke er lagt inn enda. Ikke intervall på viskere og ikke sensor (og sikkert enda mer)
Sånne ting påvirker daglig bruk ganske mye, og gjør at for min del er det greit å vente en god stund slik at Tesla får ordnet en del av dette.

Brede

Sitat fra: lunitiks på lørdag 23. september 2017, klokken 15:53

Sikkert min feil.. Gikk automatisk ut fra at nye/moderne biler har en slik funksjon.  ;D

Brede

Sitat fra: Lynet på lørdag 23. september 2017, klokken 16:02
Sett viskerne på auto og ødelegg både viskerne og pussermotor ved første vinterdag!

Hmm.. Jeg har hatt det på auto på bilene mine de siste 10 årene uten at noe slikt har skjedd.  :o

lunitiks

Sitat fra: Brede på lørdag 23. september 2017, klokken 18:16

Sikkert min feil.. Gikk automatisk ut fra at nye/moderne biler har en slik funksjon.  ;D
Du er automatisk unnskyldt  ;)
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

THE

Ville jo vært for galt om en billigbil som 3 skulle ha viskerautomatikk når S og X ikke har det. Dessuten har det jo vært tørke de siste 3 årene i California, så hva skal de med automatiske viskere der?

Nå har to selgere hos Tesla, på to forskjellige service center, sasgt til meg at Tesla driver med kalibrering av viskerautomatikk på AP2 biler, og at det kommer en SW oppdatering "snart". Men det er jo selgere da...
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

knut.aulie

Sitat fra: lunitiks på lørdag 23. september 2017, klokken 21:32
Sitat fra: Brede på lørdag 23. september 2017, klokken 18:16

Ehhh det er vel en OTA oppdatering som kommer senere.... [emoji16]

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: Alfa Bergen på lørdag 23. september 2017, klokken 13:47

Blir tilsynelatende mulig å få et sveip med et lett trykk og sveip/spyling med et litt hardere trykk
Med andre vil manuell styring på venstre hendel være identisk med dagens TMS og TMX (+MB)
No big deal

Amoss

Sitat fra: knut.aulie på lørdag 23. september 2017, klokken 21:56

Nå overdriver du!  Funksjonaliteten "Automatiske unnskyldninger" har tross alt vært på plass siden dag en

;)
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

knut.aulie

Sitat fra: Amoss på lørdag 23. september 2017, klokken 22:04
Sitat fra: knut.aulie på lørdag 23. september 2017, klokken 21:56

Nå overdriver du!  Funksjonaliteten "Automatiske unnskyldninger" har tross alt vært på plass siden dag en

;)
[emoji1360][emoji56][emoji1]

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA