Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla Model 3 Konfiguratoren er klar.

Startet av Gordon Retriever, onsdag 02. august 2017, klokken 18:22

« forrige - neste »

Amoss

https://electrek.co/2017/08/10/tesla-model-3-owner-interview/
Sitat
Early Tesla Model 3 owner gives interview full of analogies about his experience

...

In an interview with CNBC yesterday, he gave his impression on the latest addition to his Tesla stable and it was full of analogies.

The investor compared it to the iPhone, a burger, and a Porsche. He said:

"Let me just say "yum, yum." It's a yum, yum, yum – yum, yum. There it is – one of the Founder series. I have been driving it and it drives like Porsche, but it cost the same as a Prius."

Yep, that's an early review of the Tesla Model 3 from an actual owner.

"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

DrNox

Ser ut som alle som har kjøpt TM3 er fornøyd.
Og det er ikke raportert inn en eneste feil på bilene :laugh:

TM3 var veldig fin ved siden av TMSen.

Knut Røe

Noe av det verste jeg har sett, han der er inhabil så det holder.
Eier alle modellene Tesla har solgt, stor aksjepost, plass i styret. Hele greia minner om slike halleluja møter. En ordentlig bull det der, ta deg med en klype salt og ikke la dere rive med er min mening.

S4e

Sitat fra: DrNox på torsdag 17. august 2017, klokken 13:10
Ser ut som alle som har kjøpt TM3 er fornøyd.
Og det er ikke raportert inn en eneste feil på bilene :laugh:

TM3 var veldig fin ved siden av TMSen.

De som har kjøpt så langt er kun Tesla ansatte eller lignende - og de har garantert munnkurv på evt. problemer som dukker opp. Bilene så langt er vel bortimot håndlaget og ikke representativt for hva som vil bli produsert til sluttkunder. Se på dette som test eksemplarer.

Det som er spennende med de er at de viser hvordan M3 vil bli!
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

fantonsen

Selvfølgelig er alle kjøpere av TM3 så langt storfornøyde.
Det er vel bare de ivrigste ansatte i Tesla som har fått bilen så langt, inkludert Musk selv.
Det ville tatt seg ut om de alle var misfornøyde med bilen.

Det som betyr noe, er hva resten av befolkningen som ikke er ihuga Tesla fans synes, og det vil vel ta sin tid før vi får vite noe om.
8) I-Pace S | Firenze red | September 2018
:) InControl: S19C_19.46.4-458817 | Telematics: 18.2 | BECS: BN-AAE-BC-AC-BE

Amoss

Sitat fra: tiger``n på torsdag 17. august 2017, klokken 14:50
Noe av det verste jeg har sett, han der er inhabil så det holder.

Ingen tvil om at han er inhabil, det kom jo i det minste også klart frem av artikkelen :)
Men dette er det første vi har hørt i fra en eier, og er derfor fortsatt interessant, selv om man jo bør ha saltskuffen klar - klypa du snakket om er nok litt for liten ;)
ReservationId 364902

ganton

Sitat fra: Amoss på torsdag 17. august 2017, klokken 12:50
https://electrek.co/2017/08/10/tesla-model-3-owner-interview/
Sitat
Early Tesla Model 3 owner gives interview full of analogies about his experience

...

In an interview with CNBC yesterday, he gave his impression on the latest addition to his Tesla stable and it was full of analogies.

The investor compared it to the iPhone, a burger, and a Porsche. He said:

"Let me just say "yum, yum." It's a yum, yum, yum – yum, yum. There it is – one of the Founder series. I have been driving it and it drives like Porsche, but it cost the same as a Prius."

Yep, that's an early review of the Tesla Model 3 from an actual owner.

Yum, yum... Kan vel virke mot sin hensikt (useriøst), eller så har fyren bare såvidt prøvd bilen. Mulig slikt overpositivt fjas går muligens for god fisk i USA  ;)
BMW i3 (27.aug 2014)
Tesla model 3 (reservert 01.04.2016, bestilt 5.12.18, levert 30.03.19)

S4e

Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

DrNox

Skikkelig høytaler i døra ser det ut som. Gledelig.
Flykabin med plass til mat og drikke. "Jeg skal ha hamburgeren på bordet i cabinen, takk." :D
En bil til å leve med 8)

Edit: Bilde https://cnet1.cbsistatic.com/img/V27728L92ApEteIMLHTHjw9aM64=/1170x0/2017/07/29/bca227af-33a4-4d28-9662-1a17c39461c7/model-3-interior-dash-desert-view.jpg

"Dette er kapteinen. Det blir servering om 30minutter i cabinen" 8)

Amoss

ReservationId 364902

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Philip Marlowe

Noen som har hørt noe mer om de bilene som skulle produseres og utleveres i august?
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

knut.aulie

Sitat fra: Amoss på tirsdag 22. august 2017, klokken 15:07
Vindusspyleren i vinduspusseren. Ikke uventet, men en gledelig bekreftelse.

Source: https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/private-owners-reception-at-tesla-monterey-19aug2017.96543/#post-2264836
Er du sikker på det er positivt?
Har vært borti biler hvor dette ikke fungerer optimalt. Faste dyser som sprer mye er bedre, er min erfaring.

Men kan hende det er bra, jeg vet jo ikke.

Amoss

Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 22. august 2017, klokken 17:59
Er du sikker på det er positivt?
Har vært borti biler hvor dette ikke fungerer optimalt. Faste dyser som sprer mye er bedre, er min erfaring.

Men kan hende det er bra, jeg vet jo ikke.

Har lest nok om erfaringene med vindusspylere på Model S til at jeg er overbevist om at dette er positivt. Joda, alt har sine fordeler og sine ulemper men tror nok fordelene her overstyrer ulempene. Det kunne også vært bedre dersom det f.eks. hadde vært en dyse på hver side av pusseren. Ser heller ikke ut til at disse kommer med mer enn en dyse, så de spres kanskje ikke optimalt? Men altså svært sikker på at det blir bedre enn "normal plassering" som jeg aldri har vært helt fornøyd med på noen bil...

Sitat fra: Philip Marlowe på tirsdag 22. august 2017, klokken 17:45
Noen som har hørt noe mer om de bilene som skulle produseres og utleveres i august?

For omtrent hver dag som går blir det tatt flere og flere bilder av antagelig utleverte produksjons-biler, så antar disse blir utlevert fortløpende. Har ikke hørt noe om noen stor "utlevering event" i august.
ReservationId 364902

Rolf Gjerdsjø

Sitat fra: Amoss på tirsdag 22. august 2017, klokken 15:07
Vindusspyleren i vinduspusseren. Ikke uventet, men en gledelig bekreftelse.

Source: https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/private-owners-reception-at-tesla-monterey-19aug2017.96543/#post-2264836

Festlig, samme løsning som jeg har på 1999 Alfa Romeo Spider'n min.  :laugh:
Funker forsåvidt bra på den, men den kjøres kun i sommerhalvåret også. Aner ikke hvor godt det vil fungere vinterstid, men det bør fungere greit.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2017 Tesla Model S 75D (solgt)

Bestilt: Polestar 2

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA