Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla Model 3 Konfiguratoren er klar.

Startet av Gordon Retriever, onsdag 02. august 2017, klokken 18:22

« forrige - neste »

steam

Sitat fra: telcontar på onsdag 27. september 2017, klokken 14:07
Etter å ha sett videoene til OCDetailing så fikk jeg ikke akkurat mindre lyst på TM3, tvert imot. Synes bilen ser veldig lovende ut.

Underlig at Tesla vil ha bort disse videoene, kanskje et steg i deres antisalg av bilen.

Helt enig. Jeg har bestilt meg en S fordi jeg synes 3 skuffet veldig på release-dagen. Nå frister det mer og mer å bestille en 3 når den kommer til Norge!
Model S 75D 24. oktober 2017
- Premium, Luft, Glasstak, Skinn, Karbon, EAP, FSD

Reservasjon Modell 3 01.04.2016 04:40

- Jeg kan ingenting om bil

S4e

Sitat fra: telcontar på onsdag 27. september 2017, klokken 14:07
Underlig at Tesla vil ha bort disse videoene, kanskje et steg i deres antisalg av bilen.

Selv om bilen er i prinsippet ferdig er det nok fortsatt feil som skal fikses basert på tilbakemelding fra de første brukere og kanskje funksjoner som ikke er helt ferdig, men hvor det kommer programvare oppdateringer.

Det er ikke overraskende for meg at Tesla ønsker å begrense info i denne fasen, slik at ikke slike ting fester seg som "sannheter" om M3.

Det blir nok masse info og tester i oktober en gang når de begynner å levere til vanlige kunder.
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon


trykkertor

Sitat fra: telcontar på onsdag 27. september 2017, klokken 14:07
Etter å ha sett videoene til OCDetailing så fikk jeg ikke akkurat mindre lyst på TM3, tvert imot. Synes bilen ser veldig lovende ut.
Underlig at Tesla vil ha bort disse videoene, kanskje et steg i deres antisalg av bilen.
Beklager hvis dette er nevnt før, men....
Så videoen fra OCDetailing som viser litt om skjermen i Model 3.

Ser på skjermen at batteriet er rett under halv kapasistet. Og bilen viser 149 miles.
I mitt hodet blir jo det fullt batteri = 300 miles = 482km.

Er det blitt bekreftet hva som er normal rekkevidde på de Model 3 som er utlevert?

482 realistiske km på Model 3 må jeg jo si er mer enn tilfredsstillende for hva jeg håper på.

bno

Reagerte også på det, men leste en plass husker ikke hvor at rekkevidden er mer enn 500Km NEDC
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

GOS

Sitat fra: bno på fredag 29. september 2017, klokken 07:36
Reagerte også på det, men leste en plass husker ikke hvor at rekkevidden er mer enn 500Km NEDC

LR versjonen er jo oppgitt til 310  miles EPA noe som tilsvarer nesten 500 og det vil si ca 620 NEDC.

Ryktene og EPA dataene tilsier at 310 er konservativt da tallet antagelig var 338 miles....altså NEDC på ca 676 km.

Rekkevidden på Model 3 blir nok veeeeldig bra.
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

knut.aulie

Sitat fra: GOS på fredag 29. september 2017, klokken 07:45
Sitat fra: bno på fredag 29. september 2017, klokken 07:36
Reagerte også på det, men leste en plass husker ikke hvor at rekkevidden er mer enn 500Km NEDC

LR versjonen er jo oppgitt til 310  miles EPA noe som tilsvarer nesten 500 og det vil si ca 620 NEDC.

Ryktene og EPA dataene tilsier at 310 er konservativt da tallet antagelig var 338 miles....altså NEDC på ca 676 km.

Rekkevidden på Model 3 blir nok veeeeldig bra.
La oss forsøke å begrave den begredelige NEDC standarden. Den er bare villedende!

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: knut.aulie på lørdag 30. september 2017, klokken 11:35
..
La oss forsøke å begrave den begredelige NEDC standarden. Den er bare villedende!
Fullstendig enig; hvorfor skal man dikte opp urealistiske NEDC verdier når denne bilen har fantastiske EPA verdier?

Heldigvis blir det slutt på NEDC tulletall etter neste år. For fossilbiler og hybrider betyr det at utslippsverdier vil gå til værs og interessant hva det vil bety for deres avgifter. For elbileiere vil det bety at oppgitt rekkevidde  faktisk er oppnåelig for alle.

Hvordan Model 3 ligger an i forhold til andre elbiler mhp EPA kan dere se her.
https://elbilforum.no/forum/index.php/topic,34844.0.html

trykkertor

Ser det nå i denne videoen på ca 10:30
310 miles EPA i Long Range utgaven, og 220 miles EPA i Standard utgaven.
Altså henholdsvis 500km og 350 km EPA.

https://youtu.be/VyU_THd6Dfc?t=10m31s

OlaM

Dette var det jeg var bekymret for når jeg så de første interiørbildene. Masse "innovativ" flytting av fysiske kontroller til skjermen.

https://arstechnica.com/cars/2017/09/tesla-model-3-owners-are-sharing-more-info-on-model-as-deliveries-increase/

SitatFor instance, the windshield wipers are turned on and off by a stalk like just about every other car on the market, but changing the speed (slow/fast/intermittent) is handled by a menu on the touchscreen. The stalk also does double duty turning on the headlights, and there are no rain sensors for the wipers.

https://model3ownersclub.com/threads/our-very-own-m3oc-model-3s.4685/page-6

SitatWe had rain in Austin today, so I had an opportunity to use the wipers. A tap on the left stalk handled the single wipe fine, but it also changed the UI to show the sustained wiper controls - so there was no hunting for them. Pretty seamless transition, just different from the traditional all-stalk coontrol. The intermittent works as expected - didn't need continuous wipe modes.

No rain-sensing yet, which was expected.

Så i stedet for å ha all vindusvisking på en spak så har de litt vindusvisking på en spak og resten på skjerm. Det er elendig. Kan nesten ikke tro noen er så tett i pappen at de lager det slik med vilje, kanskje de nye spakene viste seg å ikke ha roterende tupp, så derfor måtte de plastre på en skjermløsning så godt de kunne? Lett å bomme på detaljer hvis man er for opptatt med å designe måter man kan bestille Marsbilletter med tankekraft.

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Lepet65

Ja her rant det over gitt, i liter vis...
Men så handler det jo om automatiskvindusviskergate-skandalen
BMW X3
Venter FORTSATT på iX3, i4, i5 eller noe lignende
(har fått igjen depositum da)

OlaM

Ser jeg er litt sent ute til denne skandalen, håper det fremdeles er fakler og høygafler tilgjengelig.

Lynet

Sitat fra: Lepet65 på søndag 01. oktober 2017, klokken 12:16
Ja her rant det over gitt, i liter vis...
Men så handler det jo om automatiskvindusviskergate-skandalen
Genialt hvis autovisker kun kan aktiviseres på skjermen, da vil den forhåpentligvis nullstilles hver gang du stopper. Og fastfrosne eller nedsnødde viskere starter ikke automatisk neste gang du skal kjøre.
Kanskje gode gamle intervallpussern også blir en mulighet. Ikke alltid auto funker bra ved lett yr.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA