Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla Model 3 Konfiguratoren er klar.

Startet av Gordon Retriever, onsdag 02. august 2017, klokken 18:22

« forrige - neste »

Geir68

Sitat fra: Gordon Retriever på tirsdag 05. september 2017, klokken 18:15
Spørsmålet da er om gabrielsen, SAS og AWD kun blir tilgjengelig i kombinasjon med det store batteriet.
Dette vil være å "melke" markedet, men siden stor batteripakke, AWD og delvis SAS kan forsvares teknisk ifm installasjon av gabrielsen er det ikke umulig dette blir en realitet.

  • AWD vil spre den økte varmeutviklingen over to enheter
  • SAS kan brukes for å justere vinkel ved for mye vekt på gabrielsen(skjevlasting)
  • LR batteripakken vil kompensere for bruk av gabrielsen, som vil øke forbruket.
Innføringen av ekstrautstyr i pakkeløsninger gjør dette enkelt å innføre i bestillingsystemet og vil redusere antall varianter i produksjonen.

DrNox

Han har en model S, er Tesla-entusiast, bor i/rundt Siliconvalley, sikkert brukbare kilder, og er close nok til å få sitte i en TM3 og fortelle oss om det.. :+1:


bno

Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

DrNox

#408
This video has been removed by the user står det på youtube. Kanskje han har fått kjeft av Tesla :-\
Håper noen fikk sett den. Mye skryt av TM3, men også ett par punkter der han var glad TM3 ikke nådde opp til TMS.
Han har jo TMS selv :)

Gordon Retriever

Husker du hvilke punkter han nevnte som eksempel på at Model S var bedre?

DrNox

#410
Han likte det lave dashbordet på TM3 som gav en god oversikt over det som befant seg rett framfor bilen.  Man slapp forhøyningen i dashbordet forran seg, som var flatt. Likte ikke plaseringen av mobilholderene som gjorde at man ikke kunne se på mobilen uten å ta øynene (kraftig)bort fra veien. Likte den store og minimalistiske cupeen, og poengterte hvor bra speedometeret var plassert. Sa flere ganger at TM3 heldigvis for han som eide S at TM3 ikke hadde like mange "bells and whisles". Han likte at TM3 var god og responsive. TM3 var uten tvil beste bilen i sin prisklasse. Sa at TM3 så veldig bra ut på bilder, og i virkeligheten. Poengterte at man nettopp fikk det man så på bildene ikke slik som andre bilmerker der man ikke "kjente igjen bilen i virkeligheten". Folk måtte ikke tro man fikk noe annet enn hva man så. Hjulene på rattet var bra, men han så for deg at de kun ble brukt første gang man satt seg inn i bilen. Ikke lett å huske alt, noe er fritt oversatt. Kanskje noen andre husker noe mer eller kan "arrestere" meg?

Edit: Kom på at han mente ryggekameraet på TM3 ikke var like bra som Sen. TMS hadde HD-kamera, men TM3 sitt var sikkert 720p. Han likte ikke at kamerat visst nok var vidvinkel kamera, som gjorde at det var vanskelig og bedømme avstand, spesielt til sidene.
TM3 virket meget stor innvendig. Han likte at man slapp å strekke seg rundt for å stille på vifter, men heller stilte dette på skjermen.

lunitiks

Sitat fra: DrNox på torsdag 07. september 2017, klokken 00:23
Edit: Kom på at han mente ryggekameraet på TM3 ikke var like bra som Sen. TMS hadde HD-kamera, men TM3 sitt var sikkert 720p.
S er 720p
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

steam

Sitat fra: lunitiks på torsdag 07. september 2017, klokken 07:43
Sitat fra: DrNox på torsdag 07. september 2017, klokken 00:23
Edit: Kom på at han mente ryggekameraet på TM3 ikke var like bra som Sen. TMS hadde HD-kamera, men TM3 sitt var sikkert 720p.
S er 720p

Ja, er det det? Har du dokumentasjon på dette?
Model S 75D 24. oktober 2017
- Premium, Luft, Glasstak, Skinn, Karbon, EAP, FSD

Reservasjon Modell 3 01.04.2016 04:40

- Jeg kan ingenting om bil


steam

Model S 75D 24. oktober 2017
- Premium, Luft, Glasstak, Skinn, Karbon, EAP, FSD

Reservasjon Modell 3 01.04.2016 04:40

- Jeg kan ingenting om bil

o.b.lix

«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

lunitiks

Sitat fra: steam på torsdag 07. september 2017, klokken 08:50
Sitat fra: lunitiks på torsdag 07. september 2017, klokken 08:39
Sitat fra: steam på torsdag 07. september 2017, klokken 08:27
Sitat fra: lunitiks på torsdag 07. september 2017, klokken 07:43
S er 720p

Ja, er det det? Har du dokumentasjon på dette?

http://www.hk94.com/section/Electronics/manufacturer/1006773-00-F
http://www.ovt.com/sensors/OV10635
https://www.smkusa.com/usa/featured_products/ntsc/
https://www.smkusa.com/usa/press_room/010813CES1/

Halvparten av disse lenkene virket ikke. Så ingen relasjon til Tesla på de som virket, men velger å tro deg. Var ikke det at jeg ikke trodde på det, jeg ville bare se specs.
Linkene virker hos meg. Den første viser siste revisjon ryggekamera (1006773-00-F), den andre viser detaljer om CMOS-sensoren, den tredje og fjerde viser specs på de første revisjonene (AP1)
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

zbk

Jeg får heller ikke de to siste linkene til å fungere...
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

lunitiks

De er litt trege.

Poenget er at det er samme oppløsning (1MP / 720p / 1280x800), samme dynamisk område (115dB), og samme bildefrekvens (30fps) på alle ryggekameraene i Model S.

Forskjellen mellom de gamle ryggekameraene (de "kompakte" i alle pre-facelift) og det nye (det "utstikkende" som kom ca. fra facelift / AP2) ser ut til å være at den nye bildesensoren skryter av "best-in-class low-light sensitivity".

Det er tydelig visuell forskjell når man sammenligner, men dette har ikke med oppløsning å gjøre.

PS: De nye ryggekameraene har for øvrig innebygget varmeelement.
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

lunitiks

PS: Model 3 skal ha et HD-kamera også. Kan/bør jo være det samme som i S/X.

Hvorfor han fyren sa at det virker som dårligere oppløsning kan ha sammenheng med at Model 3 har en helt annen skjem for å vise kamerabildet. Jeg har ikke målt, men det ser også ut som at ryggekamerabildet er større på skjemen i Model 3 enn i Model S.
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA