Hovedmeny

Model 3 - bilder og smånytt.

Startet av Gordon Retriever, onsdag 24. mai 2017, klokken 23:58

« forrige - neste »

lunitiks

Model 3 AP-kjøring i beste videokvalitet jeg har sett så langt.

PS: Er det bare meg, eller har bilen foran (i AP-displayet) mye større "avstand" til egen lekebil, sammenlignet med S/X?


https://www.youtube.com/watch?v=_YsIQSgISj8
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

trykkertor

Synes bare det ser helt digg ut med knappeløst dashbord.
1 ratt, 2 spaker og 1 skjerm er alt vi trenger. Herlig enkelt.
(Like ikke at vi "kjører" på en regnbuevei. Så harry ut.)

steam

Sitat fra: trykkertor på søndag 22. oktober 2017, klokken 10:54
Synes bare det ser helt digg ut med knappeløst dashbord.
1 ratt, 2 spaker og 1 skjerm er alt vi trenger. Herlig enkelt.
(Like ikke at vi "kjører" på en regnbuevei. Så harry ut.)

Det er et "easter egg" som man kan aktivere for moro skyld. Slapp helt av, du skal slippe å kjøre mario kart hvis du ikke ønsker det.
Model S 75D 24. oktober 2017
- Premium, Luft, Glasstak, Skinn, Karbon, EAP, FSD

Reservasjon Modell 3 01.04.2016 04:40

- Jeg kan ingenting om bil

Vesel

Dette er den mest detaljerte videoen angående TM3 jeg har sett til nå.


https://www.youtube.com/watch?v=_DT0vDMWsq4
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

Gordon Retriever

Sitat fra: Amoss på lørdag 16. september 2017, klokken 23:22
ABB skriver her om sine kombi-ladere som de plasserer ut på Lidl butikker i Europa:
http://www.abb.com/cawp/seitp202/1eec9add8df6fcaac125817000324406.aspx

Siterer her en svært interessant del, med det mest interessante uthevet:
Sitat
ABB's charging stations comply with three international charging standards – for DC charging CHAdeMO, which is the fast charging standard of choice for the Kia Soul EV, Citroen, Mitsubishi EVs, Peugots, and Nissan and the Combined Charging Solution (CCS), which is the fast charging standard of choice for Audi, BMW, Mercedes-Benz, Daimler, Ford, Fiat Chrysler, General Motors, Porsche, Volkswagen, Volvo and now the new Model 3 Tesla, together with the AC charging standard (Type 2 Standard).

Vet ABB noe vi ikke vet enda?

Det var noe vi ikke skulle høre.  I dag er teksten på ABBs sider endret til dette:

Sitat
ABB's charging stations comply with three international charging standards – for DC charging CHAdeMO, which is the fast charging standard of choice for the Kia Soul EV, Citroen, Mitsubishi EVs, Peugots, and Nissan and the Combined Charging Solution (CCS), which is the fast charging standard of choice for Audi, BMW, Mercedes-Benz, Daimler, Ford, Fiat Chrysler, General Motors, Porsche, Volkswagen, and Volvo, together with the AC charging standard (Type 2 Standard).

ladov

Vel, det ser jo ut som det er plass til en CCS-plugg under ladelokket på TM3. :)

Hvis dette stemmer vil europeiske TM3 kunne få riktig så mange lademuligheter. Så får vi heller tåle at CCS-pluggen er stygg som F.. ;)
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

Karl-Wilhelm

i-Miev 2012
Twoflower would be the sort to stand on top of a hill during a lightning storm wearing wet copper armour and shouting "all gods are bastards!"

telcontar

Venter tålmodig på denne med AWD og full pakke

Counterpointer

Sitat fra: telcontar på mandag 06. november 2017, klokken 20:59
Venter tålmodig på denne med AWD og full pakke [emoji4]
Enig, sett bort fra det med tålmodig...... [emoji849]

telcontar

Har leasing bil ut 2019, derfor tålmodighet  ;)

Knut Røe

Meget god artikkel som tar for seg den "testen" som var gjort lenger opp her, og andre aspekter ved model 3.
http://www.thedrive.com/opinion/15838/the-truth-behind-doug-demuros-tesla-model-3-review

RuneW

Sitat fra: tiger`n på onsdag 08. november 2017, klokken 11:34
Meget god artikkel som tar for seg den "testen" som var gjort lenger opp her, og andre aspekter ved model 3.
http://www.thedrive.com/opinion/15838/the-truth-behind-doug-demuros-tesla-model-3-review

Jeg synes denne artikkelen bar litt preg av selvplukk av sopp, men meg om det...
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Vesel

#597
Ja, det var en underlig artikkel. Jeg ble ikke helt klok på den, men for all del, den var absolutt verdt å lese.
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

Karl-Wilhelm

#598
Det er fiffig hvordan en artikkel med trykkåte tittel anklager en annen for å bruke trykkåte tittel. Ikke at Doug er helt uskyldig, gitt videoen "Here's Why the Tesla Model X Is an Awful Car - ", men om ikke annet er det sarkastisk og ikke pretensiøst som "the truth behind doug demuros tesla model 3 review - DeMuro blew his Model 3 review by ignoring Tesla's biggest secret"... eller kanskje jeg forfordeler folk med noe mer pragmatiske introer som også oppleves som jordnære, som Doug?

Skribenten bak denne artikkelen Alex Roy, har noe å si, som et spekulativt supplemang, men mister delvis troverdigheten når slike uttalelser blir slengt ut, basert på noen helt latterlige tall på reise mellom kystene som om dette er gjort med noen som helst legitim presisjon:
SitatHow did a Tesla Model 3 get across country over an hour faster than a Model S P85D? The Model 3 is lighter and more aerodynamic than an S, but its largest battery pack is rumored to be a 75. No one's talking. Not Tesla, and not the alleged drivers of the alleged Model 3 that set this alleged record.

Why? Who knows? Any potential evidence of this new record has disappeared.

Ingeniørene hos Hyundai må være reneste trollmenn som får til et tilsvarende gjennomsnittsforbruk med høyere luftmotstand(også når overflate er beregnet inn), en brøkdel av tilgjenglige celler for potensielt høyere intern resistanse i batteriet og med en svakere motor. Model 3 sin høyere masse vil spille inn, men med insignifikante verdier ved langkjøring som er relevant for påstanden over.
i-Miev 2012
Twoflower would be the sort to stand on top of a hill during a lightning storm wearing wet copper armour and shouting "all gods are bastards!"

Knut Røe

Poenget er vel at Tesla selv foreløpig har full kontroll over alle bilene som er der ute. Kun utvalgte folk får tilgang til å teste bilene. De lånet ikke ut til hvem som helst for å si det sånn.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA