Hovedmeny

Model 3 - bilder og smånytt.

Startet av Gordon Retriever, onsdag 24. mai 2017, klokken 23:58

« forrige - neste »

Counterpointer

Sitat fra: MrBacardi på onsdag 28. februar 2018, klokken 19:18
Sitat fra: trykkertor på søndag 25. februar 2018, klokken 16:29
Ser på denne videoen at USA ser ut til å få AWD på Model 3 mid 2018 og Standard Battery Range late 2018.

https://www.youtube.com/watch?v=00f3SqFhx3c

Mid 2018 for AWD er jo gode nyheter med tanke på oss her i Norge.
Er ganske mange som mener dette er en datafeil som burde vært rettet og som antagelig vil bli rettet.

AppleKnocker

Mid 2018 er om tre mnd. Jeg liker også å lure meg selv av og til, men kom igjen ah
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

ladov

Sitat fra: AppleKnocker på fredag 02. mars 2018, klokken 14:29
Mid 2018 er om tre mnd. Jeg liker også å lure meg selv av og til, men kom igjen ah
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

Strøm Tycoon

Banekjørt Model 3. Bremsene brent opp etter 4 runder på Laguna Seca.

Mer skremmende er det kanskje at bremsevæskereservoaret var tomt etter disse rundene.

Fortsatt ingen banebil.

https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/model-3-track-day-laguna-seca.109818/#post-2596674

Sulle

Reservoaret er nok tomt pga at klossene er utslitt.
Model 3 LR 2019 - FSD, HW3
Model S 75D 2017 - FSD, HW3/MCU1
Think Li 2010
Model S P85 2013 - Solgt
Sandnes - Rogaland
Enkle, mobile ladeløsninger
https://www.eldrift.no/

ladov

'Fortsatt ingen banebil'? Nei, det er en familiebil..

Men når jeg leser diskusjonen i kommentarfeltet virker det som den *har* potensial som banebil men at man først må bytte klosser/skiver og bremsevæske til noe som er laget for banebruk.  Dessuten så hadde standardbremsene nok klart noen runder ekstra hvis han hadde satt regen på noe annet enn 'low'. ;)
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

Espen Hugaas Andersen

Ja, ser ut til å være som jeg forventet - permanentmagnetmotorerene betyr at effektbegrensningene man ser på S/X ikke vil inntreffe. :)

Jeg antar bremseskivene/klossene/væsken er valgt for å vare lenge med lite bruk. Kanskje skiver i rustfritt? Da er det enkelt for de som skal kjøre på bane å oppgradere.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Boomerang

Det hadde iallefall blitt ramaskrik dersom Tesla hadde utstyrt bilene med bremser tilpasset banebruk.
Litt kjedelig å måtte gjennom 15 minutter med grisekjøring for å få opp driftstemperaturen på bremsene før en skal levere i barnehagen.  ;D

stefse

"Underdimensjonerte" bremser er faktisk godt nytt for oss med saltsuppe halve året, regenerasjonsfiksering og lave fartsgrenser.
Tesla Model3 LR AWD 2019
VW eGolf - solgt

Strøm Tycoon

Sitat fra: Boomerang på tirsdag 06. mars 2018, klokken 08:58
Det hadde iallefall blitt ramaskrik dersom Tesla hadde utstyrt bilene med bremser tilpasset banebruk.
Litt kjedelig å måtte gjennom 15 minutter med grisekjøring for å få opp driftstemperaturen på bremsene før en skal levere i barnehagen.  ;D

Det hadde jo vært morro. Men ærlig talt syntes jeg bremsene på Model 3 ser riktig dimensjonert ut, gitt at dette er en DD/familiebil.

Så får vi se om de ikke lar være med å suge seg fast i skivene over natta, det hadde vært noe.

Strøm Tycoon

Sitat fra: Sulle på mandag 05. mars 2018, klokken 21:13
Reservoaret er nok tomt pga at klossene er utslitt.

Det høres riktig ut, så vidt jeg har skjønt er det 4 stemplers kalipere fremme, det forsvinner endel væske inn i de stemplene når de må dytte klossene helt ut.

Måkemannen

Sitat fra: model3citizen på onsdag 07. mars 2018, klokken 19:14
Sitat fra: Boomerang på tirsdag 06. mars 2018, klokken 08:58

Det hadde jo vært morro. Men ærlig talt syntes jeg bremsene på Model 3 ser riktig dimensjonert ut, gitt at dette er en DD/familiebil.

Så får vi se om de ikke lar være med å suge seg fast i skivene over natta, det hadde vært noe.

DD? Daily Driver?

Sent fra min Moto G (4) via Tapatalk

JorEl

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

JorEl

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA