Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla Model 3 Konfiguratoren er klar.

Startet av Gordon Retriever, onsdag 02. august 2017, klokken 18:22

« forrige - neste »

Mippen

Sitat fra: Elbil fundamentalist på torsdag 25. mai 2017, klokken 01:43
De er montert dølt langt foran. Blir bedre lenger bak, med mindre dette egentlig er "håndtak å holde i" for dem som står oppreist i soltaket
Fremtiden er elektrisk.

Cowboystrekk

Synes de aero-felgene så bra ut. Bedre enn TMS sine. For at TM3 skal greie god rekkevidde og lav luftmotstand må vell tenkes på. Hankook lager egne dekk til TM3 som skal leveres som standard. Disse skal ha svært lav rullemotstand og være støysvake.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Gordon Retriever

Ikke udelt begeistret for skjelvende håndholdt video tatt fra bil i fart, men vi gjør et unntak siden dette klippet gir oss et nærmere blikk på aero-felgene:


Klykken

Se overgangen fra C-stolpe til bagasjeluke på passasjersiden. Ikke bra.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

steam

Sitat fra: Klykken på torsdag 08. juni 2017, klokken 15:47
Se overgangen fra C-stolpe til bagasjeluke på passasjersiden. Ikke bra.

HVa mener du med ikke bra?
Model S 75D 24. oktober 2017
- Premium, Luft, Glasstak, Skinn, Karbon, EAP, FSD

Reservasjon Modell 3 01.04.2016 04:40

- Jeg kan ingenting om bil

GOS

Sitat fra: steam på torsdag 08. juni 2017, klokken 18:46
Sitat fra: Klykken på torsdag 08. juni 2017, klokken 15:47
Se overgangen fra C-stolpe til bagasjeluke på passasjersiden. Ikke bra.

HVa mener du med ikke bra?

Det er veeeeeeldig stor glipe/skjevhet mellom takpanel og lukepanel.
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

geear

Sitat fra: Klykken på torsdag 08. juni 2017, klokken 15:47
Se overgangen fra C-stolpe til bagasjeluke på passasjersiden. Ikke bra.
Kan ikke bli slik på produksjonsutgaven. Selv om det er en amerikansk bil er det der for mye. ;)
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

Gordon Retriever

Flere nye bilder.

Nice:



Førseriebil, paneltilpassing etc.:



235/40-19:



Åpning, ladeluke:




Via WattLOL8 på Imgur. Link.

DrNox

Fulgte linken til dette bildet
https://i.imgur.com/2mjKkId.jpg

Hvorfor dekker man til ratt og skjerm? Noe hemmelig? :)

daktari

Ojda, sjekk baksetet i bilde 2. To gode seter pluss nødplass i midten?
Den store ladeluken, er det plass for CCS der tro? Og hvorfor skulle egentlig Tesla starte med det (i Europa)?

sjokomelk

Sitat fra: daktari på lørdag 10. juni 2017, klokken 20:29
Den store ladeluken, er det plass for CCS der tro? Og hvorfor skulle egentlig Tesla starte med det (i Europa)?
Jeg mistenker/håper/tror at Model 3 kommer med ladeport med CCS i Europa. Det er kanskje et krav for å kunne få bilen typegodkjent her? Er jo derfor de bruker Type2 og ikke sin egen plugg i Europa.
Da vil man kunne bruke Supercharger (og Chademo-adapter?) som før, og i tillegg ha mulighet for å bruke CCS rett på bilen.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17
Har fortsatt en 2013 Opel Ampera med OVMS
Reserverte Tesla Model 3 17.01.17

lunitiks

Artig med større luke og annen slagretning på ladeporten. Men håper ikke dette blir et problem i vinterland: Første som slo meg var synd på motormekanismen når snøen/isen tynger ned luka, eller ligger oppå det uthevede bakpartiet og blokkerer for full åpning. Foråpentligvis gjennomtenkt og funnet i orden. Selve armen/"hengselet" ser relativt robust ut
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

sjokomelk

Sitat fra: lunitiks på søndag 11. juni 2017, klokken 09:10
Artig med større luke og annen slagretning på ladeporten. Men håper ikke dette blir et problem i vinterland: Første som slo meg var synd på motormekanismen når snøen/isen tynger ned luka, eller ligger oppå det uthevede bakpartiet og blokkerer for full åpning. Foråpentligvis gjennomtenkt og funnet i orden. Selve armen/"hengselet" ser relativt robust ut
Luka er nok helt manuell. Så ingen fare for utbrent motor, hvis du ikke er veldig sliten i hånda etter å ha åpnet døra da ;D
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17
Har fortsatt en 2013 Opel Ampera med OVMS
Reserverte Tesla Model 3 17.01.17

ladov

Eller semi-manuell. Den er nok fjærbelastet og holdes på plass av en elektrisk låsesplint. Den åpner nok av seg selv men må sannsynligvis trykkes på plass igjen.

Hm, når jeg tenker over det så krasjer det litt med autonomi og automatisk lading.. Ikke noen god løsning om ladeslangen skal lukke luka også.. Om ikke vi også får en ekstra ladeport på undersiden da, som en av Teslas patentsøknader antydet..
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

lunitiks

Jeg la rett og slett til grunn at den er helautomatisk. Teslas hard-core selvkjøringsfantasi gjør noe annet utelukket, tenkte jeg. Men hadde faktisk ikke tenkt på at "solid snake" kunne lukke luka også :-)
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA