Hovedmeny

Model 3 - bilder og smånytt.

Startet av Gordon Retriever, onsdag 24. mai 2017, klokken 23:58

« forrige - neste »

Counterpointer

Sitat fra: stefse på torsdag 25. oktober 2018, klokken 10:02
Noe nytt om det evinnelige tilhengerfestet?
Gabrielsen er fremdeles i «stealth mode»

Reflektor

Når storebror TMS ikke har hengerfeste har jeg personlig ingen som helst forhåpninger om at «lillebror» skal få det heller. Kan ikke helt se for meg hvordan man skulle klare å lande på en sånn beslutning.

sjokomelk

Sitat fra: Reflektor på torsdag 25. oktober 2018, klokken 21:57
Når storebror TMS ikke har hengerfeste har jeg personlig ingen som helst forhåpninger om at «lillebror» skal få det heller. Kan ikke helt se for meg hvordan man skulle klare å lande på en sånn beslutning.
"Når BMW i8 ikke har hengerfeste har jeg personlig ingen som helst forhåpninger om at 3-serie skal få det heller..." :laugh: :P

Jeg sier ikke at den MÅ få mulighet for hengerfeste, men vi kan håpe den gjør det. Og at en modell fra en produsent ikke har ett bestemt tilvalg betyr ikke nødvendigvis at alle andre modeller ikke kan ha det heller.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Reflektor

"Når BMW i8 ikke har hengerfeste har jeg personlig ingen som helst forhåpninger om at 3-serie skal få det heller..." :laugh: :P
Jeg sier ikke at den MÅ få mulighet for hengerfeste, men vi kan håpe den gjør det. Og at en modell fra en produsent ikke har ett bestemt tilvalg betyr ikke nødvendigvis at alle andre modeller ikke kan ha det heller.
[/quote]

Ok. Synes ikke sammenligningen var særlig god, men det er klart at med et sånt syn på saken, skjønner jeg at man har håp. Sier ikke nei takk selv, men har null tro på det.

Magnus Hansen

Elon Musk twitrer jo selv en gang i tiden og sa at det blir hengerfeste. Så det er ikke så rart folk har forhåpninger. Men bilene som selges nå har jo ikke den muligheten. Og det kom heller ikke med AWD. Noen håper det kommer på Europamodellen, men det føles litt halmstrå ut

ladov

Kommer om et år.. ;)

Bilene de har produsert så langt er om vi skal sette det på spissen kun varianter av samme modell. Forskjellene er ubetydelige, det er veldig tydelig at Tesla ønsker seg minst mulig 'friksjon' i denne fasen av produksjonen. Jeg tror hengerfeste er noe de utsetter til de har $35k-modellen under kontroll.

Hengerfeste er rett og slett mer bryderi enn det er verdt på dette tidspunktet.
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

geear

Sammenligningen bør vel heller være 5-serie vs. 3-serie...

At S ikke ble typegodkjent med hengerfeste betyr ikke at 3 ikke kan bli det, men nå som de har bekreftet Y er det kanskje en fare for at hengerfeste blir forbeholdt SUVene, altså X og Y?

Counterpointer

Sitat fra: ladov på torsdag 25. oktober 2018, klokken 23:59
Kommer om et år.. ;)

Bilene de har produsert så langt er om vi skal sette det på spissen kun varianter av samme modell. Forskjellene er ubetydelige, det er veldig tydelig at Tesla ønsker seg minst mulig 'friksjon' i denne fasen av produksjonen. Jeg tror hengerfeste er noe de utsetter til de har $35k-modellen under kontroll.

Hengerfeste er rett og slett mer bryderi enn det er verdt på dette tidspunktet.
De kunne jo gjort som Jaguar og tilbudt ettermontering. Det er jo enkelt å bolte på et hengerfeste i eksisterende hull på S, så hvis de bare typegodkjenner så kunne de sluppet unna produksjonsfriksjon.

Vollis47

Da har vi vært i Mandal hos Sør Import AS og sett på Tesla M3. De har inne en sølvgrå og en blå. Bilene var enda finere enn forventet. Men føltes litt trang, men hadde ikke tid til å stille ratt og sete slik at de passet meg. Skjermen i midten føltes helt riktig. Har alltid, ut fra bildene, fått inntrykk av at plasseringen blei feil. Men det var altså ikke erfaringen in real life. Litt trangt med beinplass bak. Bagasjerommet er ok på størrelsen, men litt tungt at en må bøye seg litt ned for å se inn.

Hverken kona eller jeg vil bytte fra TMS til TM3. (Synes vi sitter bedre i vår elbil nr2; Kia Soul).
Kristiansand / Sandnes
Tesla MS 75D, juni 2018
VW eUp, 2016

Klykken

Dette er en sykt vakker bil! <3 Heldiggrisen som har fått prøvesittet

Vi skal beholde vår S en periode også. Hvis noe skal byttes ut, blir det i3en vår - men det er enda noen år til.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Roy Aasen

Sitat fra: Vollis47 på lørdag 27. oktober 2018, klokken 14:57
...
Hverken kona eller jeg vil bytte fra TMS til TM3. (Synes vi sitter bedre i vår elbil nr2; Kia Soul).

Fine bila..ingen tvil kom det!

Hvordan var innstegshøyden?..(Sammenlignet med Soul)

fonberg

Da har vi vært i Mandal hos Sør Import AS og sett på Tesla M3.

Nysgjerrig på disse 3-erne til Sør Import: Regner med de er importerte USA-utgaver.
-er de for salg, og i så fall til hvilken pris, garantivilkår og type ladeplugg/mulighet for SC-lading?
18 i3 FC | 17 S90D | 12 Leaf | 00 Porsche 911 C2

Vollis47

Sitat fra: fonberg på lørdag 27. oktober 2018, klokken 17:31

Nysgjerrig på disse 3-erne til Sør Import: Regner med de er importerte USA-utgaver.
-er de for salg, og i så fall til hvilken pris, garantivilkår og type ladeplugg/mulighet for SC-lading?

Virket ikke som disse var for salg. Jeg forstod at de hadde de bare inne på lån fra noen andre(?). Ladepluggen var en amerikansk type.
Kristiansand / Sandnes
Tesla MS 75D, juni 2018
VW eUp, 2016

Vollis47

Sitat fra: Roy Aasen på lørdag 27. oktober 2018, klokken 15:43
...

Fine bila..ingen tvil kom det!

Hvordan var innstegshøyden?..(Sammenlignet med Soul)

Ja, det er en fin bil.
Lavere innstegshøyde enn Soul, mer som TMS.
Kristiansand / Sandnes
Tesla MS 75D, juni 2018
VW eUp, 2016

jorgror

Sitat fra: fonberg på lørdag 27. oktober 2018, klokken 17:31

Sør-import har spesialisert seg på å importere el-biler fra USA. Bilene ble tatt inn for privat bruk, men ikke for salg. De regnet med å få skilt på bilene i neste uke. Bilene har store begrensninger så ikke noe som kan selges videre. Blant annet ingen Internett som fører til ingen navigasjon, strømming, etc. Bilen kan heler ikke lade på supercharger, hurtigladere (kanskje med adapter) eller standard type 2.

Sent from my iPhone using Tapatalk
2016 VW GTE
2019 Model 3 LR AWD FSD (HW3)

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA