Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla Model 3 Konfiguratoren er klar.

Startet av Gordon Retriever, onsdag 02. august 2017, klokken 18:22

« forrige - neste »

GOS

Sitat fra: Vesel på søndag 06. august 2017, klokken 16:00

Enda litt mer bagasjeplass. Hullet ser så dypt ut at det skulle stukket ned i asfalten.  ???
Tja, dette synes å være veldig mye mindre enn S sitt, spesielt bredde ser mye mindre ut føler jeg.
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

Amoss

Er er EN post med masse flotte og spennende bilder, inkludert begge de to siste over....  Og en masse av valgene man har på skjermen.
https://teslamotorsclub.com/tmc/posts/2238221/
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

daktari


anorway

Jeg syns også bagasjeplassen foran og bak ser bra ut med tanke på klassen den faktisk er i :+1:

Gordon Retriever

Tesla har vært flinke til å differensiere Model 3 fra dyrere modeller:  Rimeligere teppetype i bagasjerommet enn i Model S:



Fortsatt ingen skiluke... :-\

Diravi

Sitat fra: GOS på søndag 06. august 2017, klokken 16:26
Sitat fra: Vesel på søndag 06. august 2017, klokken 16:00

Enda litt mer bagasjeplass. Hullet ser så dypt ut at det skulle stukket ned i asfalten.  ???
Tja, dette synes å være veldig mye mindre enn S sitt, spesielt bredde ser mye mindre ut føler jeg.

Føling er en lite eksakt vitenskap.  8)

En amerikansk tester har målt maksimal lukebredde til 106 cm. Her går det riktignok frem av bildene at hjulkassene stjeler noen cm i bredden, men likevel tyder bildet på minst 90 cm, sannsynligvis rundt 92 cm mellom hjulhusene. Og Model S har ikke mer enn ca 95 cm den heller.

Dette blir et lett lasterom å utnytte. Tre store kofferter, pluss en mellomstor bag under gulvet, bør gå greit. Dertil et kolli i frunk. Prøv å få noe mer inn i en Mercedes E-klasse sedan, for eksempel.

Tråden bildene er hentet fra, viser for øvrig stor gjennomlastingsåpning med nedfelte seter. Mye bedre enn i flere andre sedaner, og flatere gulv enn i Model S.
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

Erl_end

Nissan Leaf 2016 Acenta 30kW + 6,6kW lader
Reservasjon Model 3 RN1075XXXXX

Hyperstress

Hadde vært interessant å sett hvor mye plass luka tar. Hvor tykk den er.
Luka på TMS stikker jo «langt» inn i bagasjerommet og lager ofte litt krøll i pakkeplanen når en tror at en akkurat fikk plass til alt, og så piper luka og går opp igjen fordi den ikke fikk boltre seg de bakerste 20cm.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

lunitiks

Autopilotsymbolet på girspaken ser ut til å være byttet ut med tradisjonelt cruise control-symbol på produksjonsmodellen

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

GOS

Sitat fra: Diravi på søndag 06. august 2017, klokken 19:03

Føling er en lite eksakt vitenskap.  8)

En amerikansk tester har målt maksimal lukebredde til 106 cm. Her går det riktignok frem av bildene at hjulkassene stjeler noen cm i bredden, men likevel tyder bildet på minst 90 cm, sannsynligvis rundt 92 cm mellom hjulhusene. Og Model S har ikke mer enn ca 95 cm den heller.

Dette blir et lett lasterom å utnytte. Tre store kofferter, pluss en mellomstor bag under gulvet, bør gå greit. Dertil et kolli i frunk. Prøv å få noe mer inn i en Mercedes E-klasse sedan, for eksempel.

Tråden bildene er hentet fra, viser for øvrig stor gjennomlastingsåpning med nedfelte seter. Mye bedre enn i flere andre sedaner, og flatere gulv enn i Model S.

Model S går neste helt ut til kantene. Den har ikke "sidevegger" der hvor luke lokket ender. Den går helt til Subwoofer for de som har det, enda lengre for andre, og helt ut til sideveggen på andre siden. Stoooor forskjell.
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

Amoss

#280
Muligens feil tråd, dersom dette er korrekt og blir korrekt tolket i denne tråden:
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/spoiler-alert-mild-speculation-tesla-has-created-a-monster.95652/

Kort fortalt, noen har vist funnet data som Tesla har sendt inn til EPA. Det snakkes blant annet om "3-fase AC Permanent Magnet motor", og gir hint om større batterier/rekkevidde enn vi så langt har hørt snakk om... Stemmer dette er i alle fall 310 godt under reell rekkevidde på TM3 LR.

Edit: ja, det glemte jeg jo - link til selve dokumentet: https://www3.epa.gov/otaq/datafiles/CSI-HTSLV00.0L13.PDF
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Tellus

Hvis Tesla har gått for permanent magnet AC motor så jo dette interessant i seg selv. Teslameningheten har til stadighet forsøkt å argumentere for induksjonsmotorens fortreffelighet. Nesten alle andre leverandører av elbiler har valgt permanentmagnetmotor. Hvis det medfører riktighet at M3 bruker permanentmagnetmotor så skal det etter teorien bedre M3 sin effektivitet stort sett under alle forhold utenom muligens rett frem på flat motorvei. Andre fortrinn til permanent magnet motor skal være at den er mer kompakt og muligens også gir lavere vekt. Største ulempe er vel antatt høyere kostnad og mulig fremtidig mangel på sjeldne metaller.

Tellus

#282
Forøvrig så oppgis det i linken en spenning på 350V og en batterikapasitet på 230. Antar 230 er ampere. I så fall indikerer det en bruttokapasitet på 80.5 kWh.

I tråden det refereres til så finnes også data for Bolt. Samme beregning der gir 60 kWh for Bolt noe som stemmer med hva som er oppgitt.

Amoss

Sitat fra: Tellus på søndag 06. august 2017, klokken 21:41
Hvis Tesla har gått for permanent magnet AC motor så jo dette interessant i seg selv. Teslameningheten har til stadighet forsøkt å argumentere for induksjonsmotorens fortreffelighet. Nesten alle andre leverandører av elbiler har valgt permanentmagnetmotor. Hvis det medfører riktighet at M3 bruker permanentmagnetmotor så skal det etter teorien bedre M3 sin effektivitet stort sett under alle forhold utenom muligens rett frem på flat motorvei. Andre fortrinn til permanent magnet motor skal være at den er mer kompakt og muligens også gir lavere vekt. Største ulempe er vel antatt høyere kostnad og mulig fremtidig mangel på sjeldne metaller.

Det har en tid vært noe snakk om at Tesla ville gå for en "hybrid" motor - som er både tradisjonell induksjonsmotor og PM motor, der de enkelte delene av motoren benyttes der de har sine fordeler. Vet ikke nok om dette til å si noe om hvor realistisk dette er.

I tråden er det noen som nevner at det har vært en del jobb med å prøve å lage gode magneter uten "sjeldne jordsorter", og antyder at det kan være dette de bruker her. Har ikke hørt noe spesifikt om dette før, så har heller ikke her noe å tilføre.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Hyperstress

Sitat fra: lunitiks på søndag 06. august 2017, klokken 20:22
Autopilotsymbolet på girspaken ser ut til å være byttet ut med tradisjonelt cruise control-symbol på produksjonsmodellen


Så vidt jeg har skjønt så har de lagt avstandsvelgeren på CC inn på Controls på skjermen, og har den ikke lenger fysisk på hendelen.(?)  Det er i så fall litt tungvint, for det er en innstilling jeg endrer stadig vekk når jeg kjører, avhengig av type vei, kø etc. :/
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA