Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla Model 3 Konfiguratoren er klar.

Startet av Gordon Retriever, onsdag 02. august 2017, klokken 18:22

« forrige - neste »

model3citizen

Sitat fra: Gordon Retriever på tirsdag 12. september 2017, klokken 18:51
"Imitation is the sincerest form of flattery that mediocrity can pay to greatness."

Honda viser Urban EV konsept planlagt for produksjon i 2019.

Ligner veldig på dashbordet i i3 ja.
'15 i3, '16 i3, '19 T3P

Bli med i Rekkeviddeangstforeningen

Amoss

ABB skriver her om sine kombi-ladere som de plasserer ut på Lidl butikker i Europa:
http://www.abb.com/cawp/seitp202/1eec9add8df6fcaac125817000324406.aspx

Siterer her en svært interessant del, med det mest interessante uthevet:
Sitat
ABB's charging stations comply with three international charging standards – for DC charging CHAdeMO, which is the fast charging standard of choice for the Kia Soul EV, Citroen, Mitsubishi EVs, Peugots, and Nissan and the Combined Charging Solution (CCS), which is the fast charging standard of choice for Audi, BMW, Mercedes-Benz, Daimler, Ford, Fiat Chrysler, General Motors, Porsche, Volkswagen, Volvo and now the new Model 3 Tesla, together with the AC charging standard (Type 2 Standard).

Vet ABB noe vi ikke vet enda?
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

knut.aulie

Lynet

Sitat fra: knut.aulie på søndag 17. september 2017, klokken 00:03
Sitat fra: Amoss på lørdag 16. september 2017, klokken 23:22
La oss håpe det [emoji1360]
Det kan være plass for combo på M3. Og for Tesla er det nok bare to ekstra relé og litt kabel. Men for oss kunder blir dette kjempebra, kan bruke alle typer lading.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

ohowl

Sitat fra: Amoss på lørdag 16. september 2017, klokken 23:22
ABB skriver her om sine kombi-ladere som de plasserer ut på Lidl butikker i Europa:
http://www.abb.com/cawp/seitp202/1eec9add8df6fcaac125817000324406.aspx

Siterer her en svært interessant del, med det mest interessante uthevet:
Sitat
ABB's charging stations comply with three international charging standards – for DC charging CHAdeMO, which is the fast charging standard of choice for the Kia Soul EV, Citroen, Mitsubishi EVs, Peugots, and Nissan and the Combined Charging Solution (CCS), which is the fast charging standard of choice for Audi, BMW, Mercedes-Benz, Daimler, Ford, Fiat Chrysler, General Motors, Porsche, Volkswagen, Volvo and now the new Model 3 Tesla, together with the AC charging standard (Type 2 Standard).

Satser på det - noe annet gir jo strengt tatt ikke mening gitt at CCS nå er standarden i Europa, og jeg tror Musk og folkene rundt ham er pragmatiske nok til å se dette selv. Tviler på de ønsker å tjene penger på å være kjipe adapterlangere.

Det beste er jo at dette krever null tilpasninger på eksisterende SC.
2015 Leaf EU-Tekna
Tesla Model ≡ LR AWD

knut.aulie

Sitat fra: ohowl på mandag 18. september 2017, klokken 12:28
.......jeg tror Musk og folkene rundt ham er pragmatiske nok til å se dette selv. Tviler på de ønsker å tjene penger på å være kjipe adapterlangere.
De kan ha flere grunner til å holde på sin egen løsning. Feks kontroll på markedet mm.
De er adapterlangere i dag med Chademo , og tallrike andre varianter.

Jeg tar ingenting for gitt, selv om integrering av CCS hadde vært det beste for oss kunder her i Norge/Europa

samotholt

S85D, A8 3.0 Tdi, Allroad 2,7T

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Husk at CCS i USA betyr type 1 og i Europa type 2....
Forstår at Tesla går sin egen vei i Europa  (beklager stavekontroll på min Iphone; ikke alltid etter min hensikt.

Amoss

Sitat fra: Finnøy på fredag 22. september 2017, klokken 22:44

Det tror jeg de fleste her er klar over. Dette er jo nettopp grunnen til at vi tror at det kan være en mulighet for CCS her i Europa selv om det ikke ser ut til å komme i USA. "Tesla pluggen" - som bla. brukes på superchargerene er jo Type2 her, mens den er en helt egen variant "over there". Burde - så langt jeg kan se - ikke være noe problem å lage en kontakt i bilen som kan støtte både Type2 AC, Supercharger DC og CSS DC. På den andre siden av dammen vil de evnt. måtte ha to seperate plugger for å støtte Type1 AC, Tesla AC (Wall connectors og Destination chargers), Supercharger DC og CSS DC.
ReservationId 364902

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: Amoss på fredag 22. september 2017, klokken 23:57
Sitat fra: Finnøy på fredag 22. september 2017, klokken 22:44

Det tror jeg de fleste her er klar over. Dette er jo nettopp grunnen til at vi tror at det kan være en mulighet for CCS her i Europa selv om det ikke ser ut til å komme i USA. "Tesla pluggen" - som bla. brukes på superchargerene er jo Type2 her, mens den er en helt egen variant "over there". Burde - så langt jeg kan se - ikke være noe problem å lage en kontakt i bilen som kan støtte både Type2 AC, Supercharger DC og CSS DC. På den andre siden av dammen vil de evnt. måtte ha to seperate plugger for å støtte Type1 AC, Tesla AC (Wall connectors og Destination chargers), Supercharger DC og CSS DC.
Dessverre tror jeg altfor få forstår dette etter de innspill vi får til Elbilforeningen.  De fleste tror at CCS i nordamerika er det samme som vi ser på f.eks.  BMW og VW i Europa

Mazzbot

Tesla model 3 reservert 31/3 .

Amoss

https://teslamotorsclub.com/tmc/posts/2321652/
SitatMy source isn't 100% sure on the roll out but told me that Tesla is no longer asking employees not to post on social media and the design studio will roll out in order of reservation/date/location starting this or next Monday. And each week the next batch of reservation holders will be invited and so on...
ReservationId 364902

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA