Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla Model 3 Konfiguratoren er klar.

Startet av Gordon Retriever, onsdag 02. august 2017, klokken 18:22

« forrige - neste »

Amoss

http://www.teslarati.com/tesla-4416-lithium-battery-cell-model-3-next-gen-s-x/
Sitat
Tesla could be using a "4416" battery cell in Model 3 and next-gen S, X fleet

Don't shot the messenger!
Tviler på at det er noe i dette, men hvem vet?
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

knut.aulie

Rart de brukte så lang tid på 2170 for så ikke bruke den i noen bil........

ohowl

Fikk litt vondt av å se på videoen fra Teslanomocs som ble benyttet som kilde.

Stakkaren vet jo ikke hva han snakker om...
2015 Leaf EU-Tekna
Tesla Model ≡ LR AWD

DrNox

Sitat fra: ohowl på onsdag 26. juli 2017, klokken 01:37
Fikk litt vondt av å se på videoen fra Teslanomocs som ble benyttet som kilde.

Stakkaren vet jo ikke hva han snakker om...
Would you please care to elaborate?

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: DrNox på onsdag 26. juli 2017, klokken 10:34
Sitat fra: ohowl på onsdag 26. juli 2017, klokken 01:37
Fikk litt vondt av å se på videoen fra Teslanomocs som ble benyttet som kilde.

Stakkaren vet jo ikke hva han snakker om...
Would you please care to elaborate?
Anbefaler å lese f.eks her: https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/rumor-model-3-to-use-new-4416-battery-cell.94586/ (Jeg er Yggdrasill.)

Det spekuleres i at det ikke er snakk om 4416 som celleformat, men at dette er antall celler. Dette er noe jeg kan gi stempelet plausibelt. Men jeg tror det er størst sannsynlighet for at dette ikke er tilfelle.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

DrNox


Gordon Retriever

Tesla gir som kjent egne ansatte prioritet ved bestilling av Model 3.
De ansatte må imidlertid forplikte seg til ikke å selge bilen videre med fortjeneste.

Eksisterende Tesla-eiere er også forespeilet prioritering i TM3-køen; våger Tesla å brukende anti-spekulasjonsklausul også for denne gruppen?


SitatAll,

Each employee reservation holder will receive an email the evening of July 28 with details regarding their Model 3 reservation. Deliveries of Model 3 will be generally prioritized by geography, starting with owners registered in California or those taking deliveries at Fremont. Because employees are receiving special priority, all Model 3 cars prioritized to employees must be registered to you or your family member and may not be resold for more than the original price. Reservation holders will agree to these terms when their order is placed.

Please note the following to ensure that you can access your Model 3 reservation on your Tesla account and receive employee priority:

If you placed your Model 3 reservation under your company email address, no action is needed.

If you placed your Model 3 reservation under a personal email address, please log in to your Tesla account and update your "Account Email" to your work email address.

If you have questions regarding your reservation, visit the Tesla Support site. Tesla will send more details on delivery plans, FAQs, and reservation updates after Friday.

Thank you!

lunitiks

Sitat fra: Gordon Retriever på onsdag 26. juli 2017, klokken 22:44
Tesla gir som kjent egne ansatte prioritet ved bestilling av Model 3.
De ansatte må imidlertid forplikte seg til ikke å selge bilen videre med fortjeneste.

Åhh denne vil det bli syndet stygt mot
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

knut.aulie

Sitat fra: Gordon Retriever på onsdag 26. juli 2017, klokken 22:44
Eksisterende Tesla-eiere er også forespeilet prioritering i TM3-køen; våger Tesla å brukende anti-spekulasjonsklausul også for denne gruppen?
Interessant innlegg!

Tipper at de ikke bruker klausul, men kan hende de blokker kunder som "spekulerer" fra fremtidig kjøp av bil. Dette har de gjort tidligere mener jeg.

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Gordon Retriever på onsdag 26. juli 2017, klokken 22:44Eksisterende Tesla-eiere er også forespeilet prioritering i TM3-køen; våger Tesla å brukende anti-spekulasjonsklausul også for denne gruppen?
Tror det er vanskelig å gjøre noe med det. En ansatt er relativt lett å sparke, men kundene bør man behandle pent. Kanskje de truer med å svarteliste eller svartelister de som drar det veldig langt, og kjøper en haug Model 3 for videresalg, men tviler sterkt på at de gjør noe mot kunder som videreselger 1 stk Model 3 med gevinst.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Amoss

Sitat fra: lunitiks på onsdag 26. juli 2017, klokken 23:01
Åhh denne vil det bli syndet stygt mot

Neida, de selger bilen for akkurat det samme som de selv betalte for den. Ja, også ber de potensielle kjøpere by over hverandre om hvor mye de vil betale i gebyr for å være den som stikker av med fordelen å være den som får kjøpt bilen til pålydene verdi ;)
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Diravi

https://electrek.co/2017/07/28/tesla-accidentally-reveals-model-3-efficiency-hinting-at-impressive-range/

Electrek har fanget opp Teslas egen forbrukskalkulasjon og estimerer 257/316 miles - formodentlig "typical" på henholdsvis 60/75 kWh batteri. Mao drøyt 40/50 mil.

Da tenker jeg at det godt kan være hold i ryktene om at Model S får 85 kWh som minste batteri snart. Det skulle gi ca 50 mil typical det også.
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

Rolf Gjerdsjø

Om de typicals stemmer er det godt nytt, spesielt for meg som vil bruke en evt Model 3 i jobb. Det skulle tilsi snaut 1,5 kWh/mil i typical, og da nærmer man seg vel en Ioniq (om ikke helt på det nivået)?
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2017 Tesla Model S 75D (solgt)

Bestilt: Polestar 2

Gordon Retriever

Gjensyn med bilen som ble sendt til New Zealand tidligere i sommer (dvs. sommer på den nordlige halvkule...):


M@rtin

2015 Mitsubishi Miev †
2016 VW E-Up †
2016 Mercedes B250e †
2017 Model S75 †
2019 Model 3LR, 467xxx

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA