Hovedmeny

Model 3 - bilder og smånytt.

Startet av Gordon Retriever, onsdag 24. mai 2017, klokken 23:58

« forrige - neste »

JorgenM

Kjørte forbi fabrikken i Fremont idag.

Har også sett et par Model 3 på veiene her i San Francisco.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (2 solgt) - Peugeot e-208 LCI '24 (lev. august 2024)

Vesel

Sitat fra: elekTrond på mandag 22. januar 2018, klokken 19:13
Veldig avslørende video. Dog synes jeg gammel-Leafen kjører som en dyngete, amerikansk recliner lenestol. Ampera-e er rene GTi'en i forhold. Mkaaay... Hva er "veldig stivt" (for deg)?  :-X
Som Nissan Almera 2004-en min. Den er "sportslig" for å si det sånn.  :P
Opplevde også Leaf som særdeles myk og god da jeg prøvekjørte den.

Nei, jeg vet egentlig ikke, men jeg følger med på Reddit og andre Tesla-fora, og der er det mange som påpeker at bilen er så stiv. Tesla har vel gått for rekkevidde og manøvrering fremfor komfort med Model 3-en.

Tror den oppleves som stiv pga:
  • Stiv fjæring
  • Dekk med tynne sidevegger
  • Man sitter nærmere forhjulene enn på Model S
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

Mazzbot

Tesla model 3 reservert 31/3 .

RuneW

Sitat fra: Mazzbot på mandag 29. januar 2018, klokken 05:17
http://teslawirelesspad.com/

Var det ikke noe lignende som skulle være standard? Det var kanskje bare noe folk (jeg) trodde ...
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

rsomby

På nettsidene til model 3 står det allerede at det kommer 4wd versjon i 2018. "Produksjonen av firehjulsdrift starter på våren"

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

Vesel

Sitat fra: RuneW på mandag 29. januar 2018, klokken 11:16
Sitat fra: Mazzbot på mandag 29. januar 2018, klokken 05:17
http://teslawirelesspad.com/

Var det ikke noe lignende som skulle være standard? Det var kanskje bare noe folk (jeg) trodde ...
Nope, dessverre. Bilen kommer ikke med trådløs lader, så dette må man nok kjøpe fra en tredjepart.
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

PionerThink

En nøktern betraktning av Model 3 etter prøvekjøring av en relativt erfaren elbilist:
http://www.bmwblog.com/2018/02/10/first-drive-tesla-model-3/

Håper virkelig at Tesla får opp dampen med produksjonen så de mange på ventelista snart kan få en reell dato for når de kan få bilen sin :+1:
Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 146'km i daglig bruk i Kristiansand
Porsche Boxster 2011, Solskinnsbil

Myrvang

Uendelig lang ventetid, mangel på info (hvorfor har de pressetalsmann?) og slurvete finish. Merker jeg ikke er like gira som jeg var for 2 år siden...

Men for all del, sikkert en flott bil når den en eller annen gang kommer. Tipper jeg har en ny Leaf 60 kW når TM3 endelig kommer til Norge. Synd, for jeg var virkelig gira på denne.
2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

AppleKnocker

Sitat fra: Vesel på mandag 22. januar 2018, klokken 22:24
Sitat fra: elekTrond på mandag 22. januar 2018, klokken 19:13
Veldig avslørende video. Dog synes jeg gammel-Leafen kjører som en dyngete, amerikansk recliner lenestol. Ampera-e er rene GTi'en i forhold. Mkaaay... Hva er "veldig stivt" (for deg)?  :-X
Som Nissan Almera 2004-en min. Den er "sportslig" for å si det sånn.  :P
Opplevde også Leaf som særdeles myk og god da jeg prøvekjørte den.

Nei, jeg vet egentlig ikke, men jeg følger med på Reddit og andre Tesla-fora, og der er det mange som påpeker at bilen er så stiv. Tesla har vel gått for rekkevidde og manøvrering fremfor komfort med Model 3-en.

Tror den oppleves som stiv pga:
  • Stiv fjæring
  • Dekk med tynne sidevegger
  • Man sitter nærmere forhjulene enn på Model S
Stiv fjæring er typisk mislykket forsøk på sportslighet. Porsche og BMW klarer på sine beste forsøk å lage biler som er kattemyke, smidige og super presise. De oppleves ikke som stive i det hele tatt. Toyota har laget en del "sportslige" biler som kun er egnet til å riste løs fyllinger i tennene. Tesla har den grusomme P85+ på samvittigheten. Håper ikke Model 3 er i den kategorien...
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

larsern6

2015 Leaf S

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA