Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla Model 3 Konfiguratoren er klar.

Startet av Gordon Retriever, onsdag 02. august 2017, klokken 18:22

« forrige - neste »

model3citizen

Nå begynner dere å få draget på de greiene her  :+1:
'15 i3, '16 i3, '19 T3P

Bli med i Rekkeviddeangstforeningen

DrNox

Gutta-boys har hengt seg litt opp ja :) Men det er plass til flere pappavitser. Heng i gutter.
Jentene henger enda litt etter, håper vi kan få noen på kroken.
Tror jeg går og henger meg i hengekøya, må bare feste krokene.  :o

DrNox

Tenkte jeg kunne komme med noe konstruktivt.
Dama lærer oss å ta vare på batteriene våre.

Gordon Retriever

Mmmmmmorsomt. >:(

Det bør ikke feste seg noe inntrykk av at trådstarter er tilhenger av vitsene på de siste sidene i tråden. Skjer dette er det kroken på døren for tråden ganske kjapt.  Just saying.

Men for å gjøre litt konstruktiv kan vi bruke et annet navn på det unevnelige.  La oss kalle det "gabrielsen".  Gabrielsen er et greit navn som kommer uten uønsket bagasje eller ubehagelige assosiasjoner.




Gordon Retriever


Litt spekulasjon omkring gabrielsen og Model 3:

Hvis Tesla planlegger å tilby luftfjæring (SAS) i kombinasjon med firehjulsdrift (AWD), gjør omleggingen til stadig mer låste utstyrspakker at det er mulig du heller ikke får SAS uten AWD.

Det er heller ikke utenkelig at gabrielsen også vil være del av en pakke - f.eks. AWD/SAS-pakken, kanskje med et nytt fancy navn.
Siden innbyggerne i mange viktige Tesla-markeder ikke er like opptatte av å bruke gabrielsen til turer til gjenbruksstasjonen eller byggevareforretningen, høres det litt dristig ut å tilby en regulær sedan med gabrielsen som standardutstyr.

Det kan derfor være fristende å lure på om Tesla vil profilere gabrielsen-utgaven inn mot en mer aktiv-fritid del av kundemassen.

Model 3 oppnår lavt forbruk gjennom lav luftmotstand, noe flittig bruk av gabrielsen kan forandre ganske mye på.  Spørsmålet da er om gabrielsen, SAS og AWD kun blir tilgjengelig i kombinasjon med det store batteriet.

Finnøy (Arne Johan Larsen)

I de fleste markeder er man mer interessert i en lett gabrielsen for å ta med sykler m.v. Å henge noe annet tungt på gabrielsen er et sært, nordisk fenomen. I USA kjøper man heller en pickup til annet behov (BEV pickup vil slå an raskt)

daktari

Model Y er perfekt for Gabrielsen. Model 3 neppe når de profilerer den som sportsedan.

daktari

Jeg er egentlig mest opptatt av nye forbrukstallene som antyder 310 miles EPA rekkevidde for LR, altså nesten 496 km.  Det er jo utrolig bra!
Normalversjonen har 66% av batteriet og  ender på 330 km etter et enkelt regnestykke,  altså på samme nivå som S75.

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Myrvang

2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

Lepet65

BMW X3
Venter FORTSATT på iX3, i4, i5 eller noe lignende
(har fått igjen depositum da)

Knut Røe

Ryktene sier at alle biler til nå er håndlaget.
Går jo ikke akkurat kjapt med produksjonen frem til nå for å si det sånn. 30 biler i måneden, og folk sier GM produserer sakte.

Måkemannen

Sitat fra: Gordon Retriever på tirsdag 05. september 2017, klokken 18:15
Siden innbyggerne i mange viktige Tesla-markeder ikke er like opptatte av å bruke gabrielsen til turer til gjenbruksstasjonen eller byggevareforretningen, høres det litt dristig ut å tilby en regulær sedan med gabrielsen som standardutstyr.

Det eneste offisielle vi har, er tweeten til Elon, der han sier følgende (sitat): "There will be an optional gabrielsen".

Optional, altså ikke del av standardutstyret. Så gabrielsen følger ikke med på... lasset uten at man legger i noen kroner til. Så spørs det bare hvilke pakker man må abonnere på for å få gabrielsen. Tviler på at man kan få gabrielsen alene?

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

knut.aulie

Sitat fra: daktari på tirsdag 05. september 2017, klokken 19:10
Model Y er perfekt for Gabrielsen. Model 3 neppe når de profilerer den som sportsedan.
Følger de mønsteret fra S og X, så vil jo den analysen slå til ved at 3 ikke får og Y får.
Problemet er at det tar veldig lang tid før Y kommer.

Jeg tror overhodet ikke på det Elon Musk og Tesla sier om at de "antiselger" Model 3. De vil bare selge mest mulig S og X samtidig som de forbereder å selge massivt med 3 (pose og sekk).

Dermed så kan det hende at de kommer  med utstyr spesielt norske kunder ønsker seg, litt utpå neste år.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA